کد خبر:36415
پ

اشتباه مشترک فرهاد مجیدی و گواردیولا در جام حذفی چه بود؟

فرهاد مجیدی که پیشتر چندین بار اعلام کرده علاقه خاصی به سبک مربیگری گواردیولا دارد و کتاب آموزش تاکتیک های فوتبال گورادیولا را نیز مطالعه کرده، ظاهراً تحت تاثیر استاد خود اشتباه مشترکی را با گورادیولا در جام حذفی مرتکب شد که منجر به حذف منچسترسیتی و استقلال از جام حذفی فوتبال در کشورهای مربوطه […]

فرهاد مجیدی که پیشتر چندین بار اعلام کرده علاقه خاصی به سبک مربیگری گواردیولا دارد و کتاب آموزش تاکتیک های فوتبال گورادیولا را نیز مطالعه کرده، ظاهراً تحت تاثیر استاد خود اشتباه مشترکی را با گورادیولا در جام حذفی مرتکب شد که منجر به حذف منچسترسیتی و استقلال از جام حذفی فوتبال در کشورهای مربوطه شد.

 

 

اشتباه مشترک فرهاد مجیدی و گواردیولا در جام حذفی چه بود؟

 

مجیدی در حالی مقابل نساجی در جام حذفی تن به شکست داد که نساجی در طول 120 دقیقه حرفی برای گفتن مقابل استقلال نداشت و توانست 120 دقیقه بازی را اداره کند. آنها در حالی در حضور تماشاگران استقلال توانستند آبی پوشان را شکست دهند که استقلالی ها به واسطه بی دقتی در زدن ضربات نهایی، به سادگی فرصت پیروزی در این دیدار را از دست دادند. منتقدین مجیدی معتقدند شاید اگر فرهاد مجیدی، تیم نساجی را دست کم نگرفته بود و پا بر روی اصولی که از استادش گورادیولا یاد گرفته بود، می گذاشت، استقلال برنده جدال با نساجی بود.

نکته مشترک در حذف دو تیم استقلال مجیدی و منچسترسیتی گواردیولا این است که سرمربی هر دو تیم، در بازی های حساس نیمه نهایی با تیم اصلی خود به میدان نرفتند تا چوب این ریسک بزرگ خود را بخورند. در جام حذفی انگلیس سیتیزن ها در حالی با نتیجه 3 بر 0 در نیمه اول از لیورپول عقب افتادند که با وجود ادرسون، اما زک استفن دروازه بان ضعیف آمریکایی این تیم در درون دروازه آنها قرار داشت که اتفاقاً بر روی اشتباهات مهلک او، سیتیزن ها نتیجه بازی را واگذار کردند. اگرچه گواردیولا چند بازیکن اصلی خود از جمله دیبروینه و ماحرز و سیلوا را نیز در این بازی نیمکت نشین کرده بود تا بازیکنان ذخیره در این دیدار حساس به میدان بروند.

در سمت مقابل نیز فرهاد مجیدی با پیروی از همین اصل ترجیح داد به برخی بازیکنان اصلی خود که برای قهرمانی لیگ به آنها نیاز دارد استراحت بدهد و در نیمه اول بازیکنان جوان این تیم مثل سبحان خاقانی، امیرحسین حسین زاده و ابوالفضل جلالی با نمایش ضعیف خود و فرصت سوزی هایی که داشتند، به نساجی این جسارت را دادند که می توانند برنده این بازی حساس باشند. در انتهای بازی نیز علی رغم حضور سیدحسین حسینی روی نیمکت، اما مجیدی همچنان به استفاده از علیرضا رضایی اصرار کرد تا این دروازه بان جوان که اسیر جو ورزشگاه شده بود، تمام ضربات پنالتی را در خلاف جهت حرکت کند تا در دیداری که استقلال به سادگی می توانست برنده از زمین خارج شود، بازنده باشد.

 

هر چه که هست به نظر می رسد در برخی مواقع خاص این هوش مربیان است که باید برای تیم تصمیم بگیرد و نه پیروی از کلیشه ها و اصول اولیه ای که در ذهن ساخته اند. در شبی که پرسپولیس از جام حذفی کنار رفته بود و تیم مدعی در جام باقی نمانده بود، به نظر می رسید عاقلانه ترین تصمیم برای کادر فنی استقلال این باشد که با تمام قوا در بازی روز بعد مقابل نساجی از همان ابتدا به میدان بروند اما فرهاد مجیدی بدترین تصمیم ممکن را اتخاذ کرد تا 2 از کف استقلال بپرد(استقلال در صورت قهرمانی در جام حذفی و لیگ، به طور خودکار برنده کاپ سوپرجام می شد و سه گانه دریافت می کرد)

این اتفاق در کمال سهل انگاری کادر فنی و البته برخی بازیکنان جوان این تیم رخ داد که اهمیت بازی مقابل نساجی را درک نکرده بودند و در باد حذف پرسپولیس از جام، با بی خیالی مقابل نساجی به میدان رفتند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید