کد خبر:43170
پ

چرا نباید خودروی تارا بخریم | لیست معایب تارا ایران خودرو

شاید در نگاه اول، خودروی تارا از نظر ظاهر یک خودروی لوکس به نظر بیاید اما در کنار قدرت موتور ضعیف آن، بدنه ضعیفترش هم مزید بر علت شده تا تقاضا برای خرید تارای ایران خودرو کاهش پیدا کند. در ادامه فیلمی را مشاهده می کنید که مالک یک خودروی تارا با ضربه به یک […]

شاید در نگاه اول، خودروی تارا از نظر ظاهر یک خودروی لوکس به نظر بیاید اما در کنار قدرت موتور ضعیف آن، بدنه ضعیفترش هم مزید بر علت شده تا تقاضا برای خرید تارای ایران خودرو کاهش پیدا کند. در ادامه فیلمی را مشاهده می کنید که مالک یک خودروی تارا با ضربه به یک قسمت از بدنه، با اتفاق عجیبی مواجه می شود.

لیست معایب تارا ایران خودرو

تارا خودرویی با ظاهر مناسب است و طراحی نسبتا خوبی دارد. البته نکته خاص و خلاقانه‌ای برای طراحی‌اش به‌کار گرفته نشده است. با این حال، ایراداتی اساسی و قابل‌توجه هم ندارد. تارا از نقطه‌نظر ظاهر زیبا یا بهتر است بگوییم، قابل‌قبول به‌شمار می‌رود.

از نظر امورات فنی هم محصولی متوسط و مطلوب حساب می‌شود. شتاب و کشش آن در مسیرهای معمولی بد نیست. مصرف سوخت ترکیبی بالایی هم ندارد (حدود ۷لیتر). خودروی تارا در دو مدل دنده دستی و خودکار به بازار عرضه می‌شود.

تارا از نظر ابعاد فنی بی‌ایراد نیست. بخش موتور و انتقال قدرت آن مشکلاتی دارد. مثلا چه مشکلاتی؟ گیربکس ایراداتی دارد. در حالت موتور روشن و توقف خودرو، جارفتن دنده به‌آسانی صورت نمی‌گیرد. به‌طور کلی هم کیفیت گیربکس‌های استفاده‌شده در تارا چندان مطلوب نیست.

این تنها ایراد بخش انتقال قدرت تارا نیست. تجهیزاتی نظیر باتری هم بی‌عیب عمل نمی‌کنند. در برخی از تاراهای تولیدی ایران‌خودرو، شاهد محصولاتی هستیم که باتری‌شان معیوب است.

در قسمت پیشرانه یا همان موتور خودرو هم به‌واسطه کاهش فشار روغن، یاتاقان‌های خودرو دچار فرسایش زودهنگام می‌شوند. استفاده از قطعات چینی برای تولید از دلایلی است که کیفیت عملکرد فنی تارا را در بعضی بخش‌ها مخدوش می‌کند.

فاصله کف این خودرو با زمین هم اندک است. این ویژگی منفی اثرات نامطلوبی روی فرمان‌پذیری تارا می‌گذارد و باعث می‌شود که چندان خوش‌دست نباشد. اگر فرمان‌پذیری خودرویی مانند تارا حالت ایدئالی نداشته باشد و مشکلاتی در آن دیده شود، در مسیرهای منحنی و گذرهای پرپیچ به‌خوبی عمل نخواهد کرد.

مشکلات ظاهری و بدنه

طراحی خودروی تارا به‌زعم کارشناسان می‌توانست بسیار بهتر از حالت کنونی باشد. برای مثال، مرز چراغ‌های جلو و جانمایی‌شان اشکالاتی دارد. لبه صندوق عقب هم بالاست. البته این را هم بدانید که طراحی چراغ‌ها و بخش‌های دیگر عقب تارا نسبت به سمت روبه‌رو و نِمای جلو (به‌گفته کارشناسان) بهتر است.

کیفیت وسایل و تجهیزات درون کابین تارا هم جای ارتقای بسیاری دارد. شاید اتکا به قطعات داخلی و نهایتا چینی است که باعث شده دست طراحان و سازندگان برای تولید اتاقکی بسیار استاندارد و باکیفیت کمی بسته باشد. برای نمونه، تجهیزات الکترونیکی تارا از جمله نمایشگر لمسی‌اش مطابق معیارهای خودروهای درجه‌یک جهانی نیست.

بنا به آمار و مستدلات بازار خریداران می‌توان گفت که تاراهای عرضه‌شده در بازار مشکلاتی ظاهری هم دارند. برای نمونه، فرورفتگی و آسیب‌دیدگی درب‌ها و سقف‌ها یا گل‌گیرها از جمله معایب خودروی تارا هستند که به چشم می‌آیند. وجود خط‌وخش یا قلم‌گیری و رنگ‌شدگی در این بخش‌های خودروها هم از جمله نقص‌هایش به‌شمار می‌روند.

یکی دیگر از نکاتی که به‌عنوان ایرادی نه‌چندان جدی درباره تارا مطرح می‌شود، محدودیت رنگی آن است. این خودرو در پنج رنگ به بازار عرضه می‌شود. چه رنگ‌هایی؟ خاکستری، مشکی، نقره‌ای، آبی رویال و آبی کبود. متأسفانه رنگ پرطرفدار سفید در میان محصولات تارا وجود ندارد. به‌طور کلی، حق انتخاب خریداران درباره رنگ این محصول ایران‌خودرو محدود است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید