کد خبر:36967
پ

بررسی همه سناریوهای حکم کمیته انضباطی در خصوص بازی پرسپولیس و تراکتور

با صحبتهای ضد و نقیض مسئولین دو تیم پرسپولیس و تراکتور در خصوص اتفاقات ورزشگاه یادگار امام، به نظر می رسد کار کمیته انضباطی برای صدور حکم بسیار سخت باشد چرا که هر دو تیم خود را در این قضیه محق می دانند اما در نهایت ملاک، گزارش ناظر بازی است که تعیین کننده حکم […]

با صحبتهای ضد و نقیض مسئولین دو تیم پرسپولیس و تراکتور در خصوص اتفاقات ورزشگاه یادگار امام، به نظر می رسد کار کمیته انضباطی برای صدور حکم بسیار سخت باشد چرا که هر دو تیم خود را در این قضیه محق می دانند اما در نهایت ملاک، گزارش ناظر بازی است که تعیین کننده حکم نهایی کمیته انضباطی خواهد بود. در ادامه به بررسی همه سناریوهای حکم کمیته انضباطی در خصوص بازی پرسپولیس و تراکتور می پردازیم.

بررسی همه سناریوهای حکم کمیته انضباطی در خصوص بازی پرسپولیس و تراکتور

فحاشی تماشاگران و حضور بیش از تعداد مقرر

در صورت محرز شدن فحاشی تماشاگران و حضور بیش از تعداد مقرر شده در جلسه شورای تامین، باشگاه تراکتور به جریمه نقدی و احتمالاً 1 تا 3 جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در بازیهای خانگی محکوم خواهد شد.(با دستور موقتی که صادر شده، بازی بعدی تراکتور بدون تماشاگر خواهد بود)

 

حرکات تحریک آمیز عالیشاه و ترابی

در صورتی که ناظر بازی حرکات تحریک کننده امید عالیشاه و مهدی ترابی را در گزارش خود قید کرده باشد، این دو بازیکن حداقل به 3 جلسه محرومیت از همراهی پرسپولیس محکوم خواهند شد. اشد مجازات برای چنین تخلفی 12 جلسه محرومیت است.

 

فحاشی سعید آقایی

همانطور که در اخبار مطلع شدید، ظاهراً داور بازی به دلیل فحاشی رکیک سعید آقایی در تونل ورزشگاه، این بازیکن را اخراج کرده و به طور قطع این اتفاق نیز در گزارش ناظر وجود دارد. در نتیجه سعید آقایی علاوه بر تحمل محرومیت بابت کارت قرمزی که دریافت کرده احتمالاً به 1 تا 2 جلسه محرومیت دیگر + جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

 

نتیجه بازی

در خصوص نتیجه بازی دو روایت کاملاً متفاوت از سوی مسئولین دو تیم شنیده می شود. مسئولین تراکتور مدعی هستند پس از 15 دقیقه از مرتبه دوم که داور بازی را قطع کرد، داور و ناظر بازی دستور به ادامه بازی داده اند و فیلم آمادگی آنها و داوران برای بازگشت به زمین موجود است اما تیم پرسپولیس از بازگشت به زمین استنکاف کرده و آماده ترک ورزشگاه شده است. در صورتی که صحبتهای مسئولین تراکتور صحت داشته باشد و در گزارش ناظر بازی به این مورد اشاره شده باشد، بدون شک نتیجه بازی 3 بر 0 به سود تراکتور اعلام خواهد شد.

 

اما در طرف دیگر قضیه، پرسپولیسی ها معتقدند دو ساعت پس از قطع بازی، به آنها اعلام شده که مهیای بازگشت به زمین برای انجام بازی شوند که با توجه به اینکه بازیکنان دوش گرفته بودند و آماده ترک ورزشگاه شده بودند، این اتفاق رخ نداده است چرا که آنها معتقدند داور وسط، سوت پایان را زده و دیگر خبری از برگزاری مجدد بازی نبوده است و به همین دلیل آنها نیز روال اتمام بازی را در پیش گرفته اند.  هر چه که هست در این بین مسئولین پرسپولیس به این موضوع اعتراف کرده اند که مسئولین برگزاری بازی مجدداً به آنها سیگنال بازگشت به زمین مسابقه برای برگزاری ادامه مسابقه را داده اند اما تنها مورد اختلاف بین طرفین، مدت زمان اعلام این موضوع پس از قطع بازی در مرتبه دوم است که تراکتوری ها معتقدند 15 دقیقه ولی پرسپولیسی ها معتقدند بین 1 تا 2 ساعت بعد به آنها اعلام شده است.

 

در این بین به نظر می رسد گزارش ناظر تعیین کننده خواهد بود و احتمالاً رای کمیته انضباطی در خصوص نتیجه این دیدار جنجالی، یا ادامه بازی از دقیقه 70 به بعد در ورزشگاه یادگار بدون حضور تماشاگر خواهد بود و یا اعلام نتیجه 3 بر 0 به سود تراکتور است چرا که در مورد مشابه در فصل گذشته، نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان به همین دلیل و عدم حضور تیم سپاهان در زمین، 3 بر 0 به سود پرسپولیس اعلام شد. حالت سوم حکم احتمالی، اعلام نتیجه 3 بر 0 به سود پرسپولیس است که در صورت عدم گزارش ناظر بازی مبنی بر درخواست داور از دو تیم برای ادامه مسابقه، احتمالاً این رای صادر خواهد شد.

 

بار دیگر تاکید می کنیم، با استناد به آئین نامه انضباطی در صورتی که علت لغو بازی صرفاً اخلال تماشاگران بوده باشد، نتیجه این بازی قطعاً 3 بر 0 به سود پرسپولیس اعلام خواهد شد. اما حرکاتی که امید عالیشاه و مهدی ترابی در زمین مسابقه به نمایش گذاشتند شاید مسئولین کمیته انضباطی را مجاب به این قضیه کنند که صرفاً اخلال تماشاگران در روند برگزاری بازی در مرتبه اول، باعث رقم خوردن این اتفاقات نبوده و تحریک آنها توسط دو بازیکن پرسپولیس به حادتر شدن شرایط دامن زده و موجب وقفه های بعدی در بازی شده و از سهم 100 درصدی قصور باشگاه تراکتور در کنترل تماشاگران خودی کاسته خواهد شد؛ در این صورت به اعتقاد نگارنده، ادامه این بازی (20 دقیقه) در زمینی بی طرف بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد چرا که در این شرایط اعلام حکم 3 بر 0 به سود هر یک از تیم ها، ظلم به تیم مقابل محسوب می شود.

 

 

دیدگاه کاربران 7 دیدگاه
  • ناشناس 23 مه 2022 / 1:57 ب.ظ

    خوبه . فحاشی به تیم مهمان وسنگپرانی و متشنج کردن ورزشگاه از طرف میزبان ، حالا هم ۳-۰ بسودشان اعلام بشه!!!! چقدر خنده دار

  • هستی 23 مه 2022 / 1:44 ب.ظ

    کیسه کش جام ندیده واسه خودت زر زر نکن،افتاد

  • تاج 21 مه 2022 / 5:37 ب.ظ

    بابامسعود نامی دیگر باید خواست!!! سپاهان مظلوم که قربانی تیم حکومتی شد به سرکردگی و فساد قلعه مافیا نوکر حکومت مثل علی پروین و پسر مفسسدفی الارض اش سگ زرد برادر شغال….! الان هم بخاطر شخص پشت پرده صاحب بنیاد مستضعفان که تیم پیروزی زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است!!!! صددرصد تراکتور هم دیگر قربانی این تیم منحوس حکومت خواهد شد! همین تراکتورسازی و آذربایجان که همواره بهترین بازیکن ها را به فوتبال ایران هدیه داده آمد! امثال طراحی اطاعتی ، پولکی، کلمی، تواشیح درعرپسی!!!! با تحریک و توهین به هوادارهای تبریزی که از مردم ایران هستند نشان داده چه فرد کثیف و مزدور و دستمال به دستی است !!! حیف از نام ملی پوش که این موجود بی ارزش یدک بکشد!!!! قلیچ هم یادآور شد اگر بازی ادامه می یافت صددرصد یک‌گل خوشگل به لک‌ می‌زدند و هوادارهای تبریزی خوشحال میشدند!!!!

  • محمدنور 21 مه 2022 / 5:13 ب.ظ

    سلام خسته نباشيد
    سالي كه آقاي خسروي داور بازي برق شيراز و استقلال بود.كل بازي سنگ و كاشي و نارنج به زمين پرتاب مي شد و به ناحق مهدي هاشمي نسب از استقلال اخراج شد . حدودا سه بار هركدام چندين دقيقه تاخير در بازي داشت و سرانجام دقيقه 89 بدون حتي يك دقيقه وقت اضافه داور سوت پايان رو زد
    چرا قانون ديده نشد و حتي اجرا نشد،چون تيم پرسپوليس هست بايد هرجا دوست داشتن بازي شون 3 هيچ بشه.

    • جواد 22 مه 2022 / 1:20 ق.ظ

      کوچولو حرف آدمهای عقده ای مثل این یارو حسام که معلوم است کیسه کش هست و زر میزنه رو باور نکن و جوگیر نشو،داوراگر قصد داشت بازی تمام بشه توپ رو می‌آورد وسط زمین و ۱۵ دقیقه منتظر میشد و اگر پرسپولیس نمیامد توزمین بعدش سوت پایان بازی رو میزد و گزارش عدم حضور میداد،، چشم بسته دهنتو بازنکن و به حاشیه سازی این افراد بدبخت توجه نکن

    • عدالتعدالت 22 مه 2022 / 3:47 ق.ظ

      می رود.می تپونیم😆😆😆😃

      • ناشناس 23 مه 2022 / 4:47 ب.ظ

        خدا کنه تراکتوررا قربانی نکنند پرسپولیس چون از لحاظ فنی ضعیف بود وتوان برد نداشت بااین ترفند میخواست نتیجه رابه سود خود عوض کند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید