کد خبر:47160
پ

پایان دوران منحوس مالکیت وزارت ورزش در استقلال | خداحافظی با آقازاده های قرمز!

با اعلام هاشمی وزیر ورزش و جوانان، هلدینگ خلیج فارس رسما مالک جدید باشگاه استقلال ایران شد. تقسیم سهام مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز به این صورت انجام پذیرفت: 85 درصد بانک‌ها و پتروشیمی خلیج فارس؛ 10 درصد مردم؛ 5 درصد پیشکسوتان. پایان دوران منحوس مالکیت وزارت ورزش در استقلال | خداحافظی با […]

با اعلام هاشمی وزیر ورزش و جوانان، هلدینگ خلیج فارس رسما مالک جدید باشگاه استقلال ایران شد. تقسیم سهام مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز به این صورت انجام پذیرفت:

85 درصد بانک‌ها و پتروشیمی خلیج فارس؛ 10 درصد مردم؛ 5 درصد پیشکسوتان.

پایان دوران منحوس مالکیت وزارت ورزش در استقلال | خداحافظی با آقازاده های قرمز!

بدین ترتیب عامل فسادی به نام وزارت ورزش که سالها با مدیران مختلف و تصمیمات رنگی و بحث برانگیز در حمایت از یک تیم و تضعیف تیم دیگر، به مهندسی نتایج در بیرون از مستطیل سبز می پرداختند به پایان رسید.

اگر تا پیش از این، باشگاه استقلال به واسطه مالکیت مشترک با رقیب از بعضی شکایت ها بابت تخلفات صورت گرفته و سندسازی ها به فیفا صرف نظر می کرد امروز با مالکیت جدیدش به سادگی می تواند هر تیم یا رکنی از فدراسیون فوتبال دست از پا خطا کرد، به فیفا شکایت کند.

حالا استقلالی ها می توانند بدون ترس از تبعات تصمیمات درستشان در بزنگاه های مختلف، به قوانین فیفا پایبند باشند نه قوانین خلق الساعه فدراسیون فوتبالی که دستورات وزارت ورزش را اجرا می کرد.

اگرچه باند مافیایی که تا پیش از این به مهندسی نتایج به سود یک تیم خاص دست می زد همچنان به کار خود ادامه می دهد اما با توجه به تغییر تحولات اخیر، دایره مانور آنها بسیار محدود شده است و دیگر نمی توانند با بستن منابع مالی به روی یک تیم و باز کردن منابع مالی به سوی تیم دیگر، یک را تضعیف و تیم دیگر را تقویت کنند. آنها دیگر نمی توانند با مانع شدن از تزریق منابع مالی از سوی بانک ها، به بهانه داشتن بدهی، استقلال را از آسیا محروم کنند چرا که با سرمایه هنگفتی که هلدینگ خلیج فارس در اختیار دارد، قادر به پرداخت تمام بدهی های این باشگاه از ابتدای تاسیس تاکنون  هست. باند مافیایی فوتبال ایران دیگر نمی تواند با دستور به چاکران خود در هیئت مدیره، با عدم پرداخت عمدی به مربیان و بازیکنان، راه برای فسخ قرارداد را برای ایشان باز کنند. آنها دیگر نمی توانند تعیین کنند کدام ستاره به استقلال نرود و کدام بازیکن به استقلال بیاید.

دست آخر اینکه با ورود VAR به فوتبال ایران، تا حد زیادی دست آقایان از مهندسی نتایج با داوران معلوم الحال نیز کوتاه خواهد شد تا فصل جدیدی از رقابت سالم در فوتبال ایران را در لیگ برتر را شاهد باشیم. فصلی که 10 سال پرشائبه و پر حرف و حدیث اخیر را به فراموشی می سپارد و قهرمانی تیم ها از حالا به بعد معنای واقعی پیدا خواهد کرد.

کلیدواژه : استقلال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید