کد خبر:4077
پ

لیست رکوردهای پرسپولیس در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران

رکوردهای پرسپولیس در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران یکی موارد جذاب برای هواداران این تیم است که در ادامه برای شما عزیزان آماده کرده ایم.   لیست خرید پرسپولیس   ?1/ برد پیاپی بیرون از خانه: سپاهان در لیگ نهم و استقلال و تراکتور در لیگ شانزدهم، تیمهایی بودند که 5 بازی بیرون از […]

رکوردهای پرسپولیس در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران یکی موارد جذاب برای هواداران این تیم است که در ادامه برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

 

لیست خرید پرسپولیس

 

لیست رکوردهای پرسپولیس در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران

?1/ برد پیاپی بیرون از خانه:
سپاهان در لیگ نهم و استقلال و تراکتور در لیگ شانزدهم، تیمهایی بودند که 5 بازی بیرون از خانه پیاپی شان را بردند ولی این رکورد توسط پرسپولیس در این فصل شکسته شد. آنها تا پیش از بازی امشب برابر نفت مسجدسلیمان، 9 بازی بیرون از خانه متوالی شان را برده اند: شاهین، فولاد، ذوب آهن، سایپا، پارس جنوبی، صنعت نفت، سپاهان، پیکان و ماشین سازی. این رکورد با پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان، نساجی و گل گهر، افزایش پیدا می کند.

?2/ معدل امتیازگیری:
بهترین معدل امتیازگیری یک تیم در تاریخ لیگ برتر به پرسپولیس لیگ شانزدهم تعلق دارد که از هر بازی اش 2/2 امتیاز گرفت. پرسپولیس برای شکستن این رکورد به گرفتن حداقل 8 امتیاز از 5 بازی پیش رویش نیاز دارد.

?3/ قهرمانی های پیاپی:
رکورد قهرمانی های پیاپی در تاریخ لیگ برتر به سپاهان در لیگ های نهم، دهم و یازدهم و پرسپولیس در لیگ های شانزدهم، هفدهم و هجدهم تعلق دارد. پرسپولیس با قهرمانی در این فصل، اولین تیم تاریخ می شود که در بالا بردن جام پوکر می کند.

?4/ بیشترین تعداد برد:
پرسپولیس در لیگ شانزدهم، دو سوم بازیهایش برنده و با 20 برد قهرمان شد. پرسپولیس این فصل با بردن 2 بازی دیگر، تعداد پیروزی هایش را به 21 رسانده و در این زمینه رکورددار می شود.

?5/ سریع ترین قهرمانی:
سپاهان در لیگ دوم و پرسپولیس در لیگ هفدهم، 3 هفته مانده به پایان فصل قهرمانی شان را قطعی کردند. پرسپولیس می تواند این رکورد را با قطعی کردن قهرمانی اش در فاصله 4 هفته مانده به پایان فصل بشکند.

?6/ کمترین گل خورده:
استقلال در لیگ هجدهم با خوردن 13 گل صاحب بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر است. دروازه پرسپولیس تا اینجای کار در این فصل 11 بار باز شده و آنها می توانند این رکورد را با خوردن تنها یک گل در 5 بازی باقیمانده تا انتهای فصل تصاحب کنند.

?7/ قهرمانی با تغییر سرمربی:
پرسپولیس در این فصل برای اولین بار در لیگ برتر می تواند بعد از تغییر سرمربی قهرمان شود. سپاهان در لیگ یازدهم و چهاردهم چنین سرنوشتی داشت؛ لیگ یازدهم استارت فصل با بوناچیچ و قهرمانی با کرانچار و لیگ چهاردهم استارت با کرانچار و قهرمانی با حسین فرکی. پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هرگز بعد از تغییر سرمربی، قهرمان نشده.

?8/ اختلاف امتیاز دورقمی
اختلاف امتیاز هیچ قهرمانی در تاریخ لیگ برتر با تیم دوم جدول، دورقمی نبوده. بیشترین اختلاف امتیازی متعلق است به پرسپولیس با استقلال در لیگ شانزدهم و با ذوب آهن در لیگ هفدهم که 9 امتیاز بود. پرسپولیس تا پایان هفته گذشته، 15 امتیاز بیشتر از تیم دوم جدول داشت.

?9/ رکورددار قهرمانی:
پرسپولیس و سپاهان با 5 عنوان قهرمانی، رکورددار بالا بردن جام در تاریخ لیگ برتر هستند. پرسپولیس این فصل می تواند برای ششمین بار قهرمانی را جشن بگیرد و به تنهایی رکورددار فتح جام در لیگ برتر شود.

?10/ بیشترین کلین شیت خارج از خانه:
فجر سپاسی در لیگ هفتم و نفت تهران در لیگ پانزدهم موفق به بسته نگه داشتن دروازه شان در 6 بازی بیرون از خانه متوالی شدند. پرسپولیس این فصل این رکورد را با کلین شیت در 7 مهمانی پیاپی شکست: شاهین، فولاد، ذوب آهن، سایپا، پارس جنوبی، صنعت نفت و سپاهان.

?11/ طلسم نبردن:
پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر موفق به شکست دادن 2 تیم نشد: شهرداری تبریز و نفت مسجدسلیمان. این طلسم حداقل برابر نفت می تواند امشب شکسته شود.

?12/ بهترین پرسپولیس لیگ برتر:
بهترین پرسپولیس تاریخ لیگ برتر در لیگ شانزدهم ثبت شد: تیمی با 66 امتیاز، 20 برد و گرفتن 2/2 امتیاز از هر بازی. پرسپولیس این فصل می تواند همه این رکوردها را بشکند.

?13/ بهترین مدافع عنوان قهرمانی:
سپاهان در لیگ دهم، تنها تیمی شد که با معدل امتیازگیری ای بهتر از فصل قبل توانسته از عنوان قهرمانی اش دفاع کند: 66 امتیاز در لیگ نهم و 67 امتیاز در لیگ دهم. پرسپولیس فصل قبل با گرفتن 2/03 امتیاز از هر بازی قهرمان شد و حالا برای تبدیل شدن به بهترین مدافع عنوان قهرمانی از نظر معدل گرفتن امتیاز کافی است 63 امتیازی شود و حداقل 4 امتیاز دیگر بگیرد.

?14/ بلامنازع تاریخ:
بدون توجه به تعداد بازیهای یک فصل، سپاهان در لیگ های نهم و یازدهم با 67 امتیاز بیشترین امتیاز یک تیم در تاریخ لیگ برتر را تصاحب کرده است. پرسپولیس برای 68 امتیازی شدن و تصاحب این رکورد نیاز به گرفتن 9 امتیاز از 15 امتیاز پیش رویش تا انتهای فصل دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید