کد خبر:10302
پ

سیگنالی که می گوید ترامپ برنده انتخابات آمریکا می شود

13 آبان 99 روزی مهم برای ایالات متحده آمریکا و البته سیاست و اقتصاد جهان به شمار می رود چرا که در این روز، تکلیف رئیس جمهور بعدی آمریکا مشخص خواهد شد و علی رغم گمانه زنی ها مبنی بر انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا، اما یک فکت تاریخی نشان می […]

13 آبان 99 روزی مهم برای ایالات متحده آمریکا و البته سیاست و اقتصاد جهان به شمار می رود چرا که در این روز، تکلیف رئیس جمهور بعدی آمریکا مشخص خواهد شد و علی رغم گمانه زنی ها مبنی بر انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا، اما یک فکت تاریخی نشان می دهد شانس برنده شدن ترامپ بیشتر از بایدن است چرا که در طول 100 سال اخیر تنها 3 رئیس جمهور در آمریکا بوده اند که نتوانسته اند در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری، رای بیاورند.

 

سیگنالی که می گوید ترامپ برنده انتخابات آمریکا می شود

سیگنالی که می گوید ترامپ برنده انتخابات آمریکا می شود

1-جرالد فورد:
در انتخابات 1976 تنها 48% آرا آورد در مقابل جیمی کارتر 50.1% رای آورد وموفق شد پیروز انتخابات شود.فورد مسئولی غیرمنتخب بود.فورد معاون رییس جمهور “ریچارد نیکسون” بود که پس از ماجرای روسوایی رئیس خود روی کار آمد.در دوره او آمار بیکاری و تورم بالا و رشد اقتصادی آهسته و کند بود.

2-جیمی کارتر:
او که در دوره اول رقابت را از “فورد” برده بود در انتخابات 1980 فقط توانست 41% آرا را کسب کند.در طرف مقابل “رونالد ریگان” 50.7% آرا را کسب کرد اما در این دوره هم مشکل اصلی اقتصاد آمریکا بود.
رشد اقتصادی منفی-بیکاری بالای 7%-تورم افسار گسیخته13% در سال 1979 بانرخ سود بانکی بی سابقه و بحران انرژی روبرو از دلایل اصلی شکست جیمی کارتر بود.
در سیاست خارجی نیز ضعیف عمل کرد از جمله:شکست مرگبار در صحرای طبس-بحران سفارت امریکا غرور آمریکایی ها را جریحه دار کرد اما دلیل اصلی رای نیاوردن او اقتصاد ضعیف آمریکا بود.

3-بوش پدر:
بوش=37%- کلینتون=43%- راس پرو=19%

یکی از دلایل شکست بوش حضور “راس پرو” به عنوان نامزد سوم و مستقل انتخاباتی بود که قسمتی از رای ها را به خود جذب کرد.
اما باز هم مشکل اصلی اقتصاد ضعیف در دوران نخست ریاست جمهوری “بوش پدر ” بود.در دوران زمامداری او امریکا به پاناما حمله کرد-اتحاد جماهیر شوروی سابق دچار فروپاشی شد و عراق به کویت حمله کرد که آمریکا در ادامه به حمایت از کویت برخاست اما در داخل بیشتر نگرانی ها اقتصادی بودند او به رغم وعده های انتخاباتی اش به دلیل جنگ با کسری بودجه روبرو شد و مجبور شد مالیات ها را افزایش دهد.
در این دوره نیز دلیل اصلی رای نیاوردن بوش مشکلات اقتصادی بود.
.
?حال باهم چند داده اقتصادی از زمان روی کار امدن “دونالد ترامپ” را بررسی می کنیم:

1-شاخص داوجونز:
از زمان روی کارآمدن ترامپ 58% رشد را تجربه کرده است و جالب اینجاست بعد از ریزش بی سابقه داوجونز به دلیل شیوع کرونا تمام این ریزش را پس گرفته است .

2-شاخص نزدک:
این شاخص نیز بالای 100% از زمان روی کارآمدن ترامپ رشد داشته است.

3-شاخص pmi:
در حال حاضر بالای 55 می باشد که عدد خوبی است و نشان می دهد حال اقتصاد امریکا خوب است.البته این عدد تا بالای 60 نیز در دوران ترامپ رفت اما با شیوع کرونا کاهش پیدا کرد.

4-نرخ بیکاری:
این نرخ در دوران ترامپ کاهش شدیدی داشت و حتی نزدیک به 3% نیز رسید که عدد بسیار خوبی بود اما با شیوع کرونا تا 15% نیز رشد کرد سپس کاهش پیدا کرد و هم اکنون در حدود 8% است که به نسبت بالاست اما دلیل اصلی آن شیوع کرونا می باشد.

✍️نکته مشترک در هر سه دوره از انتخابات آمریکا که رئیس جمهور دوره بعدی ریاست جمهوری خود را تجربه نکرده است معضلات اقتصادی مردم امریکا بوده است و نه سیاست های خارجی یا هر موضوع دیگر !

به نوعی اولویت نخست برای امریکایی ها خودشان می باشند حال کرونا که جان امریکایی های زیادی را گرفته می تواند به ترامپ ضربه بزند در غیر این صورت عملکرد اقتصادی امریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ بسیار خوب بوده است ودر دوران او امریکا وارد جنگ خارجی نیز نشده است.

حال آیا ترامپ در روزهای منتهی به انتخابات می تواند شرایط امریکایی ها را در مقابل این بیماری بهبود بخشد و برای دور دوم وارد کاخ سفید شود یا خیر سوالی است که تا 13آبان باید صبر کنیم ولی بنظر با این که در نظرسنجی ها بایدن جلوتر از ترامپ می باشد کمی دور از ذهن است که ترامپ رای نیاورد!

?بورس کشور به پیشوازی ریاست جمهوری بایدن رفته و بقیه بازارهای مالی کشورمان به پیشواز ریاست جمهوری مجدد ترامپ!

حال به نوعی اگر ترامپ رای بیاورد بورس بازان به اشتباه خود پی خواهند برد و رشد بسیار خوبی را بازار سرمایه کشورمان خواهد داشت و اگر بایدن رای بیاورد اصلاح در دیگر بازارها به مراتب از بورس بیشتر خواهد بود!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید