کد خبر:38266
پ

کفگیر مالی پرسپولیس به ته دیگ خورد | اردوی ترکیه و بازیکنان خارجی روی هوا

هواداران پرسپولیس و سرمربی این تیم این روزها در فضای مجازی حسابی از خجالت مدیرعامل تیمشان بابت ناتوانی در جذب کاسیانو و ترتیب دادن اردوی ترکیه در آمده اند و این دو اتفاق را حاصل سوء مدیریت رضا درویش می دانند. کفگیر مالی پرسپولیس به ته دیگ خورد | اردوی ترکیه و بازیکنان خارجی روی […]

هواداران پرسپولیس و سرمربی این تیم این روزها در فضای مجازی حسابی از خجالت مدیرعامل تیمشان بابت ناتوانی در جذب کاسیانو و ترتیب دادن اردوی ترکیه در آمده اند و این دو اتفاق را حاصل سوء مدیریت رضا درویش می دانند.

کفگیر مالی پرسپولیس به ته دیگ خورد | اردوی ترکیه و بازیکنان خارجی روی هوا
کفگیر مالی پرسپولیس به ته دیگ خورد | اردوی ترکیه و بازیکنان خارجی روی هوا

آنها معتقدند پس از جذب سعید صادقی، انگار دستور توقف نقل و انتقالات در این باشگاه صادر شده و این در حالیست که چنین چیزی صحت نداشته و ندارد و اصل موضوع چیز دیگری است که در ادامه به آن می پردازیم.

متاسفانه سالهاست که مدیران وقت پرسپولیس در مورد رقم واقعی قرارداد بازیکنان به دروغ به هواداران و افکار عمومی، اعداد پائینتری را گفته اند و تنها زمانی اعداد واقعی از پشت پرده بیرون می آیند که بازیکن قصد شکایت از باشگاه بابت عدم پرداخت مطالبات واقعی اش را داشته باشد. در فصل جاری درویش این رویه را در پیش نگرفت و در همان بدو کار جلوی دروغ گویی امثال رامین رضائیان ایستاد و رقم واقعی قرارداد او را برای مدت یک نیم فصل (6 میلیارد تومان) فاش کرد تا هواداران پرسپولیس گمان نکنند رضائیان با علاقه قلبی و تنها با 500 میلیون تومان به پرسپولیس بازگشته است کما اینکه او با پیوستنش به سپاهان نشان داد همه صحبتهای قبلی اش مبنی بر اینکه در ایران در تیمی جز پرسپولیس بازی نخواهد کرد، عوامفریبی بیش نبوده و هر جا پول بیشتری به وی پرداخت شود، او در آن تیم حاضر خواهد شد.

باشگاه پرسپولیس که در شروع نقل و انتقالات عملکرد طوفانی داشت، در واقع به همان منابع مالی که باشگاه رقیب دسترسی داشته، دسترسی پیدا کرده بود اما به دلیل شتابزدگی درویش و ناکاربلد بودن او در پروسه جذب بازیکنان، او با مبالغ هنگفت، ستاره هایی همچون پورعلگنجی، سعید صادقی، بیرانوند و … را جذب کرد و طبیعیست که کفگیر پرسپولیس برای جذب بازیکن متوسط رو به ضعیفی همچون کاسیانو به ته دیگ خورده و توان پرداخت حتی 1 دلار بیشتر از مبلغ توافق اولیه را هم ندارند و از همین حیث به دنبال بازیکنان ارزان تر در لیگ های دسته پائینتر برزیل می گردند.

اگر امروز باشگاه استقلال به واسطه مدیریت مالی که سردار آجورلو و تیم مالی این تیم انجام داد، هم در بخش مذاکره و جانه زنی با بازیکنان مدنظر موفق عمل کرده و هم اردوی ترکیه خود را ترتیب داده، این موضوع به واسطه سالها تجربه ایشان در زمینه مدیریت فوتبال بوده است. تجربه ای که درویش نداشت و برای جا نماندن از نقل و انتقالات و عدم پیوستن بازیکنان مدنظر سرمربی به تیمهای دیگر، با هر رقمی با بازیکنان جدید قرارداد بست و امروز نه تنها پولی در بساط برای جذب دو مهاجم خارجی نیست، بلکه مطالبات بازیکنان نیز معوق شده و خبری از اردوی ترکیه نیز نیست و این موضوع هیچ ارتباطی به نهاد خاصی ندارد چرا که به طور خلاصه اگر بگوئیم: باشگاه پرسپولیس کل بودجه خود را خرج کرده است و به واسطه عدم توافق با اسپانسر، نتوانسته منابع مالی مورد انتظارش برای ادامه روند هزینه کردش را تامین کند.

از طرف دیگر با توجه به ورود این باشگاه به بورس، دست مدیران این تیم برای بریز و بپاش اضافی بسته شده و ناظر بورس و حسابرس ها به دقت منابع قرض گرفته شده و وام های این باشگاه را زیر نظر دارند و اینطور نیست که مثل گذشته به سادگی بتوانند از هر فردی کمک مالی یا قرض بگیرند چرا که اعتبار آنها برای بازپرداخت وام 130 میلیاردی که از بانک شهر دریافت کرده اند، به اتمام رسیده و اینطور نیست که مثل سالهای قبل هر هزینه ای را به حساب پاداش های آسیایی بزنند که سالهاست آنها را استفاده کرده اند(در قالب قرض از نهادهای دولتی با وثیقه گذاشتن پاداش آسیایی)

 

مخلص کلام اینکه هواداران پرسپولیس و سرمربی این تیم یا نمی دانند یا دوست ندارند بدانند که هزینه سنگینی برای تشکیل تیم پرستاره فعلی با سه بازیکن خارجی و 9-10 ملی پوش انجام شده و طبیعتاً منابع مالی باشگاه پرسپولیس نیز محدود است و امکان ریخت و پاش های مخفی مثل سالهای گذشته برای هیچ تیمی وجود ندارد و این هنر مدیران است که بودجه مورد نظر خود را در چه مسیری خرج کنند. فردی مثل درویش، این بودجه را عمدتاً صرف خرید بازیکنان تاپ نقل و انتقالات کرد و فردی مثل آجورلو با رقم های پیشنهادی سنگین برخی بازیکنان مثل دانشگر مخالفت کرد و در خروج را به روی بازیکنان زیاده خواه باز گذاشت و با مدیریت هزینه، اردوی ترکیه تیمش را هم برگزار کرد.

در واقع درویش و گل محمدی وقتی در ابتدای نقل و انتقالات، روزانه از 3 بازیکن تاپ رونمایی می کردند، باید به فکر انتهای نقل و انتقالات و مواردی همچون هزینه اردوی برون مرزی، پیش پرداخت بازیکنان، هزینه جذب بازیکن خارجی و … هم می بودند تا به یکباره کل بودجه خود را تنها در چند روز صرف خرید ستاره های گران قیمت نکنند.

از قدیم الایام گفته اند تب تند زود سرد می شود و حکایت عجله و شتاب مدیریت و کادر فنی پرسپولیس است که به تصور سالهای قبل که با مصرف کل بودجه، به منابع مالی برخی صندوق های دولتی برای گذران امورات خود می پرداختند، این فصل هم با همان رویه خیلی سریع ابتدا بودجه مصوب را خرج کردند اما دیگر مثل سالهای قبل خبری از کمک 10 میلیاردی فدراسیون یا کمک آن نهاد دولتی به این باشگاه نبود و به همین خاطر است که ظاهراً کفگیر مالی پرسپولیسی ها به ته دیگ خورده است.

وضعیت هواداران پرسپولیس این روزها قابل درک است چرا که تا سالهای پیش هرگز مشکل مالی را احساس نکرده بودند و همواره بسیار بیشتر از بودجه مصوب اولیه هزینه انجام شده بود(در قالب کمک و قرض و …) و در فصل جدید، هضم چنین مواردی برای بسیاری از هواداران این تیم سخت است.

پی نوشت: سرمربی پرسپولیس مدعی شده بود چرا باشگاه رقیب مجوز برداشت از درآمد بورسی خود را دارد اما پرسپولیس ندارد که پاسخ این سوال واضح بود چرا که پرسپولیس به واسطه بدهیهای سنگین تری که دارد و البته وام جدیدی که گرفته، نیاز به ضمانت بازگشت وجوه بود که آن مبلغ به نوعی به همین منظور برای باشگاه پرسپولیس بلوکه شده است. نکاه جالب توجه در خصوص سوء مدیریت انجام شده در باشگاه پرسپولیس اینکه، معاون اقتصادی این باشگاه به دلیل افشاگری در این خصوص از کار برکنار شد.

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید