کد خبر:46324
پ

نابینایی به کارشناسان داوری فوتبال ایران سرایت کرد | اظهارات مضحک کارشناسی بازی استقلال و آلومینیوم

پس از پیروزی نفسگیر استقلال مقابل آلومینیوم اراک، هر دو تیم نسبت به قضاوت ضعیف داور مسابقه اعتراض داشتند که با رصد اتفاقات بازی به سادگی می توان دریافت که قاضی این دیدار با اشتباهات عجیب خود باعث ایجاد تنش در بین نیمکت دو تیم شد. اما نکته عجیب این دیدار اینکه برخی به ظاهر […]

پس از پیروزی نفسگیر استقلال مقابل آلومینیوم اراک، هر دو تیم نسبت به قضاوت ضعیف داور مسابقه اعتراض داشتند که با رصد اتفاقات بازی به سادگی می توان دریافت که قاضی این دیدار با اشتباهات عجیب خود باعث ایجاد تنش در بین نیمکت دو تیم شد. اما نکته عجیب این دیدار اینکه برخی به ظاهر کارشناسان داوری علی رغم مشاهده صحنه های بازی با دور آهسته، صحنه ای که داور به درستی سوت زده بود، را اشتباه داوری قلمداد کردند و صحنه ای که به اشتباه سوت زده را شاهکار داوری می دانند.

نابینایی به کارشناسان داوری فوتبال ایران سرایت کرد | اظهارات مضحک کارشناسی بازی استقلال و آلومینیوم

البته در ماهیت رنگی آن برنامه معلوم الحال شکی وجود ندارد و انتخاب کارشناسان داوری گمنام برای پر کردن جدول تخیلی سود و زیان تیم ها با کارشناسی های اشتباه هم دیگر برای همگان محرز شده است. آنها قصد دارند با پروپاگاندای رسانه ای اینطور القا کنند که داور در این دیدار به استقلال لطف داشته اما کارشناسان واقعی داوری مدعی شدند که اشتباهات داوری برای هر دو تیم یکسان بوده و در برخی صحنه ها به اشتباه به سود استقلال و در برخی صحنه ها به اشتباه به سود آلومینیوم سوت زده شده است.

در صحنه زیر که منجر به کرنری شد که پس از آن گل استقلال به ثمر رسید، تقریباً بدون صحنه آهسته هم مشخص است که توپ یامگا به پای مدافع آلومینیوم برخورد کرده و به کرنر رفته و تصمیم داور در این صحنه درست بوده اما باند رسانه ای قرمز از همان دقایق ابتدایی شنیدن سوت پایان بازی و مایوس شدن از ناکامی استقلال شروع به جوسازی علیه این تیم و داوری کردند و این صحنه واضح را با کارشناسی  مضحک چند کارشناس نامعتبر چنان به خورد مخاطل دادند که گویی تصمیم داور در این صحنه اشتباه بوده است.

اسامی این کارشناسان داوری نابینا و گمنام را به خاطر بسپارید تا در ادامه فصل در صورت نیاز باند رسانه ای قرمز مجدداً با تریبون های کثیف، علیه استقلال جوسازی را بیاندازند.

در صحنه بحث برانگیز دیگر که در دقیقه 6 اتفاق افتاد، خطای پنالتی واضح بر روی مهرداد محمدی اعلام نشد و جالب اینکه شبه کارشناسان داوری باز هم عینک نابینایی به چشم زدند و تصمیم داور در ادامه بازی را درست تشخیص دادند. این در حالیست که حداقل در تصاویر آهسته مشخص است که بازیکن آلومینیوم پشت پای چپ محمدی را زده و او را سرنگون می کند. اگر بپذیریم داور به خاطر سرعت صحنه آن را ندیده، چطور می شود بپذیریم کارشناسان داوری (!) این خطای آشکار را در پخش آهسته نبینند و اعلام پنالتی نکنند؟

وقتی آقایان در زمین بازی با یار دوازدهم و نامرئی تیم محبوب خود در به زیر کشیدن استقلال ناکام ماندند، چاره ای ندارند تا با یار سیزدهم خود، این پیروزی ارزشمند ولو با کارشکنی داور در اخراج عجیب مرادمند و اعلام 10 دقیقه وقت تلف شده و … زیر سوال ببرند. افکار عمومی هنوز فراموش نکرده که وقتی در فصل گذشته در جام حذفی در دقیقه 100 به تیم محبوب آقایان سکته وارد شد و همین محمدحسین مرادمند برای لحظاتی، کاخ آرزوهای آقازاده کثیف فوتبال را فرو ریخت چطور به یکباره یار دوازدهم ایشان بدون هیچ توضیح فنی تا این لحظه ساپینتو را اخراج کرد! داور مسابقه شب گذشته نیز باید توضیح دهد بر چه متر و معیاری 10 دقیقه وقت اضافه محاسبه کرد و این زمان به 12 دقیقه افزایش یافت؟ آیا پس از اینکه ابتدا 6 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد به او اعلام شد که استقلال نباید برنده از زمین خارج شود و این بازی را تا جای ممکن ادامه دهد؟

 

پی نوشت : در تصاویر آهسته مشخص است که پس از صحنه فوق الذکر هیچ یک از بازیکنان آلومینیوم هم به کرنر شدن این توپ اعتراض نکردند چرا که مشخص بود بازیکن این تیم توپ را راهی کرنر کرده است. اما برخی به ظاهر کارشناسان این صحنه واضح را وارونه کارشناسی داوری کردند تا نقاب آنها بیش از پیش برای اندک مخاطبین آن برنامه معلوم الحال افتاده باشد. تیمی که در 6 هفته اخیر در 3 بازی به طور مستقیم از اشتباه داوری سود برده تیم محبوب آقایان است و نه استقلال.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 4 نوامبر 2023 / 1:19 ب.ظ

    خواهشاً اسم اون حرومزاده رو بگین همه بفهمن کی به این مترسکا دستور میده که هر بازی سر استقلال و ببرن تا آبروشون بره شاید توبه کردن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید