کد خبر:8834
پ

سناریوی احتمالی در پروژه حضور محمود فکری در استقلال | صمد مرفاوی مربی می شود!

اگرچه حضور محمود فکری در استقلال هنوز قطعی نشده اما به نظر می رسد در پس این انتخاب نیز افکار و سناریوهایی نهفته است که مثل 4 سال گذشته برای استقلال تکرار خواهد شد.   سناریوی احتمالی در پروژه حضور محمود فکری در استقلال | صمد مرفاوی مربی می شود! بی ثباتی کادر فنی، آشفتگی […]

اگرچه حضور محمود فکری در استقلال هنوز قطعی نشده اما به نظر می رسد در پس این انتخاب نیز افکار و سناریوهایی نهفته است که مثل 4 سال گذشته برای استقلال تکرار خواهد شد.

 

سناریوی احتمالی در پروژه حضور محمود فکری در استقلال | صمد مرفاوی مربی می شود!

سناریوی احتمالی در پروژه حضور محمود فکری در استقلال | صمد مرفاوی مربی می شود!

بی ثباتی کادر فنی، آشفتگی در نقل و انتقالات، عملکرد ضعیف مدیران منصوب توسط وزارت ورزش در این تیم و تزریق دیرموقع بودجه مواردی بوده اند که در 4 سال اخیر به طور تکراری در استقلال در بزنگاه های مختلف و با نفرات مختلف رخ داده که به نظر نمی رسد تکرار این حجم از نابه سامانی در 4 سال پیاپی، اتفاقی و تصادفی بوده باشد.

نگاهی به جدا کردن مربیان استقلال در چند سال اخیر، هوادار استقلال را به گریه و بعضاً خنده می اندازد چرا که آنقدر سناریوهای دوستان نخ نما و تکراری شده که دیگر هر فرد عادی می تواند دست اتاق فکری که این نقشه های شوم را برای تیم استقلال طراحی می کند بخواند.

 

ماجرای قطع همکاری ناگهانی با شفر را به یاد می آورید؟ شفری که با استقلال در کورس قهرمانی قرار داشت و تنها به واسطه یک شکست مقابل شهر خودرو به یکباره برکنار شد و با آن آبروریزی به یکباره با او فسخ قرارداد شد تا او نیز مجبور به شکایت از استقلال شود و امروز به واسطه همان شکایت، پنجره نقل و انتقالات تیم بسته شود. نکته جالب اینکه در آن فصل، پرسپولیس با از دست دادن امتیازات زیاد در هفته های پایانی، با اختلاف ناچیزی با استقلال و سپاهان به قهرمانی رسید و اشتباهات داوری بحث برانگیز در دو هفته پایانی نیز به کمک آنها آمد تا به عنوان قهرمانی برسند و شاید اگر تغییر و تحول کادر فنی نبود، شفر می توانست استقلال را به قهرمانی در آن فصل برساند.

 

پس از او نوبت به استراماچونی رسید؛ دوستان که تصورش را هم نمی کردند که استرا در استقلال موفق شود، حتی صدرنشینی یک هفته ای او با استقلال را تاب نیاوردند و با تحت فشار قرار دادنش از طریق پرداخت نکردن مطالباتش، او را به سمت در خورجی هدایت کردند و پس از این اتفاق نیز با وضع قانون مضحک منع حضور مربی و بازیکن خارجی ظاهراً به جنگ هدر رفت بیت المال رفتند که البته معنای وضع این قانون بیشتر سه قفله کردن درب فوتبال ایران برای اطمینان از عدم بازگشت استراماچونی بود وگرنه چه دلیلی دارد رادوشویچ بر روی نیمکت پرسپولیس به دلار پول بگیرد؟ آیا قحطی دروازه بان در فوتبال ایران رخ داده است؟

 

پس از استراماچونی نوبت به فرهاد مجیدی رسید؛ دوستان به تصور اینکه او نیز به سبب کم تجربگی قادر به کسب موفقیت با تیم نخواهد بود، اجازه دادند در تیم فعالیت کند اما او نیز درست در زمانی که روی نوار موفقیت قرار گرفت و تیم محبوب آقایان را از جام حذفی کنار زد، با یک سناریوی مضحک از سوی مدیر منصوب وزارت ورزش از استقلال کنار گذاشته شد با ایجاد یک بی ثباتی دیگر در کادر فنی،  جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال تمام شد.

 

اکنون نوبت محمود فکری رسیده است که از همین حالا می توان سناریویی که دوستان برایش طراحی کرده اند را پیش بینی کرد چرا که خواندن ذهن اتاق فکری که در تمام این سالها کمر به بی ثبات کردن استقلال گرفته تا حد زیادی امکان پذیر است.

 

*محمود فکری با استقلال توافق می کند.

*باشگاه نساجی مخالفت می کند. (نکته جالب اینکه پیشتر و پس از برکناری فرهاد مجیدی، باشگاه نساجی با دل و جان حاضر بود فکری را در اختیار استقلال قرار دهد)

*باشگاه نساجی رقم بالایی را برای صدور رضایتنامه محمود فکری از استقلال طلب می کند.

*پیشکسوتان استقلال نسبت به جذب فکری با این شرایط مردد می شوند.

*به یکباره وزیر ورزش در قامت ناجی وارد عرصه می شود تا حضور فکری در استقلال ظاهراً   با مساعدت وزارت ورزش صورت بگیرد و دوستان بتوانند تا مدتها با این موضوع منت گذاشته و بر روی اقدامات خود سرپوس بگذارند. (جالب اینکه در موضوع حضور یحیی گل محمدی در پرسپولیس همین دوستان خود را کنار می کشیدند تا مبادا برچسب حمایت وزیر از انتقال اجباری گل محمدی از شهر خودرو به پرسپولیس بر روی پیشانی شان چسبانده شود)

 

*مدیرعامل جدید انتخاب می شود و مثل 4 سال گذشته، سرمربی و مدیرعامل با هم به مشکل بر می خورند(اتفاق خنده دار در استقلال این است که همواره ابتدا سرمربی انتخاب شده و سپس مدیرعامل جدید برای تیم معرفی شده است)

 

*به واسطه کم بودن زمان تا شروع لیگ، محمود فکری قادر نخواهد بود امتیازات ابتدایی لیگ را کسب کند و احتمالاً با کسب چند نتیجه مایوس کننده، هواداران استقلال را که در مورد انتخاب او تردید داشتند را بر علیه خود می بیند تا قبل از نیم فصل از سوی زامبی های مجازی که توسط همان اتاق فکر هدایت می شوند تحت فشار برای ترک نیمکت اسستقلال قرار می گیرد.

 

*فکری برکنار می شود و سناریوی اصلی دوستان تازه اجرایی می شود و صمد مرفاوی به عنوان مربی موقت استقلال تا پایان فصل، هدایت آبی پوشان را بر عهده می گیرد تا آخرین فصل حضور مسعود سلطانی فر در راس وزارت ورزش نیز این گونه با همان اتفاقات قابل پیش بینی 4 سال قبل برای استقلال رقم خورده باشد.

* به سبب عدم مقبولیت صمد مرفاوی در نزد هواداران استقلال و احتمالاً کسب نتایج معمولی، او نیز در انتهای فصل برکنار می شود و جای خود را به مربی بعدی خواهد داد که به لطف خدا در دولت بعدی و به دور از وزارت سلطانی فر خواهد بود. هواداران استقلال تا آن روز می بایست برای سر و سامان گرفتن تیم خود صبر کنند چرا که با این وضعیت، هیچ اتفاق تازه ای در این تیم رخ نخواهد داد و به محض اوج گیری محمود فکری نیز مثل مربیان قبلی چنان در کار او می گذارند که او مجبور به کناره گیری از تیم شود همانطور که سه مربی قبلی را درست در بزنگاه کسب موفقیت، از تیم دور کردند.

 

پی نوشت: کیست که نداند در شرایط فعلی کادر فنی سابق استقلال (مجیدی، نامجو مطلق و مصطفوی) بهترین گزینه برای هدایت تیم در فصل بیستم بودند اما عامدانه از استقلال دور شدند تا بار دیگر شاهد بی ثباتی و شروع از 0 کادر فنی جدید تیم باشیم. در صورتی که کادر فنی سابق استقلال به تیم باز می گشتند، حداقل زمانی برای شناخت نفرات تیم و کیفیت آنها تلف نمی شد و در فرصت باقیمانده، کارهای تاکتیکی و بدنی انجام می شد و بازیکنان نیز با افکار و تفکرات کادر فنی آشنا بودند اما کج سلیقگی عمدی یا سهوی تصمیم گیرندگان برای استقلال باعث تکرار یک فاجعه دیگر در این تیم خواهد شد و یکی دیگر از سرمایه های مربیگری این تیم نیز مثل منصوریان و مجیدی خواهد سوخت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید