کد خبر:35427
پ

خوشحالی استقلالی ها و ناراحتی پرسپولیسی ها از عزل عزیزی خادم

همانطور که پیش بینی می شد، عزیزی خادم رئیس سابق فدراسیون فوتبال که به واسطه ادبیات نامتعارفش بیشتر شهره شده بود، در کمتر از یکسال به دلیل انچه سوء مدیریت خوانده شد با اکثریت آرا از سمتش عزل شد و بدون واکنش خاصی از صحنه کنار رفت چرا که او خود به خوبی می دانست […]

همانطور که پیش بینی می شد، عزیزی خادم رئیس سابق فدراسیون فوتبال که به واسطه ادبیات نامتعارفش بیشتر شهره شده بود، در کمتر از یکسال به دلیل انچه سوء مدیریت خوانده شد با اکثریت آرا از سمتش عزل شد و بدون واکنش خاصی از صحنه کنار رفت چرا که او خود به خوبی می دانست چه کرده و چه بلایی بر سر این فوتبال آورده بود.

 

خوشحالی استقلالی ها و ناراحتی پرسپولیسی ها از عزل عزیزی خادم

خوشحالی استقلالی ها و ناراحتی پرسپولیسی ها از عزل عزیزی خادم

عزیزی خادم که گزینه وزارت ورزش سابق برای تصدی ریاست فدراسیون فوتبال بود، در اسفند سال 1399 در انتخاباتی فرمایشی که از قبل آرا به روسای هیئت ها دیکته شده بود، به پیروزی رسید و در کمتر از یکسال ناکارآمدی او برای اعضای هیئت رئیسه اثبات شد تا حکم به عزل وی دهند. اگر از اتهام ثابت نشده ارتباط وی با رمالان و جادوگران بگذریم، به نکات عجیبی در سابقه کوتاه عزیزی خادم در یکسال گذشته می رسیم که بیشتر باعث ناراحتی استقلالی ها و خوشحالی پرسپولیسی ها شد.

 

عزیزی خادم که در ابتدا کابینه خود را با علی خطیر چیده بود، با فشار رسانه ها و وزارت ورزش وقت، دست از انتخاب علی خطیر به عنوان دبیر کل کشید و به یکباره در اتفاقی عجیب، بدنه فدراسیون فوتبال را با مهره هایی از جنس تیم پرسپولیس چید. بسیاری که هواداران پرسپولیس که از حضور علی خطیر در فدراسیون فوتبال و کنکاش در خصوص برخی پرونده های سر به مهر وحشت داشتند، از عدم انتخاب وی به عنوان دبیر کل فدراسیون فوتبال راضی به نظر می رسیدند. اما انتصاب ها به هیمنجا ختم نشد و حضور صادق درودگر، نیما نکسیا، نبی، مهدی مهدوی کیا و … در بخش های مختلف فدراسیون به همراه استفاده از چند مشاور معلوم الحال در رسانه ها که عمدتاً در حوزه حمایت از پرسپولیس فعالیت می کردند، انتقادات از عزیزی خادم را با اوج رساند.

البته این انتقادات با صعود مقتدرانه تیم ملی به جام جهانی تا حدی فروکش کرد اما توصیه های اخیر عزیزی خادم و کمیته های زیر نظر فدراسیون فوتبال از جمله کمیته اخلاق و کمیته انضباطی به گوشی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رسید که چطور رئیس فدراسیون فوتبال، استقلال کمیته اخلاق و کمیته انضباطی را زیر سوال برده است.

او در فصل گذشته با مماشات با بدهی بیش از 20 میلیاردی پرسپولیس به شاکیانش، پنجره نقل و انتقالات نیم فصل این تیم را باز کرد تا بازیکنان جدید این تیم بتوانند برای پرسپولیس به میدان بروند و حتی پس از پایان مهلت سه ماهه و عدم پرداخت بدهی ها و حکم قطعی کمیته انضباطی، از اجرای حکم مبنی بر کسر امتیاز از این تیم استنکاف کرد.

در فصل جاری نیز در اتفاقی عجیب، با توصیه مشاورینش، حکم محرومیت 2 جلسه ای کنعانی زادگان زیر نظر او صادر شد تا مشخص شود هیچ چیز در فدراسیون فوتبال سر جایش نیست. چرا که اگر مشابه همین اتفاق در تیم زمان مایلی کهن یا هر مربی دیگری در جهان رخ می داد، بدون نیاز به ورود کمیته اخلاق، بازیکن خاطی از حضور در تیم ملی منع می شد اما ظاهراً پای منافعی از حضور برخی بازیکنان پکیجی در تیم ملی برای عده ای وسط بوده و هست که به هر ترتیبی باید در جام جهانی حضور داشته باشند!

اینطور که شنیده می شود از مهمترین دلایل برکناری عزیزی خادم، سفرهای استانی و پرهزینه وی با حضور افراد غیرمرتبط و مشاورین اعظمش است و چند ابهام مالی بزرگ در پرونده او باعث شد تا اعضای هیئت مدیره با اجماع در خصوص عزل وی، این اتفاق را هر چه زودتر اجرایی کنند.

گفته می شود یکی از دلایل عزل عزیزی خادم به موضوع پرونده بازیکن گابنی گل گهر باز می گردد اما جزئیاتی از این موضوع در دست نیست.

جدای از سهمیه بندی ملی پوشان برای یک تیم خاص توسط فدراسیون فوتبال، یکی از اصلی ترین دلایل عزل عزیزی خادم ابهام در وصعیت تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال در مجلس بود که تنها دو هفته دیگر زمان برایش باقی مانده و شاید اگر در این دو هفته اقدام عاجلی صورت نگیرد، فوتبال ایران با تعلیق از سمت فیفا مواجه شود.

اما از گوشه و کنار خبر می رسد، بزرگترین عاملی که حکم به برکناری عزیزی خادم از سمتش در فدراسیون فوتبال داده، همراهی او با یک تیم خاص برای جعل اسناد و ارائه آن به AFC بوده است. ظاهراً در قضیه حذف تیمهای استقلال و پرسپولیس از آسیا، فدراسیون فوتبال نقش پررنگی در قضیه داشته و به همین دلیل نیز باشگاه استقلال برای احقاق حق خود، به CAS شکایت کرده تا حداقل اگر به لیگ قهرمانان آسیا بازنمی گردد، پیگیر دریافت غرامت از فدراسیون فوتبال شده باشد چرا که بر طبق شنیده ها باشگاه استقلال، قربانی تیم جاعل شده و برای اینکه یک تیم به مسابقات اعزام نشود و تیم دیگر حذف نشود و ساکت کردن هواداران هر دو تیم، استقلال که مشکلات جزئی برای دریافت مجوز حرفه ای داشت، از حضور در آسیا منع شد.

 

هر چه که هست، امروز با کنار رفتن عزیزی خادم و حضور میرشاد ماجدی اندک امید برخی از افراد که تا پیش از این با جعل و سندسازی در فدراسیون فوتبال امور خود را پیش می بردند،ناامید شد و باید دید میرشاد ماجدی در مدت کوتاه تا برگزاری مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال برای انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال چه می کند.

امروز خادم تیم خاص که همه عوامل فدراسیون را از افراد نزدیک به پرسپولیس انتخاب کرده بود دیگر در فدراسیون حضور ندارد و همین مسئله باعث خشنودی هواداران استقلال و ناراحتی هواداران پرسپولیس از مواضع احتمالی میرشاد ماجدی شده است و رسانه های نزدیک به این تیم در مطالب خود از وحشت خود از مواضع رنگی ماجدی گفته اند.

 

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 20 فوریه 2022 / 11:23 ق.ظ

    یادمون نرفته هنگام برنده شدن این فاسد در رای گیری دوره سلطانی خر ، چقدر این هوچیگران دروغگو فدراسیون آبی آبی میکردن و از حضور خطیر میترسیدن در حالیکه با آوردن اسم خطیر این خادم لنگی رو طرفدار استقلال جازدن و تو رای برندش کردن ، بلافاصله بعد از رئیس شدنش تمام کمیته ها و سرمربیان تیمهای ملیو از افراد لنگی انتخاب کرد تازه طرفداران استقلال اونجا فهمیدن که سلطانیخر چه نقشه ای برای دوران بعد از خود کشیده که این اواخر دیگه فسادش اونقدر زیادشده بود که هیئت ریسه به صدا در آمد و مثل یک پارچه نجس انداختنش بیرون ، باید نهادهای نظارتی محاکمش کنن تا درس عبرت بشه برا بقیه به امید برقراری عدالت و پاک شدن فوتبال ، بدون طرفداری فدراسیون از تیمها و رنگها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید