کد خبر:29608
پ

صیانت از فضای مجازی چیزی شبیه به هدایت اجباری به بهشت!

در روزهای پایانی دولت حسن روحانی نمایندگان مجلس که همگرایی محسوسی با تفکرات ابراهیم رئیسی دارند طرحی را موسوم به صیانت از کاربران در فضای مجازی در مجلس تصویب کرده اند که موجب شکل گیری اعتراضات گسترده به تصویب این طرح شده است.   لیست خدماتی که پس از اجرای طرح صیانت فضای مجازی محدود […]

در روزهای پایانی دولت حسن روحانی نمایندگان مجلس که همگرایی محسوسی با تفکرات ابراهیم رئیسی دارند طرحی را موسوم به صیانت از کاربران در فضای مجازی در مجلس تصویب کرده اند که موجب شکل گیری اعتراضات گسترده به تصویب این طرح شده است.

 

لیست خدماتی که پس از اجرای طرح صیانت فضای مجازی محدود می شوند

 

صیانت از فضای مجازی چیزی شبیه به هدایت اجباری به بهشت!

صیانت از فضای مجازی چیزی شبیه به هدایت اجباری به بهشت!

جدای از اینکه تصویب کنندگان این طرح هیچ تخصصی در حوه اینترنت و آثار و پیامدهای تصویب و عدم تصویب این طرح ندارند اما به نظر می رسد تصویب این طرح ضدحقوق بشری توسط نمایندگان مردم بار دیگر نشان داد که میان رای مردم نیست و بسیاری از تصمیمات در کشور به صورت دیکتاتور مآبانه اتخاذ می شود و مردم مجبور به تمکین هستند.(71396)

اینکه عده ای قلیل برای 85 میلیون دیگر تصمیم بگیرند خود جای بحث دارد اما در ماهیت تصمیم آقایان و نامگذاری این طرح نکات قابل تاملی وجود دارد. نامگذاری این طرح به اسم صیانت از کاربران در فضای مجازی خود گویای کوته فکری تهیه کنندگان این طرح مضحک است چرا که همانطور که حضور افراد در جامعه می تواند با ریسک هایی همچون کلاه برداری آزار جنسی، اعتیاد، دزدی، آدم ربایی و … همراه باشد در فضای مجازی نیز ریسک های این چنینی وجود دارد و نمی توان به بهانه محافظت از کاربران در مقابل این ریسک ها، به طور کل صورت مسئله را پاک کرد. آیا آقایانی که این طرح را به تصویب رسانده اند برای صیانت از جان مردم در مقابل سقوط هواپیما یا واژگونی قطار و … به طور کلی تردد با هواپیما و قطار را تعطیل کرده اند که امروز به بهانه صیانت از برخی قربانیان فضای مجازی درصدد محدود کردن دسترسی کاربران به اینترنت بین الملل و به عبارتی بستن اینترنت بین الملل آمده اند؟

به طور قطع نیت و هدف آقایان ا اجرایی کردن این طرح، با نامی که برای آن انتخاب کرده اند تفاوت آشکاری دارد و در صورت اجرایی شدن این طرح حتی می توان گفت موجودیت نظام به خطر خواهد افتاد چرا که اجرای آن به افزایش بیکاری و فقر می انجامد که اولین اثر اجتماعی آن افزایش افراد خشمگین در سطح جامعه است که با یک جرقه در خیابان ها منفجر خواهند شد.

 

در پایان بار دیگر به ذکر عبارتی معنادار از قرآن کریم بسنده می کنیم که همانطور که لااکراه فی الدین به صورت آشکار در نص صریح قرآن آمده اما برخی در کشور قصد دارند با نقاب دین و با اهدافی دیگر به زور مردم را به بهشت هدایت کنند در حالی که خودشان از اهل جهنم هستند و امروز نیز به زور و جبر قصد دارند از مردم در مقابل خطرات احتمالی اینترنت محاظت کنند در حالی که سالهاست که مردم فرهنگ استفاده را اینترنت را یاد گرفته اند و امروز به واسطه به خطر افتادن منافع آقایان در استفاده کاربران از اینترنت بین الملل، قصد دارند به بهانه صیانت از کاربران آنها را به استفاده از اینترنت بومی مجبور کنند.

متاسفانه تفکر احمقانه برخی از تصمیم گیران ارشد مملکت که تصور می کنند بیش از 8 میلیارد از جمعیت زمین به جرم مسلمان نبودن وارد بهشت نمی شوند و تنها مسلمانان و آن هم در ابتدا ایرانیان و در صف مقدم شیعیان در اولویت ورود به بهشت هستند، امروز  این تصمیمات عصر حجری و جاهلانه را برای 85 میلیون ایرانی می گیرند که نقض آشکار حقوق بشر محسوب می شود.

 

پی نوشت: آیا بهتر نیست به جای استفاده از این سیاست های دستوری و دیکتاتوری بر روی فرهنگ استفاده از اینترنت در سنین مختلف کار بیشتری انجام شود؟ اگر فردی سواد و فرهنگ استفاده ازز اینترنت را ندارد و در دام انواع خطرات و ریسک های موجود در آن می افتد مسئولیتش بر عهده خودش است و نمی توان اکثریت را به خاطر اقلیت در استفاده از اینترنت بین الملل محدود کرد.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید