کد خبر:10301
پ

مقایسه انتخاب بایدن و ترامپ بر بورس و قیمت دلار در ایران

?ده روز معاملاتی دیگر تا انتخابات امریکا داریم حالا باهم هردو حالت پیروزی “جوبایدن” و “ترامپ ” را بررسی می کنیم.   مقایسه انتخاب بایدن و ترامپ بر بورس و قیمت دلار در ایران ۱-پیروزی بایدن: ✍️فردای ان روز در حالت خوش بینانه بین ۳ تا ۵ هزار تومان دلار ریزش می کند حال دوستانی […]

?ده روز معاملاتی دیگر تا انتخابات امریکا داریم حالا باهم هردو حالت پیروزی “جوبایدن” و “ترامپ ” را بررسی می کنیم.

 

مقایسه انتخاب بایدن و ترامپ بر بورس و قیمت دلار در ایران

مقایسه انتخاب بایدن و ترامپ بر بورس و قیمت دلار در ایران

۱-پیروزی بایدن:

✍️فردای ان روز در حالت خوش بینانه بین ۳ تا ۵ هزار تومان دلار ریزش می کند حال دوستانی که دارند ماشین و ملک را با دلار ۴۰تومان معامله می کنند بیشتر زیان می کنند یا سهامداری که سهمش از قبل این انتخاب را پیش بینی کرده و ریزشش را از قبل پیش خور کرده است؟!

?در ادامه باید بگویم ،اگر بعد از توافق برجام که دلار پایین کشید صنایع واردات محور همانند گروه خودرویی رشد شارپی نکردند؟!

?دوستانی که قدیمی تر هستند به یاد دارند بعد از برجام صنایع کوچک،بانکی و خودرویی با هرسفر روحانی و هیاتش به اروپا صف خریدهای میلیاردی می بستند وحتی صنایع صادرات محور نیز رشد داشتند اما کمتر!

?پس اگر بایدن رای بیاورد وای به حال ان افرادی می شود که ماشین و ملک و طلا را در این قیمت ها می خرند و نه ما بورس بازان!

۲-ترامپ:

✍️آیا طلا،دلار،ملک و خودرو به پیشواز ریاست جمهوری ترامپ نرفته اند و این اتفاق را پیشخور نکرده اند؟!

?به جرات می توان گفت که بسیاری از سهام با دلار ۲۰تومن درحال معامله هستند و پارادوکس عجیبی بین رشد دلار و اصلاح بازار سرمایه در حال روی دادن است که برایم جالب و درسی بزرگ است و روز بعد از انتخاب ترامپ اگر بازار متوجه شود که اشتباه کرده است بسیاری از سهام در صف خرید قفل می شوند و تا مدت ها لنگ حجم مبنا خواهند بود.

?پس بهترین کار این است که در این ده روز پرتفو خود را گونه ای بچینیم که در صورت ریاست جمهوری هر کدام از این دو زیان های خود را جبران و سود خوبی ببریم.

☑️در اخر حتی اگر بایدن نیز رای بیاورد(که بعید است) باز بورس برخلاف افکار عموم رشد معقولی در بعضی صنایع را خواهد داشت و حتی در صنایع صادرات محور نیز افت محسوسی را مشاهده نخواهیم کرد چون ریزش را از قبل پیشخور کرده اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید