کد خبر:40650
پ

شرکت ملی نفت ایران خطرناک ترین شرکت جهان در زمینه آلایندگی

مشاهده دوباره توده عظیمی از ابر متان این بار در استان فارس موجی از ابهامات را به وجود آورده است. شرکت ملی نفت ایران خطرناک ترین شرکت جهان در زمینه آلایندگی بنابر گزارش اخیر شرکت جی‌اچ‌جی‌ست‌ در همکاری با وبسایت بلومبرگ، توده‌ای از ابر متان بر فرار آسمان استان فارس دیده شده است. انتشار گاز […]

مشاهده دوباره توده عظیمی از ابر متان این بار در استان فارس موجی از ابهامات را به وجود آورده است.

شرکت ملی نفت ایران خطرناک ترین شرکت جهان در زمینه آلایندگی

بنابر گزارش اخیر شرکت جی‌اچ‌جی‌ست‌ در همکاری با وبسایت بلومبرگ، توده‌ای از ابر متان بر فرار آسمان استان فارس دیده شده است.

انتشار گاز متان در نزدیکی یک تأسیسات سوخت فسیلی، در نقطه‌ای دورافتاده از استان فارس، رخ داده است.
شرکت جی‌اچ‌جی‌ست، نهاد نظارتی بر انتشار گاز گلخانه‌ای، تشکیل این ابر متانی را به بخش نفت و گاز مرتبط می‌داند و با بررسی‌های صورت گرفته در این راستا، سرعت انتشار را ۷۹۵ کیلوگرم متان در ساعت تخمین زده است.

گزارش هفته گذشته نهاد گلوبال انرژی مانیتور حاکی از آن است که تنها ۳۰ شرکت تولیدکننده حدوداً نیمی از گازهای گلخانه‌ای جهان در بخش انرژی هستند؛ در این بین، شرکت ملی نفت ایران، در صدر لیست قرار دارد.

گفتنیست پیشتر نیز بنا به گزارش ناسا این توده خطرناک بر فراز تهران مشاهده شده بود و به نظر می رسد علت بسیاری از اتفاقات اخیر در حوزه تغییرات اقلیمی در آستانه رمزگشایی قرار دارد چرا که برخی معتقدند وجود این آلاینده ها باعث نابارور شدن ابرها و در نتیجه کاهش نزولات آسمانی در کشور شده است.

کلیدواژه : متفرقه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید