کد خبر:35699
پ

مقایسه و تحلیل صورتهای مالی استقلال و پرسپولیس در فرابورس

15 اسفند، روز عرضه 10 درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس اعلام شده است. به همین مناسبت مقایسه و تحلیل صورتهای مالی استقلال و پرسپولیس را در ادامه مرور می کنیم. نحوه ثبت نام خرید سهام پرسپولیس   مقایسه و تحلیل صورتهای مالی استقلال و پرسپولیس در فرابورس در […]

15 اسفند، روز عرضه 10 درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس اعلام شده است. به همین مناسبت مقایسه و تحلیل صورتهای مالی استقلال و پرسپولیس را در ادامه مرور می کنیم.

نحوه ثبت نام خرید سهام پرسپولیس

 

مقایسه و تحلیل صورتهای مالی استقلال و پرسپولیس در فرابورس

مقایسه و تحلیل صورتهای مالی استقلال و پرسپولیس در فرابورس

در ابتدا ذکر این نکته ضروریست که صورتهای مالی دو باشگاه برای سال مالی منتهی به 31 خرداد 1401 یعنی فصل جاری منتشر نشده است و ارزیابی فعلی بر اساس صورتهای مالی دو سال اخیر این دو تیم است.

در حال حاضر سرمایه هر دو باشگاه حدود 7 میلیارد ثبت شده است. استقلال 7 میلیارد و دویست و پرسپولیس 7 میلیارد.

 

صورتهای مالی باشگاه استقلال | ادامه روند صعود از زیان ده به سوددهی

باشگاه استقلال در سال مالی منتهی به 31 خرداد 1400، 17 ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرده که توانسته زیان خود را نسبت به مدت مشابه 90 درصد کاهش دهد(در سال 99 استقلال 168 ریال زیان به ازای هر سهم داشته) که یک موفقیت بزرگ برای این باشگاه به حساب می آید و با توجه به روند درآمدزایی این تیم در سال مالی منتهی به 31 خرداد 1401 به احتمال بسیار زیاد این باشگاه از زیان دهی خارج شده و به سوددهی رسیده که این مهم تاثیر قابل توجهی بر قیمت سهام باشگاه استقلال در روز عرضه اولیه خواهد داشت.

 

خرید سهام باشگاه استقلال

 

صورتهای مالی باشگاه پرسپولیس | توقف روند سوددهی؟

باشگاه پرسپولیس از حیث درآمدزایی به واسطه حضور در دو فینال آسیایی، در شرایط بهتری از استقلال قرار دارد. این باشگاه توانسته 20 ریال سود به ازای هر سهم در سال مالی منتهی به 31 خرداد 1400 محقق کند که نسبت به دوره مشابه افزایش 100 درصدی را نشان می دهد (در سال 99، پرسپولیس 10 ریال سود محقق کرده بود) البته عدم انتشار صورتهای مالی این باشگاه برای سال مالی منتهی به 31 خرداد 1401 ابهامات در خصوص ادامه روند درآمدزایی این باشگاه را بیشتر کرده چرا که با توجه به اتفاقاتی که در چند ماه اخیر در پرسپولیس رخ داد و مشکل مالی شدیدی که این باشگاه با آن دست به گریبان شد و منتهی به قرض گرفتن از منابع مختلف گردید به نظر می رسد صورتهای مالی جدید باشگاه پرسپولیس برای فصل بیست و یکم که منتهی به 31 خرداد 1401 است، چندان جالب نباشد.

** دو سطر آخر تصویر زیر که متعلق به صورتهای مالی باشگاه پرسپولیس برای دو سال مالی 1400 و 1399 است، به اشتباه توسط شرکت حسابرس، جا به جا درج شده اند.

هر چه که هست، ناظر بازار می بایست هر چه سریعتر در فرصت باقیمانده، پیش بینی مالی دو باشگاه برای سال مالی منتهی به 31 خرداد 1401 و همچنین صورتهای مالی 3 ماهه و 6 ماهه این دو باشگاه را روی کدال قرار دهد تا هواداران این دو تیم نسبت به خرید سهام باشگاه خود با قیمت واقعی اقدام کنند. البته سابقه نشان داده در بحث تقابل بین هواداران سرخابی عقلانیت معمولاً جای خود را به احساسات می دهد و تحلیل صورتهای مالی تاثیر زیادی در تصمیم گیری آنها برای خرید سهام باشگاه خود احتمالاً نخواهد داشت. برای آگاهی از قیمت سهام باشگاه پرسپولیس بر روی لینک کلیک کنید.

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید