کد خبر:11677
پ

نتایج زنده انتخابات آمریکا 2020 | نقشه آرای الکترال ایالت به ایالت

بتاکاپ –  نتایج آنلاین و زنده انتخابات آمریکا 2020 از اهمیتی زیادی برای ایرانی ها برخوردار شده است چرا که به نظر می رسد  انتخاب مجدد ترامپ یا انتخاب بایدن، تاثیر متفاوتی بر روی اقتصاد ایران خواهد گذاشت. در این صفحه، نتایج لحظه ای و آنلاین انتخابات آمریکا و شمارش ارای الکترال هر ایالت قرار […]

بتاکاپ –  نتایج آنلاین و زنده انتخابات آمریکا 2020 از اهمیتی زیادی برای ایرانی ها برخوردار شده است چرا که به نظر می رسد  انتخاب مجدد ترامپ یا انتخاب بایدن، تاثیر متفاوتی بر روی اقتصاد ایران خواهد گذاشت. در این صفحه، نتایج لحظه ای و آنلاین انتخابات آمریکا و شمارش ارای الکترال هر ایالت قرار داده خواهد شد. در ادامه به ساز و کار انتخابات آمریکا و حواشی آن پرداخته ایم.

 

فیلم رفاقت دیرینه محمد جواد ظریف و جو بایدن

 

تاثیر انتخاب بایدن یا ترامپ بر بورس و قیمت دلار در ایران

 

نتایج زنده انتخابات آمریکا 2020 | نقشه آرای الکترال ایالت به ایالت

تاریخ به روز رسانی : ساعت 09:20  روز 18 آبان

طیف رنگ آبی به معنای آرا به سود بایدن است و طیف رنگ قرمز نشان دهنده آرا به سود ترامپ است.

بایدن توانست در ایالت جورجیا هم ترامپ را شکست دهد و بدین ترتیب بدون احتساب سایر آرای الکترال باقیمانده، رسماً رئیس جمهور آمریکا شد.

 

 

آشنایی با ساز و کار انتخابات در آمریکا

اگر با ساز و کار انتخابات در آمریکا آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم، کلیپ زیر را تماشا کنید.

ایالت کالیفرنیا با 55 رای الکترال و تگزاس با 38 الکترال و فلوریدا با 29 کارت الکترال بیشترین نقش را در انتخاب رئیس جمهور آمریکا ایفا خواهند کرد. جو بایدن تاکنون 218 کارت الکترال را در اختیار دارد و ترامپ 125 کارت الکترال را تاکنون در ختیار دارد و همه چیز به 12 ایالت باقیمانده بستگی دارد. هر رئیس جمهور می بایست 270 کارت الکترال را برای برنده شدن در انتخابات آمریکا داشته باشد.

میزان مشارکت مردم در انتخابات آمریکا

تاکنون 65 درصد از واجدین شرایط رای دادن در انتخابات آمریکا مشارکت داشته اند که به دو نوع پستی و حضوری رای خود را به صندوق انداخته اند. این میزان مشارکت، رکورد بیشترین مشارکت در انتخابات آمریکا را شکسته است.

نتایج انتخابات آمریکا کی اعلام می شود؟

نتایج انتخابات آمریکا 2020
با توجه به اینکه در سال جاری برای اولین بار به واسطه شیوع کرونا، شیوه ارسال رای از طریق پست نیز قابل پذیرش اعلام شده، به نظر می رسد اعلام نتیجه نهایی انتخابات آمریکا تا 8 دسامبر طول بکشد. با توجه به اینکه ارسال پستی آرا در برخی ایالات خاص امریکا مثل کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، اوهایو تا 10 و 13 نوامبر به طول می انجامد، نتیجه نهایی قطعاً زودتر از 13 نوامبر اعلام نخواهد شد و اگر یکی از کاندیدا نسبت به شمارش آرا اعتراضی داشته باشد، فرمانداران ایالات مذکور موظفند فوراً اقدام به شمارش مجدد آرا کنند اما این پروسه نباید بیشتر از 8 دسامبر هطول بیانجامد. البته تنها حالتی که می تواند نتیجه انتخابات آمریکا را زودتر از موعد مشخص کند، کسب 270 کارت الکترال توسط بایدن است که پیروزی او در انتخابات را قطعی خواهد کرد. با توجه به 55 کارت الکترال در ایالت کالیفرنیا که بزرگترین ایالت آمریکا محسوب می شود، به این ایالات تا 8 دسامبر فرصت شمارش آرا داده شده است اما بقیه ایالات ها می بایست حداکثر تا تاریخ 8 دسامبر تمامی موارد اعتبارسنجی و شمارش نهایی آرا را تا تاریخ 8 دسامبر انجام داده باشند.

پیش بینی نتایج نظرسنجی ها و نتیجه نهایی انتخابات آمریکا

بسیاری از کارشناسان نقشه زیر را نقشه نهایی آرای الکترال انتخابات آمریکا می دانند که در آن جو بایدن با اختلاف نسبتاً کم در نهایت به ریاست جمهوری خواهد رسید. جو بایدن توانسته کارت الکترال ایالات مهم و بزرگ آمریکا را به دست آورد که این یک پوئن مثبت بزرگ برای او به حساب می آید.
نقشه کارتهای الکترال انتخابات آمریکا
با توجه به شرایط موجود، ترامپ اعلام کرده در صورت شکست در انتخابات قدرت را تحویل نخواهد داد چرا که مطمئن است در انتخابات با توجه به شیوه ارسال پستی آرا تقلب صورت گرفته است!
نتایج زنده انتخابات آمریکا 2020 | نقشه آرای الکترال ایالت به ایالت

دیدگاه کاربران 10 دیدگاه
  • نازلی 12 نوامبر 2020 / 5:17 ق.ظ

    پیروزی جوبایدن. رو به خودش و خابنوادش و دستیارش تبریک میگم امیدوارم موفق باشه

  • اشکان 4 نوامبر 2020 / 6:28 ق.ظ

    میو میو عوض میشه !!!??

  • محمد 4 نوامبر 2020 / 12:18 ق.ظ

    چقدر طولش میدن برای شمارش ما سال 88 تو 2 ساعت همه ارا!و شمارش کردیم اینا میخوام 12 ساعته بشمرن
    زنگ بزنن از مموتی یاد بگیرن

  • ali 3 نوامبر 2020 / 9:48 ب.ظ

    خدا کنه اقای ترامپ بازام ریاست جمهوری امریکا رابدست بیاوره!!!

  • سیمین 3 نوامبر 2020 / 11:54 ق.ظ

    ابله

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید