کد خبر:45117
پ

معرفی نکونام به عنوان سرمربی استقلال در گرو تعهدنامه عدم فعالیت سیاسی و رفع شکایت فولاد

کار کردن در ایران بسیار سخت شده است. پس از اتفاقاتی که در پائیز و زمستان گذشته در خیابان های کشور رخ داد، برخی از چهره های مشهور به حمایت از معترضین پرداختند و تاوان آن نیز حذف از فعالیت حرفه ای خود بود. معرفی نکونام به عنوان سرمربی استقلال در گرو تعهدنامه عدم فعالیت […]

کار کردن در ایران بسیار سخت شده است. پس از اتفاقاتی که در پائیز و زمستان گذشته در خیابان های کشور رخ داد، برخی از چهره های مشهور به حمایت از معترضین پرداختند و تاوان آن نیز حذف از فعالیت حرفه ای خود بود.

معرفی نکونام به عنوان سرمربی استقلال در گرو تعهدنامه عدم فعالیت سیاسی و رفع شکایت فولاد

یکی از این چهره ها، جواد نکونام بود که وقتی متوجه کارشکنی ها در مسیر موفقیت تیمش برای ضربه زدن به حیثیت فوتبالی اش شد، عطای کار را به لقایش بخشید و پس از صعود در لیگ قهرمانان آسیا و پیش از مصاف تیمش مقابل الهلال، استعفا داد. این اتفاق باعث شکایت باشگاه فولاد از وی شد که از این موضوع به عنوان اصلی ترین مشکل نکونام برای نشستن روی نیمکت استقلال یاد می شود.

امروز جواد نکونام جدی ترین گزینه هدایت تیم دولتی استقلال محسوب می شود و نهادهای نظارتی حساسیت ویژه ای بر روی انتخاب او دارند.  انتخاب اول و آخر کادر مدیریت استقلال پس از جدایی ساپینتو، نکونام بود اما آنها با علم به مشکلاتی که او برای نشستن روی نیمکت استقلال دارد، مذاکره با سایر مربیان خارجی و داخلی را هم آغاز کردند تا اگر مشکل نکونام حل نشد، بتوانند سریعاً گزینه جایگزین را انتخاب نمایند.

تا این لحظه نکونام حاضر نشده بود بندی در قراردادش را که به موجب آن، باشگاه استقلال(بخوانید نهادهای حاکمیتی) خط فکری زندگی شخصی او را تعیین می کرد، بپذیرد و همین مسئله نیز باعث به تعویق افتادن امضای قرارداد او با استقلال شده بود.

نکته جالب اینکه سرمربی یک تیم خاص(!) در جریان اعتراضات مردمی با تغییر سیما و انتشار چند پست احساسی به ظاهر از مردم در مقابل حکومت حمایت کرد اما وقتی دید این حمایت به ضرر جایگاه خودش و تیمش تمام می شود، تغییر موضع داد و پس از این تغییر موضع، سه قهرمانی به او هدیه شد! حتماً به یاد دارید که مربی مذکور جمله معروف “تا وقتی من هستم اینا نمی ذارن تیم ما قهرمان بشه” را در یکی از کنفرانس های خبری خود مطرح کرد و پس از اینکه به او گفته شد که صحبت سیاسی در کنفرانس های خبری اش نداشته باشد، به یکباره ورق سرنوشت برای تیمی که کوچکترین امیدی برای قهرمانی نداشت عوض شد و با اشتباهات عجیب داوری در سه هفته پایانی به یکباره جای صدرنشینان لیگ عوض شد!

امروز جواد نکونام به عنوان شخصیتی ستاره دار روی نیمکت استقلال خواهد نشست. او باید بداند که کارشکنی هایی که بر علیه ساپینتو وجود داشت، چندین برابر علیه او وجود خواهد داشت چرا که حاکمیت موفقیت و محبوبیت هیچ فردی را که دیدگاه هایی خلاف آنها داشته باشد نمی پذیرد و با ابزارهایی که در قیف فساد در فوتبال در اختیار دارد، نتایج را مهندسی می کند تا تیم مذکور به موفقیتی نائل نشود.

پس اگر نکونام مسئولیت نیمکت استقلال را می پذیرد، می بایست در هر بازی 2 گل از حریفان جلو باشد تا اشتباهات داوری و تصمیمات بحث برانگیز ارکان مختلف فدراسیون فوتبال نیز نتواند مانع از موفقیت او شود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید