کد خبر:46610
پ

فیفا: پرسپولیس شانس کمی برای حضور در جام جهانی باشگاه های جهان دارد

با توجه به برگزاری اولین دوره جام جهان باشگاه ها در سال 2025، بسیاری بر این تصور بودند که تیم پرسپولیس با توجه به قهرمانی هایی سریالی در لیگ داخلی، از شانس های اصلی حضور در این تورنمنت مهیج خواهد بود. فیفا: پرسپولیس شانس کمی برای حضور در جام جهانی باشگاه های جهان دارد اما […]

با توجه به برگزاری اولین دوره جام جهان باشگاه ها در سال 2025، بسیاری بر این تصور بودند که تیم پرسپولیس با توجه به قهرمانی هایی سریالی در لیگ داخلی، از شانس های اصلی حضور در این تورنمنت مهیج خواهد بود.

فیفا: پرسپولیس شانس کمی برای حضور در جام جهانی باشگاه های جهان دارد

اما فیفا سرانجام نظر خود را برای انتخاب تیمهای آسیایی در تورنمنت جام جهانی باشگاه ها اعلام کرد که پرسپولس پس از تیم النصر، شانس هفتم حضور در این مسابقات را دارا است.

تاکنون 3 سهمیه از 4 سهمیه ممکن آسیا برای این تورنمنت قطعی شده است و تیم های الهلال، چونبوک موتورز و اوراوا ردز به طور قطعی در این مسابقات حاضر خواهند بود. سایر تیم ها برای تک سهمیه باقیمانده خواهند جنگید.

اگر پرسپولیس امسال از مرحله گروهی صعود می‌کرد، با توجه به نایب قهرمانی ۲۰۲۰ و حضور در مرحله یک چهارم نهایی ۲۰۲۱، میتوانست تا حد زیادی شانس حضور در جام جهانی باشگاه‌ها را افزایش دهد اما متاسفانه حالا تیم‌هایی مثل اولسان، کاوازاکی، الدحیل و النصر از شانس‌های بیشتر برخورددار هستند. آخرین شانس تیم‌ها برای بهبود جایگاه، فصل آینده لیگ قهرمانان آسیاست که با فرمت جدید برگزار خواهد شد.

پرسپولیس با یک معجزه یعنیی قهرمانی در سه جام ممکن داخلی این فصل فوتبال ایران و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فصل بعد، می تواند به حضور در جام  جهانی باشگاه های جهان امیدوار باشد. چرا که امتیازش به صورت قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

با توجه به حضور ستاره های مطرحی همچون رونالدو در تیم النصر و صعود این تیم به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا و احتمال پیشروی اش تا فینال، به نظر می رسد، تیم چهارم النصر خواهد بود.

 

 

به عبارت دیگر یحیی گل محمدی و پرسپولیس یک شانس بزرگ را برای حضور در بین تیم های نخله باشگاهی جهان از دست دادند. حضوری که نه تنها می توانست به اعتبار این باشگاه بیافزاید بلکه باعث افزایش چشمگیر درآمد این تیم نیز می شد.

کلیدواژه : پرسپولس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید