کد خبر:29712
پ

سه جای مهم و دیدنی پاسداران

در شمال شرق تهران، کمی دورتر از محلهٔ دولت، یکی از معروف‌ترین محله‌های شرق تهران قرار گرفته؛ محله‌ای که نام آن برای پایتخت‌نشینان آشنا است. این محله پاسداران نام دارد. محله‌ای که در گذشته‌های دور تهران، زمین‌ کشاورزی بوده و در قدیم به سلطنت آباد شهرت داشت. اما اکنون خبری از زمین‌های کشاورزی این محله […]

در شمال شرق تهران، کمی دورتر از محلهٔ دولت، یکی از معروف‌ترین محله‌های شرق تهران قرار گرفته؛ محله‌ای که نام آن برای پایتخت‌نشینان آشنا است. این محله پاسداران نام دارد. محله‌ای که در گذشته‌های دور تهران، زمین‌ کشاورزی بوده و در قدیم به سلطنت آباد شهرت داشت. اما اکنون خبری از زمین‌های کشاورزی این محله نیست و جای آن را برج‌ها و آپارتمان‌های بلند گرفته‌اند. به طوری که این روزها یکی از نمادهای مهم این محله، برج سفید پاسداران است. برجی که در کنار خانهٔ سام و بنیاد رسام عرب‌زاده تبدیل به نماد فرهنگی و شهری این محله شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با این سه مکان دیدنی و مهم محلهٔ پاسداران بیشتر آشنا شوید.

برج سفید

یکی از معروف‌ترین نمادهای محلهٔ پاسداران، برج سفید نام دارد که در خیابان پاسداران، روبروی بوستان ششم واقع شده و دلیل شهرتش، رستوران گردان آن است. این برج دارای کافی‌شاپ و سالن سمینار بوده و  در ۲۲ طبقه طراحی شده و نمای زیبایی از شهر تهران را به صورت ۳۶۰ درجه پیش روی مهمانان قرار می‌دهد. این رستوران فیله کباب، کباب شیشلیک، ماهی سالمون، استیک و میگو کبابی معروفی دارد. همچنین اینجا فضای مناسبی برای مراسم‌های خانوادگی، جشن تولد، مهمانی، قرار کاری و دورهمی‌های دوستانه دارد. برج سفید علاوه بر رستوران، دارای یک هتل ۴ ستاره نیز هست که جزو مجلل‌ترین هتل‌های تهران محسوب می‌شود. در این هتل سوئیت سینیور تک خواب، سوئیت جونیور، سوئیت رویال و VIP وجود دارد. از جمله امکانات هتل برج سفید؛ یخچال، اینترنت، کافی‌شاپ، تلویزیون، سرویس فرنگی، اینترنت در لابی، سوئیت، پارکینگ، تلفن در اتاق، رستوران و لابی است. این هتل تا نمایشگاه بین‌المللی تهران، حدود ۹ کیلومتر فاصله دارد و فاصلهٔ آن از فرودگاه مهرآباد با ماشین تنها ۲۰ دقیقه است.

خانه سام

خانهٔ سام در خیابان پاسداران، نبش بوستان پنجم قرار دارد. این فروشگاه دارای شش شعبه حضوری در شهر تهران، مشهد و اصفهان است و یک سایت برای فروش اینترنتی نیز دارد. خانه سام هر روز، حتی روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۹:۳۰ شب آماده خدمت‌رسانی است. در این فروشگاه انواع وسایل مختلف از قبیل؛ ظروف غذاخوری، کادویی، لوازم آشپزی، لوازم حمام و خواب، دکوری و تزئینی،‌ لوازم برقی و اسباب‌بازی و ظروف کودک به فروش می‌رسد. این فروشگاه به مرکز خرید پاسداران، داروخانه بزرگ و شبانه‌روزی پاسداران، فودهال سام، شیرینی دانمارکی و چرم درسا نزدیک است. نزدیکی به این فروشگاه و دیگر مراکز خرید پاسداران برای افرادی که قصد خرید آپارتمان در محله پاسداران را دارند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

بنیاد فرهنگی هنری فرش رسام عرب‌زاده

بنیاد رسام عرب‌زاده یکی از مهمترین مراکز فرهنگی محلهٔ پاسداران است. این بنیاد در خیابان پاسداران، بوستان یکم (شهید زمردیان)، پلاک ۶ واقع شده و در اینجا به جز موزه رسام عرب زاده و فروشگاه کلاس‌های آموزشی مختلف و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه‌های موقت، خدمات تخصصی رفوگری، شستشوی فرش‌های قیمتی و قیمت‌گذاری روی فرش‌های آنتیک صورت می‌گیرد. این بنیاد دارای خدمات آنلاین بوده و مراسم و آیین‌های ایرانی- اسلامی در آن برگزار می‌شود.

از جمله کلاس‌های جالبی که در این مجموعه برگزار می‌شود؛ کلاس آموزش آویز‌بافی، کلاس آموزش برجسته‌بافی و کلاس آموزش صوفی‌بافی است. این بنیاد و موزه فرش معروف آن در سال ۱۳۷۳ با همکاری شهرداری تهران تاسیس شد. در همان زمان بسیاری از بنیان‌گذاران فرش نوین ایران، ۶۶ قطعه فرش نفیس و اصیل ایرانی را به این موزه اهدا کردند تا در معرض دید عموم قرار بگیرد. در حال حاضر این بنیاد یکی از مهمترین مراکز آموزش فرش‌بافی و برگزاری مراسم و همایش‌های مربوط به فرش اصیل ایرانی است و سالانه گردشگران زیادی را از داخل و خارج از کشور جذب خود می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید