کد خبر:46647
پ

ادامه اشتباهات سریالی نکونام در مهره چینی مقابل پیکان | مازادهای استقلال چطور فیکس شدند؟

تیم فوتبال استقلال تهران در حالی آخرین هفته از نیم فصل اول مسابقات را مقابل پیکان برگزار کرد که با ارائه یک نمایش ناامیدکننده از سوی شاگردان نکونام، هواداران حاضر در استادیوم به شدت از خرید بلیت این مسابقه در نیمه اول پشیمان شده اند. ادامه اشتباهات سریالی نکونام در مهره چینی | مازادها چطور […]

تیم فوتبال استقلال تهران در حالی آخرین هفته از نیم فصل اول مسابقات را مقابل پیکان برگزار کرد که با ارائه یک نمایش ناامیدکننده از سوی شاگردان نکونام، هواداران حاضر در استادیوم به شدت از خرید بلیت این مسابقه در نیمه اول پشیمان شده اند.

ادامه اشتباهات سریالی نکونام در مهره چینی | مازادها چطور فیکس شدند؟

ادامه اشتباهات سریالی نکونام در مهره چینی | مازادها چطور فیکس شدند؟

نکونام در حالی به زبیر نیک نفس و جعفر سلمانی بازی داد که گزینه های به مراتب بهتری برای این نفرات در ترکیب استقلال حضور داشتند. حلقه گمشده استقلال در میانه میدان یک بازیکن بازیساز است و با توجه به فقر چنین بازیکنی در استقلال، انتظار می رفت سعید مهری جایگزین حامدی فر شود. اینکه چرا جعفر سلمانی بازیکن بی کیفیت دو فصل اخیر استقلال به ترکیب اصلی راه پیدا می کند اما جوان اول استقلال یعنی امیرعلی صادقی در ترکیب حضور ندارد نیز از آن سوالاتی است که کادر فنی استقلال باید به آن پاسخ دهند.

نکته عجیب دیگر نمایش بسیار ضعیف صالح حردانی در پست دفاع راست است که با اشتباهات بچه گانه و اعتماد به نفس کاذب خود، در چند بازی اخیر و همین بازی بارها آبی پوشان را در خطر گل خوردن قرار داده است.

نکونام به خوبی می داند که حتی بازیکنان جوان و امید استقلال می توانند بهتر از چند بازیکن فعلی ترکیب اصلی آبی ها بازی کنند اما اینکه چرا او هنوز به پتانسیل نفرات خود پس از یک نیم فصل اشراف پیدا نکرده، جای شگفتی دارد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا بازی بی برنامه و سردرگم استقلالی ها که به واسطه حضور نیک نفس و جعفر سلمانی بیشتر از قبل هم شده، در نیمه دوم ادامه پیدا می کند یا نکونام جسارت به خرج می دهد و از بازیکنان جوان روی نیمکتش استفاده می کند؟

اگر قرار باشد بازیکنانی که میلیاردی دستمزد دریافت می کنند و ادعای حرفه ای بودن دارند، این نمایش ضعیف را ارائه دهند، شاید بهتر باشد چنین فرصتی در اختیار جوانان استقلال قرار گیرد تا با انگیزه و دوندگی خود به اهداف تیمی کمک بیشتری کنند و اگر هم اشتباهی از سوی آنها رخ می دهد، ه تجربه آنها برای بازی های بعدی اضافه شود اما اینکه جعفر سلمانی یا نیک نفس و حردانی مدام اشتباهات گذشته را تکرار کنند، و حوالی ترکیب اصلی قرار گیرند از سوی هواداران استقلال پذیرفتنی نیست.

تاکتیک نامشخص و استفاده نامناسب از بازیکن توانمندی همچون یامگا در میانه میدان که سرگردان به نظر می رسد از جمله انتقادات وارد به تیم نکونام در بازی مقابل پیکان بود. به طور کلی ضریب اشتباهات فردی بازیکنان استقلال در نیمه اول این مسابقه بسیار فراتر از حد نرمال بود.

در اینکه نکونام مجبور شده با این بازیکنان ادامه دهد شکی وجود ندارد اما او این فرصت را داشته تا با بکارگیری جوانان با استعداد از تیم های پایه این تیم، ضعف های فنی تیم خود را به کمک استعدادهای جوان پوشش دهد.

تکمیلی: استقلال توانست در نهایت این بازی را به زحمت با نتیجه 2 بر 1 با پیروزی پشت سر گذارد اما در نیمه دوم نیز شاهد نمایش متزلزل تیم نکونام مقابل تیم نه چندان مدعی پیکان بودیم. اتفاقی قابل تامل که نکونام باید هر چه سریعتر برای ترمیم نقاط ضعف تیم خود در نیم فصل چاره ای بیاندیشد. تنها نکته مثبت نیمه دوم، تاثیرگذاری دو بازیکن تعویضی استقلال یعنی حامدی فر و پیمان بابایی بر روی گل دوم این تیم بود وگرنه در شکل بازی و حفظ توپ، استقلالی ها مقابل پیکان به مشکل خورده بودند و اگر این دیدار چند دقیقه دیگر ادامه پیدا می کرد چه بسا گل تساوی را هم دریافت می کردند.

 

کلیدواژه : استقلال

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • کوروش 31 دسامبر 2023 / 8:26 ق.ظ

    در اینکه چندین بازیکن استقلال در حد این تیم نیستند و باید بروند و بازیکن خوب دیگری جایگزین شود شکی نیست ولی واقعا نکونام بجز مهاجم در دو خط دیگر بازیکن باکیفیت ندارد در نبود جلالی مجبورا به سلمانی بازی داده پست صادقی اونجا نیست و فکر کنم از لحاظ بدنیم شرایط بازیو نداره ، بنظرم اگه پیکان تمام بازیهاشو مثل دیروز بازی کنه اگه اول نشن دوم لیگ میشن یه لحظه فکر کردیم استقلال داره با رئال مادرید بازی میکنه اینهمه دوندگی و سرعت و پرس و پاسکاری و موقعیت ، استقلال شانس آورد 3 امتیازو گرفت هفته بعد اگه لیگ تعطیل نبود حتما میباختن چون تمام توانشون و تو این باز یگذاشتن

    • امین 31 دسامبر 2023 / 10:27 ق.ظ

      حرف اینه اگه قراره اشتباه انجام بشه اون اشتباهو یکی مثل تورانیان یا یه بازیکن جوون انجام بده نه جعفر سلمانی کلنگ! حامدی فر یهو نیمکت نشین بعد نیک نفس مازاد فیکس ؟ آخه چرا؟ ما کمبود خلاقیت و سرعت داریم توی خط میانی بعد یکی مثل امیرعلی صادقی یهو محو میشه اصلاً … بازی دادن به صالح حردانی مضحک ترین مورد ممکن رای استقلاله چون هم سوتی خط دفاع رو بالا برده با قد کوتاهش هم یامگا رو عملاً بلااستفاده کرده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید