کد خبر:1777
پ

انواع روشهای انتقال و واریز پول به خارج کشور | از Paypal تا مانی گرام

امروزه افراد زیادی هستند که قصد دارند، پول خود را به خارج از کشور و به شخص دیگری انتقال دهند. اما این افراد به خوبی می دانند این کار، کار ساده ای نیست. شرایط زیادی باید رعایت شود تا پول انتقال یابد؛ از جمله، نرخ ارز، هزینه خدمات و مدت زمان نیاز قبل از اینکه […]

امروزه افراد زیادی هستند که قصد دارند، پول خود را به خارج از کشور و به شخص دیگری انتقال دهند. اما این افراد به خوبی می دانند این کار، کار ساده ای نیست. شرایط زیادی باید رعایت شود تا پول انتقال یابد؛ از جمله، نرخ ارز، هزینه خدمات و مدت زمان نیاز قبل از اینکه گیرنده بتواند پول را دریافت کند. در ادامه انواع روشهای انتقال و واریز پول به خارج کشور را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

افتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت و غیرحضوری

 

تا به امروز روش های متعددی در این راستا صورت گرفته است، این در حالیست که روش های انتقال پول تا به امروز رو به پیشرفت زیادی بوده است. حال بهتر است بدانید یکی از قدیمی ترین راه انتقال پول به صورت سرویس های پرداخت آنلاین، وسترن یونیون است. این روش از سال ۱۸۵۶ شروع به فعالیت خود در این راستا کرده است.

روش های دیگری همانند، مانی گرام و پی پال از دیگر راه های انتقال پول و خرید آن لاین محسوب می شوند. با توجه به اینکه، هر کدام از این روش ها یکسری مزایا و معایب دارند، در ادامه ما به بررسی دقیق هر کدام از روش ها می پردازیم.

انواع روشهای انتقال و واریز پول به خارج کشور | از Paypal تا مانی گرام

انواع روشهای انتقال و واریز پول به خارج کشور | از Paypal تا مانی گرام

سوالاتی که برای اغلب این افراد پیش می آید، بهترین روش انتقال پول به خارج از کشور کدام است؟ امن ترین راه؟ بهترین روش به صورت آنلاین کدام است؟

در پاسخ به این گونه سوالات باید بگوییم؛ بهترین و امن ترین روش برای انتقال پول، بستگی به یکسری از شرایط و وضعیت دارد. به طور مثال، بعضی از خدمات شرایط بهتری برای انتقال پول با مقدار زیاد ارائه می دهند، که در مقابل همین خدمات برای انتقال پول با مقدار کم مناسب نیست.

یکسری عوامل اصلی وجود دارند، که برای بهترین ترین و مناسب ترین راه انتقال پول به خارج از کشور نقش اساسی دارند:

  • نرخ ارز
  • هزینه تبدیل ارز (به عنوان مثال انتقال دلار به حساب CAD در کانادا یا انتقال دلار به حساب ایالات متحده در کانادا)
  • میزان پولی که میخواهید بفرستید
  • سرعت پرداخت
  • کشور ارسال کننده
  • هزینه کارمزد
  • از چه مکانی انتقال پول را می خواهید انجام دهید. (از حساب بانکی، از یک کارت اعتباری، به صورت نقدی، از یک کیف پول دیجیتالی، بیت کوین و …)
  • ایمنی (نحوه انتقال امن پول)

۱-استفاده از سیستم بانک سنتی

یکی از مطمئن ترین روش انتقال پول به خارج کشور، استفاده از سیستم بانکی است. از آن جایی که بانک برای ارسال پول از حساب های واسط استفاده نمیکند، با قاطعیت می توان گفت همین امر سبب افزایش ایمنی این مسئله شده است. برای استفاده از این روش، شما باید تقریبا ۵ درصد از کل مبلغ پول خود را به عنوان کارمزد به بانک پرداخت کنید.

اما بهتر است بدانید، یکی از روش های زمان بر است. برای انجام این کار ممکن است ۱ الی ۵ روز کاری زمان ببرد. این روش برای افرادی که فرصت منتظر ماندن را ندارند، توصیه نمی شود.

 

۲-پی پال Paypal

روش پی پال دارای یکسری ویژگی های مختلفی است، اما می توان گفت نسبت به سیستم بانکی روشی راحت تر است. شما از طریق روش پی پال، فقط با استفاده از یک شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل می توانید کار خود را انجام دهید. اما باید بدانید برای استفاده از این روش هر دو طرف باید دارای حساب پی پال باشند، تا شما بتوانید انتقال پول را انجام دهید.

شما از طریق روش پی پال می توانید، پول خود را به ۱۹۰ کشور به صورت ۲۰ ارز مختلف انتقال دهید. یکی از ویژگی های خوب پی پال این است که، شما این امکان را دارید تا قبل از ارسال پول، هزینه تبدیل و نرخ ارز را پیش بینی کنید تا بدانید دقیقا به چقدر هزینه نیاز دارید.

در صورت انتقال پول بین المللی در مقایسه با ارسال پول در داخل، هزینه های مختلفی در روش پی پال وجود دارد. به طور کلی می توان گفت، هزینه ها براساس کشور دریافت کننده است. یکی از معایب اصلی روش پی پال، بالا بودن هزینه انجام این انتقال است. به خصوص اگر نیاز به تغییر نوع ارز ارسالی داشته باشید.

 

۳-وسترن یونیون یا مانی گرام

یکی از شرکت هایی که نیاز به حساب کاربری ندارد، وسترن یونیون یا مانی گرام است.اما هزینه ی انتقال پول از طریق مانی گرام معمولا بیشتر از پی پال است. اما بهتر است بدانید اگر هزینه ی بالاتری دریافت می کند، در مقابل کیفیت خدمات بالاتری را هم ارائه می دهد.

 

مقایسه روش وسترن یونیون و سوییفت برای حوالبه ارزی

 

پس اگر شما هم نیاز فوری به ارسال پول به خارج از کشور دارید، بدون تردید باید یکی از این دو روش را انتخاب کنید. هنگام استفاده از این روش ها، خیلی باید دقت کرد چرا که احتمال جعلی بودن آنها وجود دارد. دلیل این مسئله هم، اطلاعات کمی است که هنگام انجام تراکنش کاربر وارد می نماید.

۴-بازار جهانی ارز فارکس

یکی دیگر از روش های انتقال به خارج از کشور، ارز خارجی یا اصطلاحا فارکس (FX) است. در این روش فقط نیاز است، شما باید یک حساب کاربری، تنظیم کنید و سپس پول را به حساب FX انتقال دهید، تا بتوانید از این سرویس برای انجام کار خود از آن استفاده کنید.

جمع بندی

انتخاب بهترین روش انتقال پول، بستگی به خود شما دارد؛ شما باید یکسری از عوامل مانند زمان، کارمزد، امنیت و…را در نظر بگیرید. باید بدانید کدامیک برایتان اولویت بیشتری دارد، انتخاب با خود شماست.

بنابراین شما باید از خودتان سوال کنید که کدام عوامل برایتان مهم تر است، آیا ارزان بودن کارمزد انتقال وجه برایتان مهم می باشد؟ آیا امن بودن روش و جعلی نبون آن برای شما مهم تر است؟ و …

سپس از بین بهترین روش های انتقال پول، یکی را انتخاب کنید!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید