کد خبر:8529
پ

مساعدت فدراسیون فوتبال با پرسپولیس در جنجال نقل و انتقالات محرز است + سند

در ساعات گذشته صحبتهای زیادی در خصوص ماجرای نقل و انتقالات پرسپولیس مطرح شده که از همان ابتدا مشخص بود این موارد، حاشیه سازی بیش نبوده و خطر حذف پرسپولیس از آسیا این تیم را تهدید نمی کند اما به نظر می رسد در این ماجرا، مساعدت فدراسیون فوتبال با پرسپولیس نیز بی تاثیر نبوده […]

در ساعات گذشته صحبتهای زیادی در خصوص ماجرای نقل و انتقالات پرسپولیس مطرح شده که از همان ابتدا مشخص بود این موارد، حاشیه سازی بیش نبوده و خطر حذف پرسپولیس از آسیا این تیم را تهدید نمی کند اما به نظر می رسد در این ماجرا، مساعدت فدراسیون فوتبال با پرسپولیس نیز بی تاثیر نبوده است.

 

مساعدت فدراسیون فوتبال با پرسپولیس در جنجال نقل و انتقالات محرز است + سند

مساعدت فدراسیون فوتبال با پرسپولیس در جنجال نقل و انتقالات محرز است + سند

با نگاهی به تاریخ صدور حکم محرومیت پرسپولیس یعنی 6 اگوست و تاریخ ابلاغ آن به فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس یعنی 12 اگوست و نظر به اینکه پس از تاریخ 12 آگوست مهلت 30 روزه یعنی تا 12 سپتامبر به پرسپولیس داده شده تا بدهی برانکو را بپردازد و از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتش جلوگیری کند، همه چیز عادی و قانونی جلوه می کند. اما مساعدت فدراسیون با پرسپولیس در جایی عیان می شود که فدراسیون نشینان در اقدامی متناقض و دوگانه، ابتدا تیم های بدهکار را از ثبت قرارداد بازیکن جدید منع می کنند و سپس با علم به بدهکار بودن پرسپولیس به برانکو، به سادگی مجوز ثبت قرارداد بازیکنان جدید این تیم را صادر می کنند.

 

از 16 مرداد (6 اگوست) قطعی بودن بدهی پرسپولیس به برانکو برای آقایان فدراسیون نشین مسجل بوده و اگر قصد داشتند مثل سایر تیم ها با این تیم رفتار کنند، علی القاعده قرارداد هیچ بازیکن جدیدی از این تیم به ثبت نمی رسید چرا که فیفا به طور واضحی محرومیت نقل و انتقالاتی را برای بدهی این باشگاه به برانکو در نظر گرفته که تیم بدهکار نتواند برای جذب بازیکن جدید هزینه کند و ابتدا بدهی هایش به طلبکاران را صاف کند اما فدراسیون فوتبال با علم به بدهی پرسپولیس به برانکو مجوز ثبت قرارداد بازیکنان جدید این تیم را صادر کرد تا سیاست یک بام و دو هوا و تبعیضی که بین تیمها قائل می شود را عیان کرده باشد.

 

مصاحبه ای که تناقض رفتاری فدراسیون فوتبال را اثبات می کند

 

همانطور که در مصاحبه بالا مشاهده می نمائید، فریبرز محمودزاده قاطعانه تاکید کرده که وقتی تکلیف یک پرونده مشخص صنشده باشد نمی توان مانع از فعالیت آنها شد اما سوال اساسی اکنون این است که چطور دوستان علی رغم اینکه محکومیت پرسپولیس در پرونده برانکو در CAS را هم دریافت کردند اما مانع از ثبت قرارداد بازیکنان جدید این تیم نشدند؟ او در بخش دیگری از صحبتهایش به ثبت نشدن بازیکن جدید برای استقلال و پرسپولیس اشاره کرد که در نهایت شاهد این مسئله بودیم که قانونی که خودشان وضع کرده بودند را به سادگی زیر پا گذاشتند. و اگر استدلال دوستان فدراسیون نشین برای این مساعدت، منافع ملی باشد، سوالی که مطرح میشود این است که چرا برای داریوش شجاعیان این مساعدت برای منافع ملی انجام نشد؟ آیا تیم استقلال وابسته به رژیم بعث عراق است ؟

 

چرا فقط با یک تیم خاص مساعدت می شود؟

در هر صورت فدراسیون نشینان به جای اینکه مدام بیانیه صادر کنند و از قانونی بودن ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس حرف بزنند، بهتر است علت اینکه با تیم پرسپولیس مساعدت شد اما انواع و اقسام سنگ اندازی را در مسیر ثبت قرارداد داریوش شجاعیان برای تیم استقلال انجام دادند، شفاف سازی کنند چرا که کادر فنی و مدیرعامل سابق استقلال نیز معتقد بودند فدراسیون فوتبال مقصر بازی نکردن شجاعیان در آسیا برای استقلال بود.

آیا فدراسیون نشینان و سازمان لیگ بارها و بارها این قانون را در خصوص تیم پرسپولیس نقض نکرده اند؟ هواداران فوتبال هنوز اتفاقات نیم فصل دوم لیگ نوزدهم را از یاد نبرده اند که علی رغم سنگین بودن بدهی پرسپولیس اما مجوز ثبت قرارداد یحیی گل محمدی و آنتونی استوکس و کریستین اوساگونا صادر شد.  اگر دوستان به این قانون اعتقادی ندارند، شاید بهتر باشد به طور کلی برداشته شود و به صورت رنگی با تیم های مختلف برخورد نشود و یک تیم از مصونیت برخودار نباشد تا ابهامات و شائبه ها در خصوص نگاه رنگی فدراسیون فوتبال نیز فروکش کند.

 

کلیدواژه : فدراسیون فوتبال

دیدگاه کاربران 6 دیدگاه
  • ناشناس 4 اکتبر 2020 / 12:28 ق.ظ

    در آینده تمام این لابی گری ها مشخص میشه

  • ناشناس 3 اکتبر 2020 / 3:52 ب.ظ

    چرا جوسازی می کنید تو تابستان همه تیم ها چه استقلال چه تراکتور چه سپاهان با بازیکن جدید قرارداد بستن

    • مهران 3 اکتبر 2020 / 3:54 ب.ظ

      کدومشون ثبت کردن بگید ما هم در جریان باشیم . استقلال اگه ثبت کرده بود که میتونست از بازیکنای جدیدش استفاده کنه

  • ناشناس 3 اکتبر 2020 / 3:49 ب.ظ

    این برا شما کیسه هم اجرانشده . کیسه خیلی دوست داری پرسپولیس حذف بشه. امروز مردم نامرد شدن قدیم استقلال و پرسپولیس هوای همو تو آسیا داشتن. همین قهرمانیتون تو سال ۴۹ دو سه بازیکن از پرسپولیس قرض گرفته بودین

    • فرهاد 3 اکتبر 2020 / 3:56 ب.ظ

      وقتی مردم تبعیض رو میبینن که چطوری با شارلاتان بازی بازیکنای جدید تیم بدهکار لنگ رو ثبت کردن بعد به بهانه بدهکاری استقلال نذاشتن بازیکنای جدیدش ثبت کنن بایدم خیلیا آرزوی شکست لنگ رو بکنن چون شکست لنگ شکست یک جریان مافیایی هست

  • مارمولک صحرا 3 اکتبر 2020 / 11:51 ق.ظ

    مگه سر داستان خلعتبری نبود اومد تو برنامه نود گفت کفاشیان گفته تاریخ قراردادتو عقبتر میزنیم که مشکلی برات پیش نیاد . یا موضوع مهدی طارمی که ماسمالی شد . فدراسیون همیشه حامی لنگ صغیر بوده . خب وقتی حیدر بهاروند غیرقانونی توسط وزیر نشسته تو راس کار بایدم اوامر رو اجرا کنه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید