کد خبر:13585
پ

معمای یحیی مقابل نفت مسجد سلیمان | 3 امتیاز یا تمرین فینال؟

در حالی که کمتر از یک ماه دیگر به بازی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده، اعضای کادر فنی پرسپولیس در دو راهی سختی گرفتار شده اند و باید دید گل محمدی این معما را چطور حل خواهد کرد.   معمای یحیی مقابل نفت مسجد سلیمان | 3 امتیاز یا تمرین فینال؟ عده […]

در حالی که کمتر از یک ماه دیگر به بازی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده، اعضای کادر فنی پرسپولیس در دو راهی سختی گرفتار شده اند و باید دید گل محمدی این معما را چطور حل خواهد کرد.

 

معمای یحیی مقابل نفت مسجد سلیمان | 3 امتیاز یا تمرین فینال؟

معمای یحیی مقابل نفت مسجد سلیمان | 3 امتیاز یا تمرین فینال؟

عده ای معتقدند به واسطه عدم حضور وحید امیری و احسان پهلوان در بازی فینال، یحیی می بایست از بازی های باقیمانده تا فینال نهایت استفاده را برای ایجاد هماهنگی بین بازیکنانی که قرار است جانشین وحید امیری و احسان پهلوان و عیسی آل کثیر شوند، ببرد و با ترکیب احتمالی که در فینال قرار است بازی کند، در بازی های باقیمانده تا 29 آذر در لیگ برتر به میدان برود. به عقیده این دسته از کارشناسان، تیم فعلی پرسپولیس اتکاری زیادی به قدرت دوندگی بالای وحید امیری و همچنین بازی سازی احسان پهلوان دارد و خروج یکباره آنها در بازی فینال، ممکن است شوک روانی بدی به تیم وارد کند و اعتماد به نفس سایر بازیکنان را در نبود این مهره ای کلیدی پائین بیاورد و یحیی می تواند با استفاده از ترکیب فینال لیگ قهرمانان آسیا در بازیهای باقیمانده و کسب پیروزی در این بازیها، اعتماد به نفس را به بازیکنان پرسپولیس ولو بدون حضور امیری و پهلوان تزریق کند.

 

بر خلاف عقیده دسته اول، برخی نیز معتقدند امتیازات لیگ برتر نیز در ابتدای فصل حیاتی و حساس هستند و اگر یحیی می خواهد در این فصل قهرمان شود، نباید چنین ریسکی را متحمل شود و وحید امیری و پهلوان را که دو ستاره تاثیرگذار این تیم محسوب می شوند می بایست در ترکیب اصلی بازی دهد تا از کورس مدعیان قهرمانی عقب نماند چراکه شکست یا تساوی در بازیهای لیگ برتر به نوعی اعتماد به نفس کل تیم و بازیکنان را کاهش خواهد داد و با وجود قطعی بودن محرومیت امیری و پهلوان از حضور در فینال، با روحیه ای ضعیف و شکننده پا به آن بازی بزرگ خواهند گذاشت.

 

هر چه که هست سرمربی پرسپولیس احتمالاً از بازی امروز احتمالاً تمرین فینال خواهد کرد و اگر اتفاقات بازی به سمتی پیش برود که او خیالش از بابت نتیجه راحت باشد، احتمال اینکه در 30 دقیقه پایانی از ترکیبی که قرار است در فینال مقابل نماینده شرق بازی کند بسیار زیاد است اما اگر بازی با برتری شکننده پرسپولیس در جریان باشد یا نتیجه ای غیر از پیروزی پرسپولیس در آن حاکم باشد، احتمالاً یحیی ریسک نخواهد کرد و با حداکثر توان با حضور امیری و پهلوان به دنبال کسب سه امتیاز بازی خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید