کد خبر:46508
پ

سرگیجه ای که نکونام برای یحیی و آنالیزورهای پرسپولیس درست کرد

ترکیب متفاوت استقلال مقابل فولاد خوزستان اگرچه منجر به پیروزی این تیم نشد اما به نظر می رسد علامت سوال های خواسته و ناخواسته زیادی برای کادر فنی و آنالیزورهای پرسپولیس پیش از دربی 102 به وجود آورده است. سرگیجه ای که نکونام برای یحیی و آنالیزورهای پرسپولیس درست کرد نکونام در حالی با با […]

ترکیب متفاوت استقلال مقابل فولاد خوزستان اگرچه منجر به پیروزی این تیم نشد اما به نظر می رسد علامت سوال های خواسته و ناخواسته زیادی برای کادر فنی و آنالیزورهای پرسپولیس پیش از دربی 102 به وجود آورده است.

سرگیجه ای که نکونام برای یحیی و آنالیزورهای پرسپولیس درست کرد

سرگیجه ای که نکونام برای یحیی و آنالیزورهای پرسپولیس درست کرد

نکونام در حالی با با نیمکت نشین کردن یامگا و استفاده از صالح حردانی پای به مصاف به فولاد گذاشت که کمتر کسی توقع چنین تغییری را در جناح راست استقلال داشت و اکنون مشخص نیست در دربی کدام بازیکن فیکس خواهد بود؟ صالح حردانی کوتاه قامت با یک پاس گل در دربی ها یا کوین یامگای تنومند بدون تاثیرگذاری در گلی در دربی ها؟

یکی دیگر از علامت سوالات بزرگ کادر فنی پرسپولیس، رسیدن یا نرسیدن ایمان سلیمی به دربی است که تاثیر مستقیم در نوع بازی و سیستم استقلال خواهد داشت؛ شایعاتی مبنی بر کشیدگی همسترینگ ایمان سلیمی در فضای مجازی به گوش می رسد اما این شایعات هرگز توسط کادر فنی استقلال تائید نشده است. اگر تنها مشکل ایمان سلیمی، آسیب دیدگی ابروی وی باشد، او بدون شک در ترکیب ثابت استقلال در دربی 102 به میدان خواهد رفت.

از این گذشته محمدحسین مرادمند نیز بر خلاف شایعاتی که تا نیم فصل نمی تواند برای استقلال بازی کند، در صفحه اینستاگرام خود این موضوع را تکذیب کرد و مدعی شد تمام تلاشش را به کار بسته تا به دربی برسد.

کادر فنی پرسپولیس اکنون نمی داند استقلال با سیستم سه دفاعه بازی خواهد کرد یا با ناچار با سیستم چهار دفاعه مقابل پرسپولیس به میدان می رود؟ آنها نمی دانند روزبه چشمی در پست دفاع آخر در سیستمی 3 دفاعه به میدان می رود یا نفش مکمل آرمین سهرابیان در مرکز دفاع خطی استقلال را ایفا می کند و یا با یک سورپرایز بزرگ و رسیدن مدافعین مصدوم استقلال به بازی، چشمی به خط هافبک این تیم منتقل می شود؟

در خط حمله نیز چند علامت سوال بزرگ در ذهن کادر فنی پرسپولیس نقش بسته است. جائی که آنها نمی دانند مهاجم مکمل میلاد محمدی در این مسابقه برای استقلال کیست و استقلال با 3 مهاجم به میدان می آید یا 2 مهاجم؟

در صورت استفاده از سه مهاحم، احتمال بازی میلاد محمدی، بلانکو و پیمان بابایی بالاتر است. اما اگر نکونام تصمیم به استفاده از دو مهاجم بگیرد، شاید با یک سورپرایز بزرگ از اسلحه پنهان خود یعنی ارسلان مطهری که یک دربی باز قهار به شمار می رود، برای اذیت کردن مدافعین کند پرسپولیس استفاده کند. تنوع در سبک بازی مهاجمین مختلف استقلال این امکان را به نکونام داده که با هر شرایطی در بازی بتواند پلن های مختلف را تست کند. اما با توجه به اینکه دربی نیاز به دربی باز و بازیکنی که استرس کمتر داشته باشد، دارد، این احتمال می رود که ارسلان مطهری که مدتهاست از چشم آنالیزور تیمها دور نگه داشته شده، به عنوان یک سورپرایز، معادلات کادر فنی پرسپولیس برای مهار مهاجمین استقلال را بر هم بزند. بازی کند و ساکن بلانکو او را به یک مهره قابل حدس و ساده برای مدافعین تیمهای مقابل تبدیل کرده و با توجه به کندی ذاتی مدافعین پرسپولیس که مقابل النصر، الدحیل، استقلال تاجیکستان نشان دادند هرگز قادر به مهار مهاجمین سرعتی حریف نیستند، شانس پیمان بابایی و ارسلان مطهری برای بازی مقابل پرسپولیس بیش از بلانکو و آرمان رمضانی خواهد بود. احتمالاً مهاجمین بلند قامت استقلال زمانی به میدان خواهند آمد که این تیم به گل تساوی یا برتری مقابل حریف نیاز داشته باشد.

 

نکونام به خوبی می داند که در دربی های گذشته، بازیکن سرعتی و تکنیکی همچون مهدی قایدی بارها خط دفاعی پرسپولیس را به هم ریخته و احتمالاً دست به ریسک هایی همچون استفاده از امیرعلی صادقی با خصوصیات مشابه با قایدی هم خواهد زد.

 

در آن سوی میدان با توجه به محدود بودن گزینه های یحیی گل محمدی تقریباً ترکیبی که مقابل استقلال به میدان می رود مشخص است و احتمالاً یحیی ریسک نکرده و با سیستم پایه 1-3-2-4 که به 2-4-4 تبدیل می شود مقابل استقلال به میدان خواهد آمد.

علیرضا بیرانوند، کنعانی زادگان، ولسیانی، نعمتی،اسماعیلی فرد، سرلک، ریگی، رفیعی،ترابی، صادقی و محمد عمری احتمالاً 11 بازیکن پرسپولیس مقابل استقلال خواهند بود که امید عالیشاه، شهاب زاهدی و محمد فرجی و سینا اسدبیگی نیز گزینه های تعویض این تیم به حساب می آیند.

 

 

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید