کد خبر:45763
پ

به سبک فیلم خنگ و خنگ تر | اشتباه مهلک نکونام حتی بدتر از ساپینتو

جواد نکونام در بدو مربیگری اش در استقلال روزهای سختی را می گذراند. او که با عدم جذب بازیکنان مدنظرش مجبور شده با بازیکنان مازادش، ادامه دهد در دو هفته اول لیگ اگرچه دو پیروزی به دست آورد م نشان داد هنوز بهترین ترکیب استقلال با توجه به نفراتی که در اختیار دارد را نشناخته […]

جواد نکونام در بدو مربیگری اش در استقلال روزهای سختی را می گذراند. او که با عدم جذب بازیکنان مدنظرش مجبور شده با بازیکنان مازادش، ادامه دهد در دو هفته اول لیگ اگرچه دو پیروزی به دست آورد م نشان داد هنوز بهترین ترکیب استقلال با توجه به نفراتی که در اختیار دارد را نشناخته است.

به سبک فیلم خنگ و خنگ تر | اشتباه مهلک نکونام حتی بدتر از ساپینتو

به سبک فیلم خنگ و خنگ تر | اشتباه مهلک نکونام حتی بدتر از ساپینتو

حتماً به یاد دارید که انتقادات زیادی به ساپینتو بابت نیمکت نشینی جلالی و حضور جعفر سلمانی در پست دفاع چپ می شد اما در کمال شگفتی، نکونام علی رغم در اختیار داشتن وینگرهایی مثل سبحان خاقانی، پیمان بابایی، مهرداد محمدی و حتی امیرعلی صادقی دست به یک انتخاب عجیب زده و در دو هفته اول لیگ از جعفر سلمانی در پست وینگر چپ استفاده می کند.

او در حالی از صالح حردانی در پست دفاع راست استفاده می کند که قد و قامت کوتاه این بازیکن به نقطه ضعف بزرگ او و جناح راست استقلال تبدیل شده است. شاید بهتر بشد نکونام از یامگا در پست تخصصی خود یعنی دفاع راست استفاده کند و یکی از مهره های جوان و با انگیزه تیم خود مثل امیرعلی صادقی یا سبحان خاقانی یا پیمان بابایی را به وینگر چپ یا راست منتقل کند.

با اتمام مصدومیت مهرداد محمدی به نظر می رسد حضور او در ترکیب استقلال مقابل سپاهان قطعی است اما استمرار حضور صالح حردانی و جعفر سلمانی دو بازیکن کوتاه قامت استقلال دز تزکیب اصلی تیم مقابل بلند قامتان سپاهان، می تواند ضربه سهمگینی به این تیم وارد کند.

ناهماهنگی شدیدی که بین چشمی و مرادمند در دیدار مقابل ملوان وجود داشت، احتمال بازگشت چشمی به میانه میدان و حضور ایمان سلیمی در قلب دفاع را تقویت کرده است.

هر چه که هست، خط میانی استقلال هنوز اون شادابی و طراوت فصل قبل را ندارد و به نظر می رسد با آماده شدن سعید مهری و حضور مجدد او در میانه میدان و تشکیل مثلث رضاوند، چشمی، مهری بتوان نمایش بهتری از آبی پوشان در ادامه لیگ دید.

 

به جرات می توان گفت استقلال مدل ساپینتو قهرمانی را به دلیل اشتباهات فردی صالح حردانی، عارف غلامی، جعفر سلمانی و سید حسین حسینی از دست داد.

با توجه به بضاعت فعلی استقلال به نظر می رسد انتخاب سیستم 2-4-4 با بازیکنان زیر بهترین گزینه پیشروی جواد نکونام برای انتخاب ترکیب اصلی تیم باشد.

حسینی

مرادمند- سلیمی- جلالی- یامگا

چشمی- رضاوند- مهری- مهدی پور

مطهری – محمدی

 

که نفراتی همچون سبحان خاقانی و امیرعلی صادقی و پیمان بابایی می توانند به عنوان عناصر تهاجمی و تازه نفس در نیمه دوم، به آرایش هجومی استقلال کمک کنند.

کلیدواژه : استقلال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید