کد خبر:45324
پ

یک حکومت حامی پرسپولیس | بیرو را ترساندند و احساساتی کردند

در حالی که همه توافقات باشگاه استقلال با علیرضا بیرانوند انجام شده بود، با ورود نهادهای غیرفوتبالی به موضوع فوق، امضای این قرارداد به تاخیر افتاد و احتمالاً هرگز نیز امضایی پای برگه قرارداد بیرانوند و استقلال را شاهد نباشیم! یک حکومت حامی پرسپولیس | بیرو را ترساندند و احساساتی کردند پس از اینکه پروپاگاندای […]

در حالی که همه توافقات باشگاه استقلال با علیرضا بیرانوند انجام شده بود، با ورود نهادهای غیرفوتبالی به موضوع فوق، امضای این قرارداد به تاخیر افتاد و احتمالاً هرگز نیز امضایی پای برگه قرارداد بیرانوند و استقلال را شاهد نباشیم!

یک حکومت حامی پرسپولیس | بیرو را ترساندند و احساساتی کردند

پس از اینکه پروپاگاندای رسانه ای در همه سطوح با اعمال فشار به بیرانوند قصد داشتند از حضور او در استقلال جلوگیری کنند؛ اینبار نوبت ورود نهادهای بالادستی نظام مثل قوه قضائیه به پرداختی های سنگین در فوتبال کشور شد. اتفاقی عجیب که تا پیش از این سابقه اینچنینی نداشته و آقایان به قدری در موضوع مذکور مستاصل شده اند که به اربابان خود در راس حکومت برای جلوگیری از این انتقال پناه برده اند.

پیشتر نیز وقتی اکبر طاهری و گرشاسبی مدیران وقت پرسپولیس بابت فسخ قرارداد مهدی طارمی و پرسپولیس (ستاره وقت تیم) مستاصل شدند، برای حل مشکل پیش آمده به شخص اول دولت یعنی حسن روحانی پناه بردند تا مشکل پیش آمده بین ریزه اسپور و پرسپولیس را با کدخدامنشی حل کند و از خروج مهدی طارمی از پرسپولیس جلوگیری شود.

جدای از اظهارات علنی چند وزیر در هواداری از پرسپولیس و فعالیت های غیرعلنی وزرای ورزش در حمایت از این تیم، امروز همه این اتفاقات موید حمایت حاکمیت از تیم پرسپولیس محسوب می شود و دیگر کمتر کسی به حکومتی بودن این تیم شک دارد.

فایل صوتی علی امیری یکی از معاونین باشگاه استقلال که در آن مدعی شده آقایان با تحت فشار قرار دادن بیرانوند، اجازه امضای قرارداد به او نمی دهند گویای بسیاری مسائل است. احتمالاً موضوع خدمت بیرانوند و ماجرای استفاده از هویت برادرش از جمله آتوهایی است که به عنوان اهرم های فشار بر روی بیرانوند استفاده شده است. اگرچه آقایان با علم به احساساتی بودن بیرانوند، احساسات وی را هم قلقلک دادند و او را نزد بیمار سرطانی هوادار پرسپولیس بردند تا بیرو تحت تاثیر قول دادن به او برای نرفتن به استقلال، قید حضور در استقلال را بزند.

البته از روز اول به پا شدن این علم شنگه مدعی بودیم که بیرو به استقلال نخواهد آمد همانطور که به پرسپولیس بازنخواهد گشت. مقصد او یک تیم حاشیه خلیج فارس (احتمالاً لیگ عربستان) خواهد بود و همه این موارد برای گوشه رینگ بردن رضا درویش نزد هواداران پرسپولیس مطرح شد.

در این بین مدیران و کادر فنی استقلال هم بازی خوردند و وقت گران بهای خود در نقل و انتقالات را معطوف موضوعی کردند که انتهای آن مشخص بوده و هست. شاید بهتر بود آقایان به جای خیال پردازی برای جذب بیرانوند بر روی حفظ محبی و قایدی و جذب گلر خارجی تمرکز می کردند که اینگونه در انتهای این خیمه شب بازی، برچسب ناکام مطلق نقل و انتقالات به پیشانی شان نچسبد چرا که با تمرکز بی مورد بر روی جذب بیرانوندی که استقلال نیازی به او نداشت، بازیکنانی همچون آغاسی، اسدی و احتمالاً یاسین سلمانی از تور آبی ها خارج شدند و جواد نکونام مانده و یک تیم ناقص و زمان اندک و البته گزینه های اندک تر برای ترمیم تیم ویرانه فصل گذشته.

 

پی نوشت: همه هم و غم مسئولین کشور و مدیران پرسپولیس این است که بیرانوند به استقلال نپیوندد وگرنه پیوستن او به هر تیم دیگری برای آقایان هیچ اهمیتی ندارد چرا که از همین حالا باب مذاکره با امیرعابدزاده برای جانشینی بیرانوند باز شده است.رئوس قیف فساد در فوتبال ایران امروز نقاب از چهره برداشته اند و علنی در هواداری تیم محبوبشان عمم می کنند. اتاق فکری که در قیف فساد برای فوتبال تصمیم گرفته و می گیرد تا امروز حکم به تقویت یک تیم خاص و تضعیف رقبایش گرفته بود و امروز نیز نگران است این انتقال چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ حیثیتی موجب تقویت تیم رقیب و تضعیف تیم محبوبشان شود و به همین دلیل از هیچ سنگ اندازی در این مسیر فروگذار نکرده اند. شاید بهتر بود مسئول قوه قضائیه که امروز به قرارداد بیرانوند ورود کرده، چند سال قبل به اعمال قدرت حاکمیتی وزیر ورزش وقت برای جذب یحیی گل محمدی با مبلغی گزاف (که البته تاکنون نیز تسویه نشده) از پدیده ورود می کرد و از آقایان می پرسید بر چه مبنایی نسخه کالدرونی که تیمشان را قهرمان نیم فصل کرده بود پیچیدند تا هم خسارت او را پرداخت کنند و هم زیر بار قرارداد سنگین یحیی با پرسپولیس بروند! آقایی که امروز به مبلغ پرداختی بیرانوند توسط استقلال گیر داده، آیا از پرداختی واقعی پرسپولیس به بیرانوند مطلع است؟ باید احمق باشیم که بپذیریم گلر اول تیم ملی ایران با سابقه دو جام جهانی و حضور در فوتبال اروپا و دریافت فصلی 1 میلیون دلار، با قرارداد 12 میلیارد تومانی راضی به حضور در پرسپولیس شده است!!!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید