کد خبر:31866
پ

بازی مرکب پرسپولیس مقابل الهلال | اولین اشتباه مساوی با مرگ

این روزها اخبار در خصوص سریال کره ای بازی مرکب بسیار زیاد است و به نوعی می توان گفت بازی امشب پرسپولیس و الهلال نیز چیزی شبیه به قواعد جازی در این بازی دارد چرا که با اولین اشتباه از جانب هر یک از دو تیم، احتمال حذف بیشتر خواهد شد. در ادامه به بررسی […]

این روزها اخبار در خصوص سریال کره ای بازی مرکب بسیار زیاد است و به نوعی می توان گفت بازی امشب پرسپولیس و الهلال نیز چیزی شبیه به قواعد جازی در این بازی دارد چرا که با اولین اشتباه از جانب هر یک از دو تیم، احتمال حذف بیشتر خواهد شد. در ادامه به بررسی شرایط دو تیم در آستانه این بازی می پردازیم.

 

بازی مرکب پرسپولیس مقابل الهلال | اولین اشتباه مساوی با مرگ

پرسپولیس در حالی پای به این مسابقه می گذارد که در شرایط بازی قرار ندارد و مدت زیادی نیز ملی پوشان خود را در اختیار نداشت و جدی ترین بازی تدارکاتی این تیم پیش از مصاف با الهلال، دیدار دوستانه با سپاهان بود که بدون ملی پوشان برگزار شد که البته با برتری 3 بر 1 سرخ پوشان به پایان رسید. شرایط در پرسپولیس به طور کلی مثبت ارزیابی می شود چرا که بسیاری از بازیکنان این تیم از تجربه خوبی در مصاف های بین المللی برخوردارند و آنها به خوبی می دانند در صورت شکست دادن الهلال در این مرحله، مسیر صعود خود تا فینال را تا حد زیادی هموار کرده اند چرا که بسیاری از قدرت های غرب آسیا در مراحل قبل حذف شده اند و تیم برنده این دیدار، کار راحت تری در دور بعد خواهد داشت.

تنها نگرانی پرسپولیس در آستانه این دیدار، دیر رسیدن کاروان تیم به ریاض و مشکلات اعزام آنها بود که در نهایت منجر به یک جلسه تمرین پیش از بازی اصلی در ورزشگاه محل برگزاری بازی شد. شاید خستگی ذهنی بازیکنان پرسپولیس و البته حضور حداکثری تماشاگران الهلال در این بازی، گل محمدی را به سمت اتخاذ تاکتیک هایی ببرد که در نیمه اول مقابل الهلال گلی دریافت نکنند تا فشار هواداران الهلال بر روی بازیکنان این تیم بیشتر شود و در نیمه دوم پرسپولیس با خیال راحت تری از ضدحملات برق آسای خود استفاده کند چرا که هرچه الهلال جلوتر بیاید، فضا برای بازی بازیکنان سرعتی این تیم از جمله ترابی، امیری و عالیشاه بیشتر خواهد بود احتمالاً اگر پرسپولیس در این دیدار به گل برسد، از روی ضدحملات خواهد بود اگرچه ساختار دفاعی الهلال در دیدار مقابل استقلال نشان داد که وضعیت محکمی ندارد و حتی با بازی مالکانه نیز می توان این دفاع را باز کرد چرا که الهلالی ها بر روی سانتر از جناحین نیز در بازی های اخیرشان ضعف نشان داده اند.

 

در طرف مقابل الهلالی قرار دارد که اکثر بازیکنان مصدومش به این بازی رسیده اند و تقریباً با تمام قوا به مصاف پرسپولیس خواهد رفت. آنها بر روی امتیاز میزبانی حساب ویژه ای باز کرده اند و به نظر می رسد از همان دقیقه 1، بازی را پرفشار بر روی دروازه پرسپولیس آغاز کنند چرا که سرمربی این تیم به خوبی می داند بازیکنان با کیفیتی در ساختار دفاعی تیمش در اختیار ندارد و بهترین دفاع برای مقابله با حریفان، حمله کردن و استفاده از عناصر هجومی خطرناک تیمش مثل سالم الدوسازی، بافتمبی گومیش، موسی مارگا و متیوس پریرا است که برای هر دفاعی خطرناک به نظر می رسند.

نقطه قوت الهلال در فاز هجومی، پاسهای دقیق متیوس پریرا و سرعت سالم الدوساری و تمام کنندگی بی نظیر بافتمبی گومیس است و در مقابل نقطه ضعف این تیم، دفاع شکننده آنهاست که تقریباً روی اکثر ارسال از جناحین تسلیم شده اند.

دروازه بان این تیم یعنی معیوف در زمره دروازه بان های درجه 1 عربستانی به حساب نمی آید اما در مقابل استقلال، او ستاره تیمش بود و بارها ناجی دروازه الهلال شد و باید دید آیا در دیدار مقابل پرسپولیس چطور عمل خواهد کرد.

 

در مجموع شانس هر دو تیم برای پیروزی در این دیدار برابر است و تا حدی می توان گفت شانس پرسپولیس برای برتری بیشتر است چرا که الهلال در بازی های لیگ عربستان نیز نشان داده از خط دفاعی ضعیفی برخوردار است و همین مسئله نشان می دهد، پرسپولیس در این بازی به گل خواهد رسید و اگر بازیکنان پرسپولیس بتوانند در همان نیمه اول به اولین گل بازی دست پیدا کنند، این بازی برایشان بسیار آسان خواهد شد اما اگر بر حسب اتفاقات فوتبال، پرسپولیس گل اول را دریافت کند، این بازی برایشان بسیار سخت خواهد شد چرا که الهلالی ها در ضدحملات بسیار قهار هستند و با سرعت سالم الدوسازی بلای جان هر تیمی شده اند.

در مجموع به نظر می رسد کلید این بازی در گل اول آن نهفته است و هر تیمی زودتر به گل اول دست پیدا کند، احتمالاً برنده از زمین بیرون خواهد آمد و تیمی که اولین اشتباه را مرتکب شود، از دور مسابقات حذف می شود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید