کد خبر:46958
پ

استقلال با سیستم های چکشی جواد حریف پرسپولیس در دربی نمی شود

هفته ماقبل دربی فوتبال ایران شب گذشته برگزار شد و دو تیم محبوب پایتخت با پیروزی مقابل حریفان خود، پای به دربی خواهند گذاشت. اما شرایط روحی روانی و فنی دو تیم به کلی متفاوت است و احتمال پیروزی پرسپولیس در این دیدار به مراتب بیشتر از استقلال ارزیابی می شود. استقلال با سیستم های […]

هفته ماقبل دربی فوتبال ایران شب گذشته برگزار شد و دو تیم محبوب پایتخت با پیروزی مقابل حریفان خود، پای به دربی خواهند گذاشت. اما شرایط روحی روانی و فنی دو تیم به کلی متفاوت است و احتمال پیروزی پرسپولیس در این دیدار به مراتب بیشتر از استقلال ارزیابی می شود.

استقلال با سیستم های چکشی جواد حریف پرسپولیس در دربی نمی شود

پرسپولیس که با جذب چند بازیکن تراز اول مثل اورونوف و آل کثیر و حسن عبدالکریم حسابی پوست انداخته، پس از شکست مقابل آلومینیوم در اولین تجربه اوسمار به عنوان سرمربی تیم، به یکباره متحول شد و در چند بازی اخیر این تیم فوتبالی شناور و پویا به نمایش می گذارد. به طوری که مهار قدرت تهاجمی پرسپولیس و بازیکنان تراز اولش، از عهده کمتر دفاعی بر می آید. با توجه به حضور چند بازیکن جدید و تاکتیک جدیدی که اوسمار در پرسپولیس پیاده می کند، چند هفته طول خواهد کشید تا دست اوسمار برای سایر تیم ها رو شود و او احتمالاً با ادامه پیروزی ها تا پایان فصل در کورس قهرمانی خواهد ماند.   بازیکنان جدید این تیم یعنی اورونوف و آل کثیر نقش به سزایی در این نمایش داشتند و آنها کاری کرده اند که نبود سرلک به چشم نیاید و هیچکس بابت بازی نکردن سعید صادقی یا وحید امیری به اوسمار خرده نگیرد. او در حالی تیمش را آماده بازی حساس مقابل استقلال می کند که دو مدافع میانی این تیم یعنی ولسیانی و کنعانی زادگان به ترتیب به علت مصدومیت و محرومیت در این دیدار حضور نخواهند داشت.

پرسپولیس در بازی های اخیر نشان داده هرچقدر در فاز هجومی تقویت شده، در فاز تدافعی ضعیف تر شده و حریفان به سادگی دروازه علیرضا بیرانوندی که تمرکز لازم در این روزها را ندارد، تهدید می کنند.

در سمت مقابل استقلال با عنوان صدرنشین لیگ و قوی ترین خط دفاعی لیگ برتر به دربی رسیده است. آنها که با حذف ناباورانه مقابل مس رفسنجان در شوک روحی به سر می بردند توانستند با پیروزی با ارزش مقابل استقلال خوزستان، یکی از بازیهای مهم خارج از خانه خود را با پیروز یپشت سر بگذارند تا احتمالاً دیدار مقابل پرسپولیس آخرین دیدار دشوار آنها تا پایان لیگ لقب بگیرد.

استقلالی ها این روزها حال و روز خوبی ندارند و پس از عملکرد ضعیف مدیریت در نقل و انتقالات نیم فصل، این تیم تقریباً با همان بازیکنان نیم فصل اول و بدون تقویت در پست های کلیدی به کار خود ادامه می دهد. حضور در دربی برای هواداران استقلال از چند جهت دلهره آورتر است. آنها بهترین بازیکن نیم فصل اول خود یعنی کوین یامگا را به دلیل مصدومیت از ناحیه چشم در اختیار ندارند و می بایست پس از دو سفر پیاپی به رفسنجان و اهواز، و استراحت کمتر نسبت به پرسپولیسی ها به دربی پای بگذارند.

نوع بازی استقلال با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد، تا حد زیادی قابل پیش بینی است و عدم حضور بازیکنان خلاق و سرعتی در میانه میدان این تیم باعث شده تا موقعیت های گل کمی برای مهاجمین این تیم ایجاد شود.

آبی ها برای مصاف با پرسپولیس شانس کمتری برای پیروزی دارند و احتمالاً نکونام با آرایش تدافعی با قصد استفاده از ضدحملات و ضربات ایستگاهی و کسب حداقل یک تساوی (مساوی در این دیدار به سود استقلال خواهد بود) به میدان خواهند آمد.

با توجه به نبود ولسیانی و کنعانی و حضور دو مدافع پراشتباه پرسپولیس یعنی فرجی و نعمتی در خط دفاعی، شاید نکونام بتواند بر روی ضربات ایستگاهی و استفاده از ضربات سر ویرانگر بلانکو به گل برسد.

 

واقعیت این است که هرچقدر بازیکن کند و ایستا در ترکیب استقلال در میانه میدان دیده می شود، خط هافبک پرسپولیس پر شده از بازیکنان خلاق و سرعتی که هر کدام به تنهایی برای پیروزی در یک مسابقه کافی هستند. اوسمار هوشمندانه با سیستم 1-4-1-4 تیمش را به میدان می فرستد تا از حداکثر پتانسیل خلاقیت هافبک های تیمش استفاده کند. سروش رفیعی، امید عالیشاه، مهدی ترابی و اوستون اورونوف هر یک به تنهایی قابلیت عبور از بازیکن مقابل و ارسال پاس کلیدی نهایی را دارند که احتمالاً آمار تعداد خطاهای آبی ها در مسابقه دربی را بالا خواهند برد.

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • سهیل 9 مارس 2024 / 5:25 ب.ظ

    پرسپولیس این فصل با رفتن گل محمدی صاحب شانسی شد که استقلال فصل قبل با رفتن مجیدی نصیب ش شد اما از دستش داد. از چی صحبت می کنم؟ از مربی خارجی. استقلال با مجیدی قهرمان شد ولی با ساپینتو بهترین بازی های خودش رو از زمان استراماچونی به نمایش گذاشت. آبی ها بد اقبال بودن که سرمربی آرژانتینی زمان زیادی رو بابت اخلاق و رفتار نامتعارفش تلف کرد وگرنه دبل کردن قهرمانی واسه تاجی ها دور از دسترس نبود. شاه بیت “استقلال مدل ساپینتو” بازی با تراکتور بود. اگه می خواین ببینین چطور یک مربی معمولی خارجی می تونه از بازیکنان بسیار معمولی ایرانی جوری بازی بگیره که نود دقیقه حمله کنن و گل بزنن و باز حمله کنن همون بازی رو نگاه کنین. فصل قبل استقلال با ساپینتو اینقدر خوب بود که در جام حذفی هم به فینال رسید اما بنجل بودن حسینی مثل همیشه کار دست تیم داد … دربی درراهه. مهمترین بازی برا ی هواداری دو تیم. بردن دربی هیچ جامی به ویترین تیم اضافه نمی کنه ولی اندازه ی بردن یه جام حرمت داره. منطقی نیست؟ دربی منطق خودش رو داره. حالا از یه طرف پرسپولیس متحول شده رو داریم که مدت ها از اینکه گل محمدی روی نیمکت ش نبینه دلش می لرزید غافل از اینکه روی همون نیمکت اوسمار نشسته بود. حالا با داشتن دستیار خارجی همون سرمربی ایرانی روی نیمکت، قرمزها ترس شون کلا ریخته. بازی مقابل فولاد رو تماشا کنین تا دلیل این دلگرمی رو به چشم ببینین. در مقابل این پرسپولیس، استقلال نکونام با باید کم اشتباه باشه و کمی هم خوش شانس! در غیر اینصورت داغ یه باخت بد نصیب نکونام می شه. مثل همونی که روی پیشونی پرویز مظلومی گذاشته شد و تا ابد هم جاش می مونه…

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید