کد خبر:18391
پ

آقای گل محمدی فرافکنی نکنید | مگر فرد دیگری برای پرسپولیس تیم بست؟

یحیی گل محمدی در ادامه فراکنی های ماه های اخیر خود در مقصر جلوه دادن جریان نامرئی به سرکردگی مهدی رسول پناه برای به زمین زدن پرسپولیس، بار دیگر در انتهای بازی با آلومینیوم که با شکست پرسپولیس همراه بود جملات کلیشه ای و تکراری خود را مطرح کرد که اینبار با واکنش تند هواداران […]

یحیی گل محمدی در ادامه فراکنی های ماه های اخیر خود در مقصر جلوه دادن جریان نامرئی به سرکردگی مهدی رسول پناه برای به زمین زدن پرسپولیس، بار دیگر در انتهای بازی با آلومینیوم که با شکست پرسپولیس همراه بود جملات کلیشه ای و تکراری خود را مطرح کرد که اینبار با واکنش تند هواداران پرسپولیس مواجه شد چرا که آنها این صحبتها را فراکنی و توجیهی برای سرپوش گذاشتن بر روی نقص فنی تیم می دانند.

 

آقای گل محمدی فرافکنی نکنید | مگر فرد دیگری برای پرسپولیس تیم بست؟

آقای گل محمدی فرافکنی نکنید | مگر فرد دیگری برای پرسپولیس تیم بست؟

گل محمدی ور برخی از تریبون به دستان پیج ها و کانالهای تلگرام و اینستاگرامی نزدیک به پرسپولیس در حالی از دستان خالی گل محمدی صحبت می کنند که گویی فرد دیگری تیم فعلی را بسته است یا دست و پای گل محمدی را در جذب نفرات بسته بودند که او به سراغ جذب نفرات بی کیفیتی همچون آرمان رمضانی، علی شجاعی، مهدی مهدی خانی، محمد شریفی و … رفته است.

او در حالی مسئولیت انتخاب های اشتباه خود در نقل و انتقالات را نمی پذیرد و قصد مقصر جلوه دادن افراد دیگر را دارد که این روزها هواداران پرسپولیس معتقدند تیم فعلی نیز خالی از بازیکن نیست. جدای از بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم، نفرات پرسپولیس همگی در زمره ستارگان لیگ و فوتبال ایران محسوب می شوند و او مشکلی برای چیدمان اولیه تیمش نداشت.

انتقادات به گل محمدی در بازی پرسپولیس و آلومینیوم در حالی مطرح می شود که او در اقدامی عجیب، مبادرت به استفاده از مهدی شیری(!) در قلب دفاع گرفت! این اتفاق در حالی رخ داد که در بدترین شرایط انتظار می رفت میلاد سرلک به قلب دفاع منتقل شود و نوراللهی و کامیابی نیا در هافبک دفاعی استفاده شوند و امید عالیشاه از ابتدا در ترکیب استفاده شود اما چیدمان عجیب ابتدایی پرسپولیس باعث شد تا در جریان بازی با آلومینیوم چندین بار در پست های مختلف در جریان بازی، شاهد تغییر نفرات باشیم و اوج اشتباه گل محمدی نیز بیرون کشیدن دو بازیکن زهردار این تیم یعنی وحید امیری و احسان پهلوان بود که قدرت هجومی پرسپولیس را به حداقل رساند.

هر چه که هست، گل محمدی در حالی که می دانست بعد از فینال بشار رسن را از دست خواهد داد و آل کثیر را تا فروردین در اختیار ندارد و می بایست با دو مدافع لیگ را ادامه دهد، در نقل و انتقالات به جای خرید بازیکنان موردنظر در پست هایی که نیاز دارد، به سراغ جذب بازیکنانی همچون محمد شریفی و مهدی خانی رفت و این در حالی بود که او می توانست محمد عباس زاده و محسن مسلمان را که تا دقیقه 90 منتظر پیشنهاد پرسپولیس ماندند را جذب کند یا یک مدافع با کیفیت حداقل از لیگ آزادگان برای نیمکت ذخیره ها و جانشینی سید جلال حسینی و کنعانی زادگان بخرد اما از انجام همه اینکارها صرف نظر کرد تا امروز تقصیر اشتباهات استراتژیک خود در نقل و انتقالات را به گردن فردی بیاندازد که ظرف 72 ساعت 7 بازیکن تاپ لیگ برتر را برای او خریداری کرد تا تیمش در لیگ قهرمانان آسیا تا فینال صعود کند.

شاید بهتر باشد گل محمدی به جای فرافکنی در خصوص کسب نتایج ضعیف پرسپولیس بعد از فینال آسیا، به سراغ پیدا کردن مشکل فنی تیم برود چرا که او در حالی از نبود مهاجم شش دانگ می نالد که مهدی عبدی زننده دو گل در دربی و فینال و نیمه نهایی آسیا را در اختیار دارد. کسب 4 تساوی و یک شکست و یک پیروزی در 6 دیدار اخیر پرسپولیس عملکرد خوبی برای کادر فنی پرسپولیس محسوب نمی شود و هواداران پرسپولیس در بازی با فولاد که این تیم به پیروزی رسید نیز مشاهده کردند که این پیروزی متزلزل نیز با قدرت تاکتیکی پرسپولیس به دست نیامد و در بازی استقلال در دربی نیز که تنها نمایش درخشان پرسپولیس در 6 دیدار اخیر محسوب می شود، همگان بر این نکته اجماع نظر دارند که نمایش درخشان پرسپولیس در آن دیدار به دلیل ضعف فنی مفرط کادر فنی حریف بود که در طول 12 بازی اخیر استقلال نیز مشهود بوده است و نه صرفاً به دلیل قدرت تاکتیکی پرسپولیس.

هر چه که هست، نقطه ضعف پرسپولیس بعد از بازی این تیم مقابل ذوب آهن آشکار شد و پس از اینکه در نیمه دوم آن بازی، تیم رحمان رضایی پرسپولیس را تحت فشار شدیدی گذاشت، بعد از آن، سپاهان فولاد و آلومینیوم و حتی استقلال توانستند از نقطه ضعف پرسپولیس برای گلزنی به پرسپولیس استفاده کنند و این در حالیست که هنوز هیچ راهکاری برای جلوگیری از گلزنی حریفان از حره دفاعی پرسپولیس اندیشیده نشده است.

 

تا پیش از این گل محمدی در هنگام ناکامی ها از رسول پناه به عنوان مقصر ناکامی پرسپولیس یاد می کرد و امروز در شرایطی این تیم مقابل آلومینیوم شکست خورد که دیگر خبری از رسول پناه در مدیریت پرسپولیس نبود و در ادعایی تازه و عجیب احتمالاً سرمربی پرسپولیس قصد دارد هر ناکامی احتمالی بعدی را به تبعات حضور رسول پناه در پرسپولیس ربط دهد. انتظار هواداران پرسپولیس در شرایط فعلی این است که او نیز مثل برانکو با داشته های پرسپولیس بسازد و به جای بهانه جویی، بهترین نتایج را بگیرد. هواداران پرسپولیس از یاد نبرده اند که برانکو تنها با 13 بازیکن توانست تا فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و پرسپولیس را قهرمان ایران کند. شرایط ان روزهای پرسپولیس به مراتب بدتر از وضعیت فعلی بود و از این به بعد با خروج رسول پناه، بهانه و توجیهی از سوی سرمربی پرسپولیس نزد هواداران این تیم پذیرفته نخواهد بود.

 

پی نوشت: گل محمدی در حالی از کمبود بازیکن می نالد که گویی در دفاع تیمهای دیگر نفراتی همچون فن دایک و راموس بازی می کنند یا در خط حمله و میانی آنها، مسی و رونالدو و دیبالا به میدان می روند. بر هیچکس پوشیده نیست که سطح بازیکنان ایرانی در لیگ ایران بسیار نزدیک به هم است و این تاکتیک مربیان است که تفاوت ها را در نتایج رقم می زند.

دیدگاه کاربران 16 دیدگاه
  • رضا اینانلو 26 ژانویه 2021 / 10:03 ق.ظ

    سلام دوستانی که ادعا میکنن پرسپولیسی هستن ولی اینجورموقع هاسریع جبهه میگیرنن خجالت بکشن یحیی دیگه مونده بوده بود خودش بره توزمین وقتی بازی کن نداره بدبخت چیکاره کنه زشته بخدا برین طرفداری استقلال باشید بهتره

  • ناشناس 26 ژانویه 2021 / 1:06 ق.ظ

    با سلام مقصر تموم مشکلات پرسپولیس یحیی گل محمدی هستش

  • رامین 26 ژانویه 2021 / 1:05 ق.ظ

    مقصر تموم ناکامیهای پرسپولیس آقای گل محمدی هستش پارسال هم اگه تیم قهرمان شد با تدابیر کالدرون بود تازه اون دوره مشکلات مدیریتی واسه کالدرون بیشتر بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید