کد خبر:31879
پ

ماجرای حذف اپلیکیشن قرآن در چین توسط اپل

شرکت اپل در پی درخواست مقامات چین، یکی از محبوب‌ترین اپ‌‌های قرآن جهان را در چین حذف کرده است‫.‬ اما ماجرای حذف اپلیکیشن قرآن در چین توسط اپل چیست؟   ماجرای حذف اپلیکیشن قرآن در چین توسط اپل ‎اپلیکیشن ‫”‬قرآن مجید‫”‬ در فروشگاه برنامک‌های اپل در سراسر جهان در دسترس است و حدود ۱۵۰ هزار […]

شرکت اپل در پی درخواست مقامات چین، یکی از محبوب‌ترین اپ‌‌های قرآن جهان را در چین حذف کرده است‫.‬ اما ماجرای حذف اپلیکیشن قرآن در چین توسط اپل چیست؟

 

ماجرای حذف اپلیکیشن قرآن در چین توسط اپل

ماجرای حذف اپلیکیشن قرآن در چین توسط اپل

‎اپلیکیشن ‫”‬قرآن مجید‫”‬ در فروشگاه برنامک‌های اپل در سراسر جهان در دسترس است و حدود ۱۵۰ هزار نظر در مورد آن ثبت شده است. میلیون‌ها مسلمان از این برنامه بر روی #آیفون خود استفاده می‌کنند.

‎ بی‌بی‌سی دریافته است که این اپ به دلیل ‫”‬میزبانی از متون مذهبی غیرقانونی‫”‬ در چین حذف شده است‫.‬

‎دولت چین تا کنون به درخواست بی‌بی‌سی برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

‎حذف این اپ را نخستین بار وب‌سایت ‫”‬اپل سنسورشیپ‫”‬ اطلاع‌رسانی کرد؛ وب سایتی که بر همه اپ‌های موجود در فروشگاه برنامک‌‌های #اپل در سراسر جهان نظارت می‌کند.

شرکت پی‌دی‌ام‌اس، سازنده اپ #قرآن در بیانیه‌ای گفت: “به گفته اپل، برنامه ما، قرآن مجید از فروشگاه برنامک‌های اپل در چین حذف شده است زیرا شامل محتویاتی است که مقامات چینی در مورد آنها مستندات اضافی درخواست کرده‌اند”.

این شرکت اعلام کرده است: “ما در تلاش هستیم تا با اداره فضای مجازی چین و مقامات مربوطه چینی در ارتباط باشیم تا این مسئله حل شود”.

‎این شرکت می‌گوید که نزدیک به یک میلیون کاربر در چین دارد.

کلیدواژه : اپلمتفرقه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید