کد خبر:47062
پ

سامان تورانیان، رضا میرزایی، امیرعلی صادقی، مرادمند به کدام گناه در استقلال فیکس نیستند؟

تیم فوتبال استقلال تهران در حالی مقابل تم متحول شده مس رفسنجان با نتیجه 2-2 متوقف شد که به اعتقاد بسیاری از هواداران این تیم، ارنج اولیه اشتباه جواد نکونام و در ادامه تعویض ها بد او باعث ثبت این تساوی بد موقع شد. سامان تورانیان، رضا میرزایی، امیرعلی صادقی، مرادمند به کدام گناه در […]

تیم فوتبال استقلال تهران در حالی مقابل تم متحول شده مس رفسنجان با نتیجه 2-2 متوقف شد که به اعتقاد بسیاری از هواداران این تیم، ارنج اولیه اشتباه جواد نکونام و در ادامه تعویض ها بد او باعث ثبت این تساوی بد موقع شد.

سامان تورانیان، رضا میرزایی، امیرعلی صادقی، مرادمند به کدام گناه در استقلال فیکس نیستند؟

سامان تورانیان، رضا میرزایی، امیرعلی صادقی، مرادمند به کدام گناه در استقلال فیکس نیستند؟

اگرچه مربیگری سلیقه ای است و در نهایت سرمربی می بایست جوابگوی نتایج کسب شده به مدیریت و هواداران تیم باشد اما در فوتبال علم آمار را نم توان نادیده گرفت.

نکونام در حال به یکباره تصمیم به بیرون بردن رافائل سیلوا از ترکیب اصلی استقلال گرفت که مهره جایگزن او یعنی ایمان سلیمی که با اشتباهات خود به تنهای 5 امتیاز در این فصل از استقلال سلب کرده (3 امتیاز مقابل سپاهان و 2 امتیاز مقابل مس رفسنجان) فیکس شد. امان سلیمی متزلزل نه تنها در با دفع توپ بد خود در دقایق ابتدایی باعث دریافت گل زودهنگام آبی ها بود، بلکه در ابتدا نیمه دوم نیز با دفع توپ مبتدیانه مستقیماً گل دوم را به مسی ها تقدیم کرد. او با جاگیری ها بد خود در طول این مسابقه نشان داد که در بهترین حالت می توان به عنوان یک مدافع نیمکت نشین بر روی او حساب کرد.

سوال اصلی هواداران استقلال امروز از نکونام ایین است که چرا محمدحسین مرادمند که بهترین عملکرد دفاعی این فصل استقلال با حضور او در ترکیب اصلی شکل گرفته به نیمکت پیچ شده است؟

امیرعل صادقی جوان که از او به عنوان سلطان بازی های دوستانه یاد می شود، در فقر خلاقیت در میانه میدان استقلال، هرگز فرصت حضور در ترکیب استقلال را به صورت فیکس پیدا نکرده است. بازیکنی مستعد که در انتهای فصل قراردادش با استقلال به اتمام می رسد و احتمالاً با قراردادی نجومی به یکی از تیم های صنعتی کشور می پیوندد و استقلالی ها برای بازگشت او مثل امید نورافکن باید فقط در رویا به دنبال او باشند. بازیکن مستعد که فوتبالش توسط نکونام نابود شد و هنوز کسی نمی داند چرا به او در استقلال فرصت عرض اندام داده نشده است.

کی دیگر از ملی پوشان جوان استقلال سامان تورانیان نام دارد که به طرز عجیبی از او نیز بازی گرفته نمی شود و نکونام ترجیه می دهد بازیکنان ضعیفی همچون صالح حردانی، میلاد فخرالدینی را در جناح راست استقلال به بازی بگیرد اما مدافع راست گلساز و با انگیزه آبی ها را روی نیمکت بنشاند.

یکی دیگر از بازیکنان با کیفیت استقلال رضا میرزایی است که مدتهاست دوران مصدومیت خود را پشت سر گذاشته و تا امروز به دلیل پر بودن لست نم توانست با همراه استقلال باشد و حال باید دید با خروج احتمالی نام مهدی مهدی پور از لیست به دلیل مصدومیت تا پایان فصل، میرزایی به ترکیب استقلال می رسد یا خیر؟

تنها نکته مثبت بازی شب گذشته استقلال، استفاده صحیح از ماشاریپوف در پست تخصصی خود یعنی هافبک پشت مهاجم بود که توانست با پاس ها کلیدی خود بارها بازیکنان استقلال را در موقعیت گلزن قرار دهد به طوریکه بلانکو در این دیدار کیفیت متفاوتی نسبت به بازی های قبل خود نشان داد.

با توجه به انبوه بازیکنان با کیفیت در استقلال و دلایل نامشخص کادرفنی برای عدم به کار گیری آنها، گلایه های هدفمند نکونام مبنی بر نداشتن بازیکن دیگر رنگی نزد هواداران استقلال ندارد و با توجه به از دست رفتن جام حذفی، هر نتیجه ای جز قهرمانی در لیگ در پایان فصل می تواند حکم اخراج نکونام را امضا کند. واقعیت این است که مدیریت این تیم، اسکواد خوبی برای نکونام فراهم کرده اند و این هنر مربی است که چطور از آنها بازی بگیرد. به جمع اسامی فوتبالیست های با کیفیت نیمکت و سکو نشین بالا می توان به حسین زواری هم اشاره کرد که همگی یک سال از فوتبالشان در استقلال تباه شد.

پی نوشت: حتی خود ایمان سلیمی هم باور ندارد که با حضور سیلوا و مرادمند در ترکیب اصلی استقلال به میدان برود و همین مسئله فشار روانی سنگینی بر روی او ایجاد کرده که همین فشار روانی منجر به عدم تمرکز او در مسابقات شده است. اینکه استدلال کادر فنی استقلال برای میدان دادن به او و نیمکت نشین کردن دو مدافع با کیفیت استقلال چیست، قابل تامل است.

 

کلیدواژه : استقلال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید