کد خبر:46907
پ

بلانکو بلای جان استقلال و نکونام | چرا بنجل آرژانتینی فیکس است؟

تیم فوتبال استقلال در بازی حساس خارج از خانه خود مقابل ملوان به تساوی 1-1 تن داد تا فاصله امتیازی اش با پرسپولیس به 3 کاهش پیدا کند. بلانکو بلای جان استقلال و نکونام | چرا بنجل آرژانتینی فیکس است؟ جواد نکونام در این مسابقه که در شرایط نامساعد جوی برگزار می شد، سعی کرد […]

تیم فوتبال استقلال در بازی حساس خارج از خانه خود مقابل ملوان به تساوی 1-1 تن داد تا فاصله امتیازی اش با پرسپولیس به 3 کاهش پیدا کند.

بلانکو بلای جان استقلال و نکونام | چرا بنجل آرژانتینی فیکس است؟

جواد نکونام در این مسابقه که در شرایط نامساعد جوی برگزار می شد، سعی کرد از بازیکنان فیزیکی خود استفاده کند که البته استراژی درست و منطقی به نظر می رسید و  آبی پوشان بارها در نیمه دوم ضربات کرنر و اوت ها به موقعیت گل رسیدند اما نکته ای که باز هم هواداران این تیم را اذیت کرد، حضور بی ثمر بلانکو در زمین مسابقه بود.

بلانکو که با سر و صدای زیاد به استقلال پیوست و حتی گفته می شود آبی ها او را از پرسپولیس هایجک کرده اند، تا اینجای کار نتوانسته عملکرد قابل قبولی در امر گلزنی از خود به نمایش بگذارد و با زدن تنها یک گل در بیش از 12 بازی که برای استقلال به میدان رفته عملکری ناامید کننده از خود به ثبت رسانده است.

نکته منفی در خصوص بلانکو اینکه او به واسطه فیزیک عضلانی که دارد، از تحرک و سرعت کمی در خط حمله استقلال برخوردار است و همین مسئله کار را برای مدافعین حریف آسان می کند چرا که بلانکو هرگز نمی تواند با دوندگی بالای خود، مدافعین حریف را پرس کرده و تحت فشار قرار دهد.

با توجه به حضور بلانکو در مسابقه، استقلال گویی با 10 بازیکن در زمین حاضر است و به محض تعویض او و حضور نفرات چابک تری همچون میلاد محمدی و آرمان رمضانی، جان تازه ای به خط حمله استقلال تزریق می شود.

مشخص نیست علت فیکس بازی کردن این بازیکن چیست اما هر چه که هست نکونام با این تصمیم اشتباه خود هم به خود ظلم می کند و هم به استقلال. در تیمی که بازیکنان تهاجمی همچون پیمان بابایی، آرمان رمضانی، مهرداد محمدی حضور دارند، فیکس بازی کردن بلانکو یک خطای استراتژیک محسوب می شود.

او احتمالاً با این آمار ناامیدکننده به سرنوشت رودی ژستدی دچار می شود که پس از یک فصل ناموفق با استقلال، در انتهای فصل از این تیم جدا شد.

 

اگرچه نکونام سعی کرده در جواب به انتقادات از کیفیت نازل فنی بلانکو اینطور پاسخ دهد که او وظایفش در زمین را درست انجام می دهد اما اهالی فن و کارشناسان و حتی هواداران استقلال به خوبی می دانند که فیکس بازی کردن این بازیکن بلای جان استقلال شده است.

کلیدواژه : استقلال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید