کد خبر:35720
پ

قیمت سهام پرسپولیس و استقلال در روز عرضه اولیه چقدر است؟

با توجه به نزدیک شدن به روز کشف قیمت نمادهای استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس، سوالی که برای بسیاری از هواداران دو تیم به وجود آمده این است که قیمت سهام پرسپولیس و استقلال در روز عرضه اولیه چقدر است؟   خرید سهام پرسپولیس   نحوه خرید سهام استقلال   قیمت سهام پرسپولیس […]

با توجه به نزدیک شدن به روز کشف قیمت نمادهای استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس، سوالی که برای بسیاری از هواداران دو تیم به وجود آمده این است که قیمت سهام پرسپولیس و استقلال در روز عرضه اولیه چقدر است؟

 

خرید سهام پرسپولیس

 

نحوه خرید سهام استقلال

 

قیمت سهام پرسپولیس و استقلال در روز عرضه اولیه چقدر است؟

قیمت سهام پرسپولیس و استقلال در روز عرضه اولیه چقدر است؟
اگر با مفاهیم بازار سرمایه و بورس آشنا باشید حتماً می دانید که قیمت نماد در روز کشف قیمت بر اساس مولفه های مختلف می تواند در نوسان باشد و بالاتر و یا پائینتر از ارزش ذاتی سهام مذکور کشف قیمت شود. این اتفاق به سیاست و استراتژی بازارگردان اصلی نماد مذکور بر می گردد که با توجه به اینکه عرضه فعلی استقلال و پرسپولیس بیشتر برای تامین مالی این دو باشگاه و سودآوری دو تیم و البته محقق کردن شرط AFC برای بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا انجام می شود، انتظار می رود، قیمت هر دو نماد بالاتر از ارزش ذاتی آنها کشف قیمت شود.
البته هجوم احتمالی هواداران دو تیم برای خرید سهام استقلال و پرسپولیس نیز مزید بر علت خواهد شد تا افزایش تقاضا برای این دو نماد، به بالا رفتن قیمت کشف شده منجر شود.

اما در نهایت هواداران می بایست به ارزش واقعی قیمت سهام پرسپولیس و استقلال واقف باشند چرا که پس از فروکش کردن هیجانات فعلی، قیمت سهام این دو باشگاه مثل هر عرضه اولیه دیگری تا حدی افت خواهد کرد.
در ابتدای کار هواداران می بایست پیگیر صورتهای مالی سالهای قبل دو تیم و همچنین وضعیت سال مالی فعلی و چشم انداز سال مالی آتی دو باشگاه را به دقت رصد کنند. با توجه به اینکه باشگاه استقلال در سه سال گذشته از زیان ده بودن احتمالاً به بنگاه سودده تبدیل شده و در مسیر درآمدزایی پایدار قرار دارد، به نظر می رسد وضعیت خرید سهام این باشگاه نسبت به رقیب بهتر باشد اما در عمل احتمالاً استقابل از خرید سهام پرسپولیس بیشتر خواهد بود چرا که تعداد هواداران این تیم نسبت به استقلال بیشتر به نظر می رسند.

با کلیک بر روی این لینک، شما می توانید صورت های مالی پرسپولیس و استقلال را بررسی کنید.

 

فرمول قیمتگذاری سهام پرسپولیس و استقلال

در حال حاضر شرکتی با 7 میلیارد سرمایه ثبتی و EPS  یا همان سود به ازای هر سهم 238 ریال، قیمتش 540 تومان است.

حال اگر این شرایط را به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که سرمایه ثبتی 7 میلیاردی دارند تعمیم دهیم. با فرض اینکه باشگاه استقلال برای سال مالی منتهی به 31 خرداد 1401 به ازای هر سهم 100 ریال سودسازی کرده و باشگاه پرسپولیس نیز به ازای هر سهم 70 ریال سودسازی کرده، حدود قیمتی که می توان برای این دو نماد در روز عرضه اولیه متصور بود اینگونه است.

 

فرمول محاسبه قیمت سهام پرسپولیس و استقلال در فایلهای ارزشگذاری قیمت برند این دو باشگاه قرار دارد.

 

استقلال (ارزش ذاتی در محدوده 400-480 تومان)

پرسپولیس (ارزش ذاتی بین 380 تا 450 تومان)

 

💰 قیمت هر سهم جدید ۲۹۱۰ ریال و حداکثر تعداد سهام قابل خریداری ۱۰۳۰ سهم می‌باشد. در نتیجه بودجه خرید سهام برای هر شخص، با احتساب کارمزد حداکثر ۳۰۲ هزار تومان خواهد بود.

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید