کد خبر:47078
پ

کلاه گشادی که سر پرسپولیس رفت | استقلال به پولدارها رسید، پرسپولیس به ورشکسته ها!

در حالی که تا پیش از این صحبت های متفاوتی در خصوص واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس به بانکهای مختلف می شد، اما به نظر می رسد لابی استقلالی ها قوی تر بوده و 85 درصد سهام این باشگاه به هلدینگ متمول پتروشیمی رسید و 85 درصد سهام پرسپولیس به 4 بانک خواهد رسید. […]

در حالی که تا پیش از این صحبت های متفاوتی در خصوص واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس به بانکهای مختلف می شد، اما به نظر می رسد لابی استقلالی ها قوی تر بوده و 85 درصد سهام این باشگاه به هلدینگ متمول پتروشیمی رسید و 85 درصد سهام پرسپولیس به 4 بانک خواهد رسید.

کلاه گشادی که سر پرسپولیس رفت | استقلال به پولدارها رسید، پرسپولیس به ورشکسته ها!

کلاه گشادی که سر پرسپولیس رفت | استقلال به پولدارها رسید، پرسپولیس به ورشکسته ها!

تا پیش از این هواداران استقلال به موضوع انتقال سهام باشگاهشان به بانک تجارت و واگذاری پرسپولیس به بانک ملت که بنیاد قوی تری نسبت به بانک تجارت دارد، معترض بودند. پس از این اعتراضات به یکباره ورق برگشت و استقلال به غول پتروشیمی ایران یعنی هلدینگ خلیج فارس با سرمایه ای عظیم رسید و بیشتر سهام پرسپولیس به بانک متزلزل شهر رسید و سه بانک ملت، تجارت و صادرات نیز سهم کوچکی در مالکیت پرسپولیس خواهند داشت.

با یک حساب سر انگشتی در صورتهای مالی هلدینگ خلیج فارس به سادگی می توان دریافت که این هلدینگ چندین برابر 4 بانک مذکور سودآوری دارد و ارزش به مراتب بیشتری از 4 بانک مذکور دارد.

در پروسه مالکیت و سهامداری نیز هرچه مالک ثروتمندتر باشد، راه برای هزینه بیشتر و بستن تیمی با کیفیت تر بازتر خواهد بود و در این فاز استقلالی ها جلوتر از پرسپولیس حرکت کردند.

پس از این اتفاق، عضو هیئت مدیره پرسپولیس برای آرام کردن هواداران خشمگین این تیم از واگذاری پرسپولیس به چند بانک تقریباً ورشکسته مدعی شد که هلدینگ خلیج فارس نمی تواند بیشتر از 30 میلیارد تومان در قالب مسئولیت های اجتماعی برای استقلال هزینه کند و این در حالیست که 4 بانک مذکور مجوز مصوب هیئت مدیره برای هزینه کردن بیشتر برای پرسپولیس را دارند.

اما ظاهراً جناب حدادی، هواداران پرسپولیس را احمق فرض کرده که چنینی استوری عوام فریبانه ای منتشر کرده است چرا که بودجه مصوب برای هزینه کرد در بخش ورزش در قالب مسئولیت های اجتماعی برای مصارفی است که مجموعه مذکور در آن حوزه ذی نفع نباشد (مثل ورزش های همگانی، کمک به ساخت اماکن ورزشی و …) و این مورد اشاره هیچ ربطی به هزینه کرد برای دارایی های آنها (استقلال، پرسپولیس) ندارد.

مثال واضح این موضوع : وقتی فردی در ماه 1 میلیون تومان برای صندوق صدقات یا کمک های مردمی کنار می گذارد به این معنا نیست که ماهیانه 1 میلیون تومان برای خانواده و فرزندانش هم هزینه می کند!

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید