کد خبر:18790
پ

علت آژیر خطر امروز در غرب تهران پرواز ترکیش ایرلاین بود؟

از ساعات گذشته اخبار ضد و نقیض زیادی در خصوص علت صدای آژیر خطر در غرب تهران در فضای مجازی شنیده می شود و عده ای این اتفاق را به ورود پرواژ ترکیش ایرلاین به منطقه ممنوعه در تهران ربط دادند که پس از دور شدن سریع هواپیمای مذکور از منطقه و حرکتش به سمت […]

از ساعات گذشته اخبار ضد و نقیض زیادی در خصوص علت صدای آژیر خطر در غرب تهران در فضای مجازی شنیده می شود و عده ای این اتفاق را به ورود پرواژ ترکیش ایرلاین به منطقه ممنوعه در تهران ربط دادند که پس از دور شدن سریع هواپیمای مذکور از منطقه و حرکتش به سمت دریای خزر و باکو، شایعات زیادی در این زمینه منتشر شد.

 

علت آژیر خطر امروز در غرب تهران پرواز ترکیش ایرلاین بود؟

علت آژیر خطر امروز در غرب تهران پرواز ترکیش ایرلاین بود؟

در همین ارتباط مسئولین امر مدعی شدند صدای آژیر خطر هیچ ارتباطی به پرواز ترکیش ایرلاین نداشته و بارش سنگین باران باعث اتصالی سیستم حریق یک اداره در غرب تهران شده بود. پرواز مذکور نیز به دلیل وضعیت ناسماعد جوی پس از چند بار دور زدن بر راز آسمان قزوین، تهران و زنجان تصمیم به بازگشت می گیرد و قصد فرود آمدن در فرودگاه باکو را داشت اما بار دیگر به وی اعلام می شود که وضعیت جوی در تهران مساعد شده و او می تواند در فرودگاه امام خمینی بنشیند و همین اتفاق نیز در نهایت رخ می دهد.

پرواز شماره ۷۶۸۸ ترکیش ایر لاین ساعت ۲ و ۲۴ دقیقه بامداد شنبه در فرودگاه امام خمینی (ره ) تهران به زمین نشست.
این هواپیما پس از عبور از آسمان استان های آذربایجانغربی، زنجان و قزوین و دور زدن در آسمان تهران در فرودگاه امام خمینی بر زمین نشست.
هم اکنون دومین پرواز ترکیه (هواپیمایی پکاسوس ایرلاینز ) از استانبول به تهران به شماره ۵۱۲ در آسمان استان قزوین درحال نزدیک شدن به فرودگاه امام (ره ) است تا دقایقی دیگر در این فرودگاه به زمین می نشیند.
در حالی که جریان عادی پروازهای شرکت های مختلف هواپیمایی داخلی و خارجی در فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه دارد برخی رسانه های خارجی و فارسی زبان جمعه شب از توقف پروازها در فرودگاه امام و اختلال در فعالیت های پروازی این فرودگاه خبر داده بودند.

 

همه این شایعه سازی ها در حالی رخ داد که سایت فرودگاه امام و مهرآباد برای ساعاتی از دسترس خارج شد و همین مسئله بر شایعات دامن زده بود.

کلیدواژه : متفرقه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید