کد خبر:19504
پ

هجوم نقدینگی به بورس با قانون جدید تغییر دامنه نوسان از 2- تا 6+

شورای عالی بورس در مصوبات روز گذشته خود 4 قانون جدید را به تصویب رساند که یکی از مهمترین آنها، تصویب قانون تغییر دامنه نوسان نمادهای بورسی از 2- تا 6+ بود که این قانون با استقبال زیاد سهامداران مواجه شد.   قیمت دلار امروز   هجوم نقدینگی به بورس با قانون جدید تغییر دامنه […]

شورای عالی بورس در مصوبات روز گذشته خود 4 قانون جدید را به تصویب رساند که یکی از مهمترین آنها، تصویب قانون تغییر دامنه نوسان نمادهای بورسی از 2- تا 6+ بود که این قانون با استقبال زیاد سهامداران مواجه شد.

 

قیمت دلار امروز

 

هجوم نقدینگی به بورس با قانون جدید تغییر دامنه نوسان از 2- تا 6+

هجوم نقدینگی به بورس با قانون جدید تغییر دامنه نوسان از 2- تا 6+

تا پیش از این ابتدا دامنه نوسان بین 4- تا 4+ بود  و تنها نمادهای فرابورس دامنه نوسان 5- تا 5+ داشتند. پس از مدتی بسیاری از نمادهای بورسی و فرابورسی با دامنه نوسان 5- تا 5+ به کار خود در بازار سرمایه ادامه دادند و اخیراً نیز برای برخی نمادهای پرتقاضا، دامنه نوسان 10- تا 10+ در نظر گرفته شده بود. اما در مصوبات روز گذشته شورای عالی بورس یک تصمیم مفید و مثبت به نفع بازار سرمایه اتخاذ شد تا ریسک ضرردهی سهامداران کاهش یابد و سمت سوددهی آنها تقویت شود به طوری که هر سهامدار در بدترین حالت یعنی صف فروش روزانه، تنها 2 درصد از ارزش سرمایه خود را از دست می دهد اما در بهترین حالت که با صف خرید و افزایش تقاضا مواجه شود، 6 درصد به ارزش سرمایه او افزوده می شود.

 

اگرچه بازه نوسان از 10 درصد (5- تا 5+) به 8 درصد (2- تا 6+) کاهش یافته اما این اتفاق موجب اطمینان بیشتر سهامداران به سرمایه گذاری در بورس و کاهش نوسان گیری در بازار می شود و به همین دلیل نیز در معاملات امروز بازار سرمایه، تا این لحظه بسیاری از نمادها با افزایش تقاضا و صف های خرید کار خود را دنبال می کنند.

 

طبق اعلام شورای عالی بورس، این قوانین جدید قرار است از ابتدای هفته آینده و از شنبه عملیاتی شود که خبر خوبی برای سهامداران محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید