کد خبر:23597
پ

فایل صوتی لو رفته از رئیس سابق بورس: دولت از مردم کلاه برداری کرد!

فایل صوتی منتشر شده از سخنان شاپور محمدی رئیس اسبق بورس تهران حاوی نکات تکان دهنده ای است که نشان می دهد دولت و برخی دیگر از ارکان بازار چگونه دست پر از این بازار خارج شده‌اند و اکنون در نجات زیان دیدگان بازار سهام تعلل می کنند.   فایل صوتی لو رفته از رئیس […]

فایل صوتی منتشر شده از سخنان شاپور محمدی رئیس اسبق بورس تهران حاوی نکات تکان دهنده ای است که نشان می دهد دولت و برخی دیگر از ارکان بازار چگونه دست پر از این بازار خارج شده‌اند و اکنون در نجات زیان دیدگان بازار سهام تعلل می کنند.

 

فایل صوتی لو رفته از رئیس سابق بورس: دولت از مردم کلاه برداری کرد!

فایل صوتی لو رفته از رئیس سابق بورس: دولت از مردم کلاه برداری کرد!

بورس امروز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ نیز یک رکورد منفی تاسف‌انگیز دیگر ثبت کرد و ارزش معاملات امروز بازار سهام به کمتر از هزار میلیارد تومان رسید. چنین سقوطی در ارزش معاملات بورس طی ۱۵ ماه گذشته سابقه نداشت. در این شرایط سهامداران حقیقی که بخش عمده سرمایه های خود در بورس را برباد رفته می بینند باید به صف های طولانی فروش چشم بدوزند بدون آن که خریداری در بازار وجود داشته باشد.

مشخص نیست مسئولانی که وعده حمایت از بازار را داده بودند نیز به صف‌های فروش سهام چشم دوخته اند یا خیر اما اگر چشم هم دوخته باشند اقدام خاصی انجام نمی دهند! فایل صوتی منتشر شده از شاپور محمدی رئیس اسبق بورس تهران نشان می دهد دولت و برخی ارکان بازار چگونه سهامداران زیان دیده را در این روزهای سخت تنها گذاشته اند. در سخنان محمدی ۳ نکته مهم وجود دارد که در ادامه آنها را می خوانید.

۱. دولت بیشترین منفعت را از بورس کسب کرده است

رئیس اسبق بورس تهران در این فایل صوتی با طرح این پرسش که دولت چقدر از این بازار – بازار سرمایه – برداشت کرده است،می گوید: دولت از بازار ۱۸ هزار میلیارد تومان مالیات گرفته است ضمن این که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان سهام فروخته است که یک فقره از آن را ۹ هزار میلیارد تومان گران تر فروخته است.

محمدی با بیان این که دولت در همین بازار مقادیر قابل توجهی هم اوراق فروخته، ادامه می دهد: این فرصتی است که از نقدینگی بازار سلب شده است، ضمنا کارگزاری هایی که متعلق به دولت هستند از این بازار سود کلان برده اند. شستا هم بابت افزایش ارزش سهام خود در نیمه ابتدایی سال ۹۹ باید مبالغ کلانی به دولت مالیات بدهد.

رئیس اسبق بورس با تصریح بر این که مخالف رشد سریع بازار سهام بوده می افزاید: بانک ها و اقتصاد کشور با این رشد از مهلکه جستند و کسی نباید این موضوع را انکار کند. وی تصریح کرد: بازار سرمایه بانک های مشکل دار کشور را نجات داد و اقتصاد ما به این بازار مدیون است.

۲. گران فروشی دولت در بورس قطعی است

وی توضیح می دهد: پالایشی‌ها را اگر دولت در اردیبهشت ماه ۹۹ فروخته بود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به فروش می رسید در حالی که در خرداد این سهام را ۱۲ هزار میلیارد تومان فروخته و ۹ هزار میلیارد تومان گران تر فروخته است.

محمدی با بیان این که نقدینگی از بازار سهام در قالب مالیات، فروش سهام ، فروش اوراق ، گران فروشی سهام و … از بازار خارج شده تاکید کرد: دولت این همه از این بازار تامین مالی کرده و نباید نسبت به وضعیت کنونی بازار بی اعتنا باشد. نباید وقتی قرار است صندوق توسعه ملی ۱۰ هزار میلیارد تومان پول به بازار بورس تزریق کند – که به نظر من باید ۲۰ هزار میلیارد تومان تزریق کند – نهایتا ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این صندوق به بازار سرمایه بیاید.

۳. ادعای نبود پول برای حمایت از بازار بورس صحیح نیست

وی با تاکید بر این که بخش خصوصی هم از بورس منتفع شده اما دولت بیشترین نفع را از بورس برده و اکنون باید از این بازار حمایت کند، افزود: صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه نیز در شرایط کنونی باید به وظیفه خود عمل کند. محمدی تاکید کرد: این که می گویند پول برای حمایت از بورس نداریم صحیح نیست چرا که هم در صندوق توسعه ملی پول هست و هم در صندوق توسعه و تثبیت بازار و این پول باید صرف بیمه کردن سهام شود.

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • بابک۵۶ 27 آگوست 2021 / 2:05 ب.ظ

    ۴۰ سال دارند از مردم میدزدند، هر ۸ سال یه اکیپ جدید از دزدا میان پول مملکت و مردم و میدزدند، حالام این اقا رییس سابق شده فایلش لو رفته ،چرا سر کار بود این فایل نبود، دزدیه سران مملکت حرف تازه ای نیست، فقط مردم دارند به مرور زمان به این حرف پی میبرند

  • ناشناس 11 آوریل 2021 / 2:41 ب.ظ

    قسم به خون شهدای که خون شاهد پرپر شدنشان بودم،قسم به آه نفس نفس های آخر دوستان شهیدم که دیگر باورم شد آه دولت خائن و خیانت کار به این خاک،ملت و دین و آیین ملت ایران است .هر گز رأی نخواهم داد.حتی اگر تکه تکه شوم و در خون خود قوته ور شوم.

  • رضا 10 آوریل 2021 / 9:32 ب.ظ

    مردمی که بهش رای دادن حقشونه. هم مدیریت کروناش هم بورس هم گرانی۵ برابری اجناس و ….من که بهش رای دادم هیچ بار. وجدانم آرومه

  • ناشناس 10 آوریل 2021 / 6:23 ب.ظ

    موقع رای دادن میشه . به هیچ عنوان رای نخواهم داد . نه خودم نه خانواده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید