کد خبر:12422
پ

ترفند محمود فکری برای موفقیت در استقلال | معجونی که نه منصوریان می دانست نه مجیدی

محمود فکری مربی موفق استقلال در هفته اول لیگ برتر که در مدت زمان کمی که در این تیم به عنوان سرمربی فعالیت داشته توانسته تاثیرات مثبت زیادی در سبک بازی این تیم بگذارد، از یک ترفند ویژه برای موفقیت در تیمش استفاده کرده است که مربیان سابق استقلال از جمله منصوریان، مجیدی و استراماچونی […]

محمود فکری مربی موفق استقلال در هفته اول لیگ برتر که در مدت زمان کمی که در این تیم به عنوان سرمربی فعالیت داشته توانسته تاثیرات مثبت زیادی در سبک بازی این تیم بگذارد، از یک ترفند ویژه برای موفقیت در تیمش استفاده کرده است که مربیان سابق استقلال از جمله منصوریان، مجیدی و استراماچونی به آن بی تفاوت بودند و هرگاه از آن استفاده کردند، روی ریل موفقیت افتادند.

 

ترفند محمود فکری برای موفقیت در استقلال | معجونی که نه منصوریان می دانست نه مجیدی

ترفند محمود فکری برای موفقیت در استقلال | معجونی که نه منصوریان می دانست نه مجیدی

فکری در ابتدای حضورش در استقلال سعی کرد هرگونه حاشیه را از تیم دور کند و در این راه از کادر فنی خودش مایه گذاشت به طوری که وقتی انتقادات و حواشی به وجود آمده به واسطه کادر فنی شلوغش را دید، سعی کرد این حواشی را با کم کردن تعداد نفرات به حداقل برساند. او در فاز مصاحبه نیز کمتر حاضر به مصاحبه با رسانه ها شده است تا از این طریق فشار را از روی دوش خودش و بازیکنان بردارد.

فکری که اصول مربیگری اش بر این بنا شده که حرفش را در زمین مسابقه بزند، هر گونه حاشیه خودساخته حتی توسط برخی افراد نزدیک به باشگاه را بر نمی تابد و حتی در مقابل جوسازی عده ای در فضای مجازی برای تجمعات اعتراضی نیز ایستاد چرا که او معتقد است با این تیم می تواند در استقلال موفق شود و نیازی به درخواست های عجیب و غریب برخی هواداران که این روزها همگی در قامت مربی برای این تیم تعیین تکلیف می کنند نیست.

اما اوج کار محمود فکری در دیدار با مس رفسنجان بود که هیچ خبری از جنب و جوش های هیجانی مربیان پیشین استقلال در سیمای فکری نبود و همین موضوع به بازیکنان تیم اعتماد به نفس و آرامش تزریق کرد. شاید اگر در صحنه هایی که دو پنالتی واضح به سود استقلال اعلام نشد، مربی همچون مجیدی، منصوریان یا استراماچونی لب خط بود با داد و فغان زیاد تمرکز بازیکنان استقلال برای ادامه بازی را بر هم می زدند و داور را دشمن خود قلمداد می کردند اما آرامش فکری به بازیکنان نیز تزریق شد و تنها با یک اعتراض ساده رضاوند و ارسلان مطهری در دو صحنه مشکوک فوق مواجه بودیم که اگر در فصول گذشته این دو صحنه رخ می داد، همه بازیکنان استقلال بر سر داور هجوم می اوردند و شروع به اعتراض شدید می کردند.

 

فکر در انتهای بازی نیز با مصاحبه ای حرفه ای و بدون اشاره به اشتباهات داور سعی کرد تنها به نمایش فنی تیمش بپردازد و باز هم از پرداختن به مسائل حاشیه ای دوری کرد تا نشان دهد رمز موفقیت او در استقلال تا اینجای کار، حفظ آرامش و تزریق آن به بازیکنان تیم بوده است. اتفاقی که پیشتر در مربیان سابق استقلال ندیده بودیم که البته هرگاه آنها نیز در کنار زمین آرامش خود را حفظ کردند، استقلال به مسیر موفقیت بازگشته بود.

البته فکری در بزنگاه های مهم بازی بر سر بازیکنان خود فریاد هم زد اما اینگونه نبود که مدام در کنار خط به داور بازی یا بازیکنانش اعتراض کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید