کد خبر:39270
پ

نقطه ضعف واضح پرسپولیس که همه آن را می دانند چیست؟

تیم فوتبال پرسپولیس علی رغم در اختیار داشتن سه هافبک بازیساز خلاق که بیشترین پاس های گل را در سالهای اخیر داده اند، در دو بازی ابتدایی لیگ برتر در امر گلزنی ناکام بوده تا صدای اعتراض هواداران این تیم علیه تاکتیک های نخ نمای گل محمدی به گوش برسد. نقطه ضعف واضح پرسپولیس که […]

تیم فوتبال پرسپولیس علی رغم در اختیار داشتن سه هافبک بازیساز خلاق که بیشترین پاس های گل را در سالهای اخیر داده اند، در دو بازی ابتدایی لیگ برتر در امر گلزنی ناکام بوده تا صدای اعتراض هواداران این تیم علیه تاکتیک های نخ نمای گل محمدی به گوش برسد.

نقطه ضعف واضح پرسپولیس که همه آن را می دانند چیست؟

نقطه ضعف واضح پرسپولیس که همه آن را می دانند چیست؟

واقعیت قضیه این است که سبک بازی تیم های گل محمدی اتکای بسیار زیادی به بازیکن پست شماره 10 دارد. پستی که پیشتر بشار رسن در آن بازی می کرد و امسال سروش رفیعی در آن پست به بازی گرفته شده است.

با دقت در نوع گلزنی های پرسپولیس در بازیهای دوستانه پیش فصل این تیم نیز به وضوح مشخص است پا ماقبل گل عمدتاً از جانب سروش رفیعی صادر شده بود. در واقع هافبک های پرسپولیس پاس یک دو را به سروش می دهند و او با یک بازی ساده و سریع پاس دو را به مهاجم هدف و یا بازیکنی که با سرعت به سمت دروازه حریف خیز برداشته می دهد.

این شیوه هجومی را که عمدتاً در بازیهای فیفای پلی استیشن نیز زیاد دیده ایم، آنالیزورهای تیم های رقیب پرسپولیس متوجه شده اند و به سادگی با بستن سروش رفیعی، ابتکار عمل حملات پرسپولیس را خنثی کرده اند.

از این گذشته در فصل قبل حضور رامین رضائیان و سعید آقایی بالانس خوبی در چپ و راست پرسپولیس ایجاد کرده بود اما با مصدومیت وحید امیری و خروج چند دفاع چپ پرسپولیس از تیم، این تیم فعلاً صاحب یک دفاع چپ رونده نیست و طبیعتاً اکثر حملات این تیم از جناح راست و جایی که دانیال اسماعیلی فر حضور دارد انجام می شود و به همین خاطر نیز فعالیت اسماعیلی فر در بازیها بیشتر از علی نعمتی به چشم می آید.

 

در مجموع جدای از قابل حدس بودن ترکیب پرسپولیس برای حریفان، تاکتیک های کادر فنی این تیم نیز برای حریفان مشخص است و نبود تنوع تاکتیکی برای رسیدن به دروازه حریفان از مهمترین دلایل ناکامی این تیم در گلزنی در دو هفته ابتدایی لیگ بوده است. به طوری که بسیاری بر این عقیده اند حتی حضور لوکادیا نیز نمی تواند این مشکل را حل کند و یحیی برای عبور از بحران های اینچنینی به سراغ جذب دیاباته ای رفته که بتواند از قامت بلندش برای گلزنی مقابل حریفان استفاده کند. در واقع بازگشت به سیستم سنتی پرسپولیس در دهه 70 با سرمربیگری علی پروین که از هر نقطه از زمین برای مهاجم بلند قامت تیم (دایی، پایان رافت و …) سانتر ارسال می شد و عملاً هافبک های میانی این تیم از جمله سعید صادقی، ترابی، رفیعی، عالیشاه از جریان بازی خارج می شوند.

منتقدین یحیی معتقدند با این اسکواد ارزشمندی که در اختیار دارد، می تواند بهترین و با کیفیت ترین فوتبال ایران را روی زمین به نمایش بگذارد اما جذب دیاباته به نوعی این معادلات را بر هم خواهد زد.

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید