کد خبر:45479
پ

پرسپولیس را برای قهرمانی آسیا بستند اما بار کج به منزل نمی رسد

در حالی که نقل و انتقالات تیم فوتبال استقلال به بدترین شکل ممکن به دلیل نبود منابع مالی دنبال می شود، تزریق منابع مالی از محل های نامشخص (حداقل برای افکار عمومی) به تیم پرسپولیس باعث شده تا سرمربی این تیم با جسارت فراوان از مسئولینی که مانع از خریدهای میلیون دلاری این تیم می […]

در حالی که نقل و انتقالات تیم فوتبال استقلال به بدترین شکل ممکن به دلیل نبود منابع مالی دنبال می شود، تزریق منابع مالی از محل های نامشخص (حداقل برای افکار عمومی) به تیم پرسپولیس باعث شده تا سرمربی این تیم با جسارت فراوان از مسئولینی که مانع از خریدهای میلیون دلاری این تیم می شوند، گله کند!

پرسپولیس را برای قهرمانی آسیا بستند اما بار کج به منزل نمی رسد

همانطور که روز گذشته اشاره کردیم تزریق منابع مالی جدید و البته هنگفت به پرسپولیس باعث شده تا نه تنها تمام مطالبات بازیکنان و کادر فنی تسویه شود بلکه این تیم در نقل و انتقالات توانسته با بازیکنانی که قراردادشان به اتمام رسیده تمدید کند(مثل سرلک، عالیشاه و سعید صادقی) و همچنین بازیکنان جدید و گران قیمتی همچون بیرانوند، کنعانی زادگان، شهاب زاهدی و احتمالاً سعید عزت اللهی را به خدمت بگیرد و به دنبال جذب یک مدافع و مهاجم خارجی جدید هم باشد.

اینطور که از گوشه و کنار شنیده می شود، مسئولین ارشد کشور(دستوراتی فراتر از وزارت ورزش) عزم خود برای قهرمانی تیم محبوبشان در لیگ قهرمانان آسیا را جزم کرده اند و در این مسیر ابتدا با دیر تزریق کردن منابع مالی به استقلال، زمینه حذف این تیم از تورنمنت مشترک با پرسپولیس را برای حل مالکیت مشترک فراهم کردند و سپس با سندسازی به AFC اعلام کردند این تیم هیچ بدهی قطعی ندارد و این در حالیست که مالک سابق پدیده مدعی شد هنوز تسویه حساب کامل با مجموعه فوق بابت انتقال گل محمدی به پرسپولیس انجام نشده است!!

امروز نیز در شرایطی که تیم دیگر دولت یعنی استقلال غرق در مشکلات مالی است اما تیم محبوب آقایان بدون مشکل مالی دست بر روی هر بازیکن ملی پوشی می گذارد، بلافاصله بازیکن مذکور به عضویت پرسپولیس در می آید.

اینکه باشگاه پرسپولیس برای جذب این بازیکنان هزینه می کند، مسئله نیست بلکه مسئله این است منبع این منابع مالی کجاست و چرا اعلام عمومی نمی شود؟ مگر غیر از این است که همه فعالیت های اقتصادی و مالی شرکت های بورسی می بایست شفاف و در معرض دید سهامداران باشد؟ چرا رئیس رنگی سازمان خصوصی سازی بابت پرداخت های خارج از قرارداد برخی تیم ها سکوت کرده است؟

 

هر چه که هست، سابقه نشان داده که بار کج به منزل نمی رسد و علی رغم تدارک گسترده برای قهرمانی تیم محبوب آقایان در لیگ قهرمانان آسیا و پایان حسرت 60 ساله آقازاده ها، این تیم اینبار به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم نخواهد رسید چرا که تیم های متمول عربستانی با تدارک گسترده، اجازه نفس کشیدن به هیچ تیم دیگزی در آسیا را نخواهند داد. اگر آقایان تصور کرده اند با صعود ساده از مرحله گروهی و پیروزی احتمالی مقابل نمایندگان عربستان در یک چهارم نهایی و نیمه نهایی می توانند یکبار دیگر شانس خود را برای مواجهه با تیمی از شرق در فینال برای قهرمانی آسیا امتحان کنند، سخت در اشتباه هستند چرا که اینبار در مراحل حذفی، تیم محبوب آقایان حذف خواهد شد و این بریز و به پاش سنگین که با توجیه قهرمانی در آسیا انجام شده، راه به جایی نخواهد برد.

 

پی نوشت: اگر صغیر و کبیر حاکمیت در موضوع انتقال بیرانوند به استقلال دخالت کردند، خود نشان دهنده برنامه ریزی آقایان برای دیدن قهرمانی تیم محبوبشان در آسیا قبل از اتمام عمرشان محسوب می شود. آنقدر ین مسائل علنی شده که حتی مدیر عامل سابق پرسپولیس هم از تقویت پرسپولیس و تضعیف رقبایش به دست عوامل حاکمیت ابراز انزجار و برائت کرد. اتفاقی که در پرسپولیس در حال رخ دادن است شباهت زیادی به اتفاقی است که در PSG در حال وقوع است . هزینه سنگین برای جذب ستاره ها و ناکامی سریالی در موفقیت درون قاره ای!

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید