کد خبر:2288
پ

آموزش باز کردن حساب بانکی در کشور خارجی + شرایط افتتاح حساب

بیشتر کشورها برای افتتاح حساب بانکی نیاز به واریز اولیه، گذرنامه و اثبات اقامتی شما دارند. برخی از کشورها همچنین می توانند به یک نسخه معتبر از شناسنامه شما یا فرم دوم شناسایی احتیاج داشته باشند. در بعضی موارد، شما همچنین باید دلیل خود را برای باز کردن حساب بیان کنید. سفارت ایالات متحده یا […]

بیشتر کشورها برای افتتاح حساب بانکی نیاز به واریز اولیه، گذرنامه و اثبات اقامتی شما دارند. برخی از کشورها همچنین می توانند به یک نسخه معتبر از شناسنامه شما یا فرم دوم شناسایی احتیاج داشته باشند. در بعضی موارد، شما همچنین باید دلیل خود را برای باز کردن حساب بیان کنید. سفارت ایالات متحده یا کنسولگری می تواند به ارائه جزئیات در مورد اسناد مورد نیاز کمک کند.

وقتی در خارج از کشور هستید می توانید یک حساب بانکی محلی داشته باشید. اگر کار می کنید و در خارج از کشور دستمزد می گیرید، باز کردن یک حساب بانکی خارجی برای واریز مستقیم چک های بانکی محلی شما منطقی است. همچنین می توانید از آن بانک برای مقابله با چک ها، برداشت ها یا سپرده ها استفاده کنید.

 

بهترین روش انتقال پول به خارج از کشور چیست؟

 

باز کردن حساب بانکی در کشور خارجی دیگر

چطور می توان در یک کشور خارجی حساب باز کرد؟

 

شرایط افتتاح حساب در خارج از کشور

 

مقررات IRS: در صورتی که ارزش کل حساب بانکی خارجی بیش از 10،000 دلار باشد، شهروندان ایالات متحده موظفند گزارش حساب های بانکی و مالی را به IRS ارسال کنند. FBAR یک فرم اطلاعاتی است، بنابراین لازم نیست نگران مالیات باشید. اما اگر مثلاً در کشور دیگری حساب پس انداز داشته باشید، هر گونه سود حاصل از آن مشمول مالیات می شود.

انتخاب بانک: هنگام انتخاب یک بانک، به دنبال روابطی باشید که بانک آمریکایی شما با بانک های خارجی ممکن است داشته باشد. یک گزینه مناسب برای انتخاب یک بانک، بانک خبرنگار می باشد، یک موسسه مالی است که به نمایندگی از موسسه مالی دیگر خدمات ارائه می دهد. اگر کشور با بانک شما رابطه ای ندارد، پس از تحقیق در بانک های مختلف، به برنامه های هزینه، الزامات انتقال، میزان زمان سپرده گذاری به حساب و دسترسی آنلاین خود نگاه کنید. یک بانک آنلاین گزینه خوبی است، زیرا آنها از نظر کاربری و دسترسی آسان هستند. همچنین، از اطرافیان بپرسید. همکاران شما یا حتی بقالی محلی می توانند شما را به یک بانک قابل اعتماد هدایت کنند.

اتحادیه های اعتباری: برخی کشورها همچنین دارای اتحادیه های اعتباری هستند که می توانید به آنها بپیوندید. تفاوت بین بانک و اتحادیه اعتباری در نحوه اداره سازمان است. اتحادیه اعتباری یک تعاونی مالی غیرانتفاعی است که می تواند همان نوع محصولات و خدمات بانکی را که در سایر موسسات مالی پیدا می کنید، ارائه دهد. اتحادیه های اعتباری محلی هستند و برای عضویت در این کشور شما باید شرایط خاصی را برای واجد شرایط بودن داشته باشید، خوشبختانه اتحادیه های اعتباری در سراسر جهان وجود دارد؛ بیش از 50،000 اتحادیه در بیش از 100 کشور وجود دارد. اتحادیه های اعتباری غالباً با سایر اتحادیه های اعتباری همکاری می کنند و منابع خود را به اشتراک می گذارند که این برای اعضا مناسب است. هنگام انجام تحقیقات خود، به یاد داشته باشید که اتحادیه اعتباری جایگزین خوبی برای یک بانک است.

پس از انجام تحقیقات خود و یافتن بانک یا اتحادیه اعتباری، آماده افتتاح حساب خارجی خود هستید. به صورت آنلاین جستجو کنید یا با این بانک تماس بگیرید تا در مورد شرایط و اسناد مورد نیاز برای افتتاح حساب سؤال کنید. در برخی موارد، شما ممکن است مجبور شوید برای باز کردن حساب خود قرار ملاقات تعیین کنید.

 

چطور می توان در یک کشور خارجی حساب باز کرد؟

 

برای افتتاح حساب بانکی بین المللی چه کارهایی باید انجام داد؟

زمانی که از بانک های بین المللی صحبت می کنیم، منظورمان کشورهایی هستند که بدون اقامت به شما اجازه می دهند در بانک هایشان حساب باز کنید. حال به دو صورت می توانید افتتاح حساب بانکی انجام دهید.

 1. افتتاح حساب بانکی شرکتی:

شما باید شرکتی را با اسناد معتبر و قانونی در کشور مربوطه ثبت کنید تا امکان افتتاح حساب شرکتی به وجود آید.

2. افتتاح حساب بانکی شخصی:

در اینجا باید گفت چنین چیزی وجود ندارد، شما حق باز کردن حساب شخصی بدون اقامت را ندارید، تنها راهی که باقی می‌ماند افتتاح حساب شرکتی است.

 

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی بین المللی

 1-اثبات هویت: گذرنامه و گواهینامه رانندگی یا شناسنامه دولتی خود را بیاورید. بسیاری از بانک ها به دو شکل شناسه احتیاج دارند.

 2-اثبات اقامت: ممکن است نیاز به اثبات اقامت در ایالات متحده، اثبات آدرس در کشور خارجی یا هر دو مورد داشته باشید. قرارداد اجاره یا شناسه با آدرس شما باید کار کند.

3-بودجه راه اندازی: بانک ها معمولاً حداقل بودجه راه اندازی لازم برای واریز را دارند (در حدود 500 تا 1000 دلار فکر کنید).

4-ویزای دانشجویی یا کار در صورت نیاز به ویزای کار در کشور

5-نامه دانشگاه یا مدرک ثبت نام در مدارس

6-نامه کار یا قرارداد کار

اگر بیش از 10،000 دلار به حساب بانکی خارجی واریز کنید، لازم است که گزارش حساب های بانکی و مالی را به IRS ارسال کنید.

الزامات ویژه اسناد در کشورهای مختلف

  •     مکزیک: شناسنامه، اثبات اقامت و ویزای مهاجرت یا غیر مهاجرتی
  •     فرانسه: اثبات اقامت، آدرس فرانسه، نامه دانشگاه (در صورت ثبت نام) و در برخی موارد نامه ای از بانک قبلی شما
  •     آلمان: گذرنامه، شناسه دانشجویی و تأیید ثبت نام (در صورت ثبت نام)
  •     ایتالیا: ویزای معتبر، شواهد آدرس محلی و کد مالی پرونده کد مالی که می توانید از اداره مالیات یا سفارت ایتالیا درخواست کنید.
  •     اسپانیا: گذرنامه، شناسنامه و گواهی خارجی، اثبات اقامت محلی و نامه دانشگاه (در صورت ثبت نام)

 

کلیدواژه : بانکمتفرقه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید