کد خبر:35438
پ

استقلال زیبا بازی نمی کند یا کیفیت لیگ برتر ایران فاجعه است؟

در روزهایی که استقلال بر خلاف سالهای قبل، به طور مستمر در صدر جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد، برخی هواداران و پیشکسوتان استقلال که با فرهاد مجیدی زاویه دارند در کنار بدخواهان این تیم به نوع بازی این تیم انتقاد می کنند و معتقدند این تیم بازی با کیفیتی از خود به نمایش […]

در روزهایی که استقلال بر خلاف سالهای قبل، به طور مستمر در صدر جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد، برخی هواداران و پیشکسوتان استقلال که با فرهاد مجیدی زاویه دارند در کنار بدخواهان این تیم به نوع بازی این تیم انتقاد می کنند و معتقدند این تیم بازی با کیفیتی از خود به نمایش نمی گذارد.

 

استقلال زیبا بازی نمی کند یا کیفیت لیگ برتر ایران فاجعه است؟

استقلال زیبا بازی نمی کند یا کیفیت لیگ برتر ایران فاجعه است؟

جدای از اینکه چقدر این انتقاد فنی هست یا مغرضانه باید به این نکته اشاره کنیم که در لیگ برتر امسال، کدام تیم با کیفیت بازی می کند؟ واقعیت این است که کیفیت لیگ برتر ایران به واسطه قانون احمقانه ای که فصل گذشته وضع شد و منجر به خروج مربیان و بازیکنان خارجی شد، افت شدیدی کرده و شاهد تنوع در تاکتیک های تیم ها نیستیم. اکثر تیم ها و به طور خاص مربیان تیم ها قصد دارند برای حفظ جایگاه خود، فقط نبازند و راحت ترین کار برای رسیدن به این مهم، دفاع کردن و استفاده از تک موقعیت ها برای بردن است.

به جرات می توان گفت هیچ تیمی در لیگ امسال به دنبال ارائه فوتبال با کیفیت نیست و مربیان مختلف چون روی لبه تیغ برکناری حرکت می کنند، به سمت نتیجه گرایی محض حرکت کرده اند. اگر تیم مس رفسنجان و فولاد را که فوتبالی با کیفیت ارائه می کنند از سایر تیمها فاکتور بگیریم، هر 14 لیگ باقیمانده لیگ برتر، فوتبالی کسل کننده ارائه می کنند و هیچ تیم قدرتمندی در لیگ برتر مشاهده نمی شود.

استقلال نیز از این قاعده مستثنی نیست و در همین شرایط که هیچ تیمی بازی زیبا ارائه نمی کند، مجبور به تقابل با سیستم های دفاعی حریفان است که عمدتاً بسته بازی می کنند و در این شرایط صدرنشین لیگ برتر شده است که به مذاق برخی هواداران رقیب و رسانه های منتسب به آنها خوش نمی آید.

سند افت کیفیت لیگ برتر ایران همین که با گذشته 18 هفته از لیگ برتر، تنها 4 تیم تعداد گلهای زده شان از عدد 20 عبور کرده است و در بیشتر بازیهای لیگ برتر شاهد بازیهای کم گلی بوده و هستیم که این موضوع نیز گواهی بر نتیجه گرا بودن مربیان و تیمها است که تنها خواهان حضور در لیگ برتر و ویترین فوتبال ایران هستند و هیچ اهمیتی به ارائه فوتبال زیبا نمی دهند.

در نتیجه صدرنشینی استقلال در چنین شرایطی که تیمها بسته و دفاعی بازی می کنند ولو با بازی نه چندان دلچسب، ارزشی دو چندان پیدا می کند چرا که فرهاد مجیدی و تیمش انقدر فرصت طلب بوده اند که از اندک روزنه های گلزنی که در بازیهایشان ایجاد می شود، به گل برسند و اجازه ادامه فوتبال دفاعی به تیم حریف نداده اند.

کلیدواژه : استقلال

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • بی نام 19 فوریه 2022 / 12:01 ق.ظ

    این چه وضعشه اون هفته گل سالم نساجی را مقابل لنگ مردود کردن. این هفته گل مردود پرسپولیسو مقابل آلومبنیو سالم اعلام کردن. کارشناسای داوری هم خفه خون گرفتن. و ماست مالی. به خدا استقلال خیلی مظلومه تو‌این لیگه پر از فساد صدر جدوله هنره واقعا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید