کد خبر:45139
پ

چطور مهدی تاج با پرونده قطور قضائی رئیس فدراسیون است | مشکل نکونام چیست؟

در حالی که روزها به سرعت برای باشگاه استقلال سپری می شود، هیچ مقام مسئولی در این باشگاه یا وزارت ورزش به طور مشخص در خصوص مشکل جواد نکونام برای نشستن روی نیمکت استقلال سخن نمی گوید تا گمانه زنی ها در این خصوص بیشتر شود. چطور مهدی تاج با پرونده قطور قضائی رئیس فدراسیون […]

در حالی که روزها به سرعت برای باشگاه استقلال سپری می شود، هیچ مقام مسئولی در این باشگاه یا وزارت ورزش به طور مشخص در خصوص مشکل جواد نکونام برای نشستن روی نیمکت استقلال سخن نمی گوید تا گمانه زنی ها در این خصوص بیشتر شود.

چطور مهدی تاج با پرونده قطور قضائی رئیس فدراسیون است | مشکل نکونام چیست؟

چطور مهدی تاج با پرونده قطور قضائی رئیس فدراسیون است | مشکل نکونام چیست؟
ابتدا از تعهدنامه سیاسی صحبت به میان آمد و سپس شکایت فولاد از نکونام مطرح شد که مانع از حضور او روی نیمکت استقلال شده است. اما با نگاهی دقیق و با تامل تر به این موضوع به سادگی می توان فهمید هر دو علت فوق بهانه ای برای اتلاف وقت بیشتر برای معرفی نشدن نکونام به عنوان سرمربی استقلال بوده است.
اگر موضوع به پست ها و استوری های سیاسی نکونام در جریان اتفاقات پائیز و زمستان گذشته در خیابان های کشور برگردد که باید گفت، یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس مطالب سیاسی به مراتب تندتری نسبت به نکونام در آن ایام منتشر کرد و اتهامات واضح و صریحی را متوجه حاکمیت کرد اما بدون مشکل روی نیمکت پرسپولیس حضور دارد.
اگر بحث شکایت فولاد وسط باشد نیز باید گفت مهدی تاج با یک پرونده قطور قضائی با انواع و اقسام اتهامات امروز رئیس فدراسیون فوتبال ایران است و صرفاً داشتن شاکی، مانع از حضور یک بازیکن یا مربی در تیم دیگر نمی شود.
هر چه که هست، به نظر می رسد این انفعال در انتخاب نکونام به عنوان سرمربی استقلال یک دلیل بیشتر ندارد: تیم رقیب به تعطیلات و استراحت رفته است و تا زمانی که آقایان از تعطیلات برنگشته اند و به طور همزمان وارد نقل و انتقالات نشوند، مجوز معرفی نکونام به عنوان سرمربی استقلال صادر نخواهد شد. چرا که در آن صورت، پرونده نقل و انتقالات استقلال زودتر آغاز خواهد شد و ممکن است رقیب از غافله جا بماند.
پیشتر مشابه چنین اتفاقی را در نقل و انتقالات دیده بودیم که به دستور وزیر ورزش وقت، پروسه نقل و انتقالات استقلال متوقف شد تا تیم رقیب هم بتواند چند بازیکن بگیرد. در آن فصل همه کارهای حضور وحید امیری و بیرانوند در استقلال علیرضا منصوریان انجام شده بود اما به یکباره همه چیز متوقف شد!
اینکه هیچ مقامی جسارت این را ندارد که مشکل نکونام را علناً عنوان کند خود گویای همین نکته است که اساساً مشکلی وجود ندارد و سکوت نکونام بابت این اتفاق نیز احتمالاً به واسطه قول هایی هست که به او بابت نشستن روی نیمکت استقلال داده شده است وگرنه اگر نکونام 1 درصد به آمدن به استقلال شک داشت هرگز در اقدامی غیرحرفه ای پالس های استقلالی در صفحات شبکه های اجتماعی منتشر نمی کرد.
امروز همه چیز متوقف شده تا آقایان در تیم رقیب ابتدا وضعیت تمدیدی ها خود را مشخص کنند و با مشخص شدن لیست خروجی، نقل و انتقالات خود را آغاز کنند و این در حالیست که مدیریت خواب رفته استقلال بعد از گذشت حدود یک ماه از رفتن ساپینتو هر روز یک نمایش جدید برای انتخاب سرمربی جدید این تیم به راه انداخته و بدون توجه به وضعیت تمدید ستاره های تیم، فقط اتلاف وقت می کند.
اتلاف وقتی هوشمندانه که احتمالاً با هدف باز کردن در خروج به سمت ستاره هایی است که امکان فسخ قراردادشان را دارند. کمیته فنی اساساً برای همین موارد تشکیل شد که با توجه به ارزیابی کیفی بازیکنان در فصل گذشته، نسبت به تمدید با اولویت ستاره های تیم اقدام کند اما وقتی فردی همچون مظلومی و مومنی عضو این کمیته شدند، باید هواداران این تیم متوجه می شدند که قرار نیست تغییری در رویکر آقایان در تضعیف تیم ایجاد شود.

 

پی نوشت: هواداران فوتبال از یاد نبرده اند که وقتی قرار بود کرانچار سرمربی استقلال شود، او را به اتهام شرب خمر از استقلال دور کردند اما همان مربی به عنوان سرمربی سپاهان معرفی شد. در موردی دیگر نیز وقتی اسکوچیچ چمدان هایش را برای حضور در استقلال بسته بود، آقایان در دسیسه ای شبانه، به یکباره علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی تیم استقلال معرفی کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید