کد خبر:46696
پ

برانکو با شعار حیا کن رها کن از پرسپولس اخراج می شود | او اگر چیزی در چنته داشت، جدا نمی شد

این روزها هواداران پرسپولیس در موضعی احساسی، خواهان بازگشت برانکو ایوانکویچ سرمربی سابق تیمشان به جای یحیی گل محمدی هستند. برانکو با شعار حیا کن رها کن از پرسپولس اخراج می شود | او اگر چیزی در چنته داشت، جدا نمی شد آنها معتقدند برانکو که سه قهرمانی پیاپی برا این تیم به ارمغان آورده، […]

این روزها هواداران پرسپولیس در موضعی احساسی، خواهان بازگشت برانکو ایوانکویچ سرمربی سابق تیمشان به جای یحیی گل محمدی هستند.

برانکو با شعار حیا کن رها کن از پرسپولس اخراج می شود | او اگر چیزی در چنته داشت، جدا نمی شد

آنها معتقدند برانکو که سه قهرمانی پیاپی برا این تیم به ارمغان آورده، مناسب ترین فرد برای جایگزینی یحیی گل محمدی مستعفی است. اما با رصد اتفاقات رخ داده در پرسپولیس به سادگی می توان دریافت که برانکو نه تنها تا انتهای فصل جاری نتیجه نخواهد گرفت بلکه فصل بعد را هم پرسپولیسی ها به واسطه خاطرات خوشی که از برانکو دارند از دست خواهند داد چرا که او اگر چیز جدیدی در چنته داشت، پرسپولیس را با آن وضعیت رها نمی کرد و به کارش در این تیم ادامه می داد.

حقیقت این است که گل محمدیی نیز به خوبی به این موضوع واقف شد که دیگر چیز جدیدی برا ارائه به پرسپولیس ندارد و تا مخدوش نشدن کامل حیثیت حرفه ای خود، استعفا داد تا بلیت خود برای بازگشت به پرسپولیس را نسوزاند. همان کاری که برانکو در پایان فصل سوم انجام داد و با قهرمان ناپلئونی که به دست آورد متوجه شد فصل بعد، موفقیتی با پرسپولیس به دست نخواهد آورد و تا قبل از خراب شدن حیثیتش بلیت خود برا بازگشت به پرسپولیس و به دست آوردن سود مال سنگین به عنوان مربی فاتح و محبوب حفظ کرد.

اما این پرسپولیس و هوادارانش هستند که بدون شک بازنده این بازگشت شوم خواهند بود. چرا که هیچ امیدی به موفقیت پرسپولیس با برانکویی که همه مربیان لیگ، دستش را در امر مربیگر خوانده اند، نمی توان داشت. او در تمام این 3-4 سال دور از پرسپولیس نیز هیچ موفقیتی در تیم های تحت هدایتش به دست نیاورده و بازگشت او به پرسپولیس تنها به لحاظ مالی برای او سود خواهد داشت.

 

البته این رویه مختص یحیی و برانکو نیست و در نمونه داخلی، فرهاد مجیدی نیز چون می دانست در فصل بعد، نخواهد توانست به مقام قهرمان برسد، ترجیح داد تا در اوج از استقلال جدا شود تا بلیت خود برای بازگشت به این تیم به عنوان آلترناتیو مربی فعلی را حفظ کند. در نمونه خارجی هم بارها مربیان موفقی همچون زیدان، انچلوتی، کاپلو، یوپ هاینکس، گواردیولا، … پس از موفقیت با تیم خود در انتها آن فصل از تیمشان جدا شده اند و مجدداً پس از چند سال به تیم مذکور بازگشته اند. حرفه مربیگری چنین رویه ای را می طلبد اما مقایسه امثال برانکو و یحیی و مجیدی با نمونه های موفق فوتبال اروپا، قیاس مع الفارغ است.

پی نوشت: نکته جالب اینکه به واسطه باند رسانه ای حامی برانکو، هواداران پرسپولیس خیلی ساده بحران هایی که این مربی در ماجرای بسته شدن پنجره نقل و انتقالات برای قرمزها رخ داد را فراموش کردند. روزهای که او حاضر نبود حتی 1 دلار بابت طلبش به پرسپولیس تخفیف دهد. نکته دیگر اینکه او پیشتر لیگ ایران را جنگل خطاب کرده بود و با بازگشتش به این جنگل بی قانون، به نوعی نشان می دهد که یکی از شکارچیان این جنگل بوده و هست وگرنه هیچ آدم عاقلی به جنگل بی قانون باز نمی گردد.

کلیدواژه : پرسپولیس

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • پرسپولیس حکومتی هشت تایی بوسیله سرورش تاج ایران 17 ژانویه 2024 / 5:57 ب.ظ

    همه منتظریم پورفسیل برانگوه بیاد تا عیارش بدون پاپا مسعود و مامان آذرش معلوم شه تا چوسپولیسیا خوب بفهمند اون جاما هدیه دولت حسن فریدون دزد سگ بنفش بود .

  • کوروش 8 ژانویه 2024 / 12:53 ب.ظ

    برانکو رو بیارن بابا مسعودم کمکش 5 سال دیگه قهرمانن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید