کد خبر:21705
پ

آموزش بهینه سازی سایت | رفع ارور Avoid multiple page redirects در جیتیمتریکس

تغییر مسیر، ریدایرکت یا به انگلیسی Redirect هر سه یک معنا داره، تغییر مسیرها دستورالعمل‌ها یا روش‌هایی هستن که به‌صورت خودکار بازدیدکنندگان رو از یک فایل به فایل یا مکان دیگری منتقل میکنه. یا به‌عبارت‌دیگه از یک آدرس (URL) به آدرس دیگر منتقل میشه. ریدایرکت به روش‌های متفاوتی انجام میشه. هر یک از این روش‌ها […]

تغییر مسیر، ریدایرکت یا به انگلیسی Redirect هر سه یک معنا داره، تغییر مسیرها دستورالعمل‌ها یا روش‌هایی هستن که به‌صورت خودکار بازدیدکنندگان رو از یک فایل به فایل یا مکان دیگری منتقل میکنه. یا به‌عبارت‌دیگه از یک آدرس (URL) به آدرس دیگر منتقل میشه. ریدایرکت به روش‌های متفاوتی انجام میشه. هر یک از این روش‌ها به‌گونه‌ای به‌سرعت صفحه شما آسیب کوچیک (یا برخی مواقع بزرگ) میزنه یعنی باعث کاهش سرعت صفحات شما میشوند. در ادامه توجه شما را به آموزش رفع ارور Avoid multiple page redirects در GTMetrix جلب می نمائیم.

 

آموزش بهینه سازی سایت | رفع ارور Avoid multiple page redirects در جیتیمتریکس

آموزش بهینه سازی سایت | رفع ارور Avoid multiple page redirects در جیتیمتریکس

 

ریدایرکت های سمت سرور: سریع، قابل ذخیره‌سازی

ریدایرکت های رایج، 301 و 302 هستن که از HTTP برای انتقال یک صفحه یا منبع استفاده میکنن. از ریدایرکت 301 برای انتقال‌های دائمی و ریدایرکت 302 برای انتقال‌های موقت استفاده میشن. هر دو این تغییر مسیرها سمت سرور هستن، به این معنی که از HTTP برای هدایت مرورگر به محل یا فایل دیگری استفاده می‌کنن. مرورگرها به تغییر مسیرهای سمت سرور سریع‌تر از تغییر مسیرهای سمت کاربر رسیدگی می‌کنن و علاوه بر این موقعیت فعلی فایل نیز ذخیره (cache) میشن.

 

ریدایرکت های سمت کاربر: کند، غیرقابل ذخیره‌سازی

تغییر مسیرهایی که از ویژگی http-equiv=refresh یا جاوا اسکریپت استفاده می‌کنن، ممکن هست زمان انتظار تغییر مسیر یا مشکلات مربوط به عملکرد رو افزایش بدن و از این‌رو نباید مورداستفاده قرار بگیرن، و در جهت بهینه سازی سایت استفاده از این ریدایرکت ها توصیه نمیشه. هر چند این روش برای گذشته بوده و کمتر سایتی در این روزها از این روش به درد نخور استفاده میکنه.

 

چگونه ریدایرکت ها را بررسی کنیم؟

می‌توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین همانند ابزار GTmetrix و یا PageSpeed Insights استفاده کرد و تغییر مسیر های 301 و 302 در صفحاتتان را بررسی کنید.

گوگل توصیه می‌کنه تغییر مسیرهایی که ضروری نیستند را حذف کنید. گوگل پیشنهاد می‌کنه تغییر مسیرها رو به کمک نکات زیر کاهش بدید:

هرگز به صفحه‌ای که می‌دانید در آن تغییر مسیر وجود دارد لینک ندهید. (از این جمله برداشت‌های خوبی میشه کرد و در بالا من اشاره کردم)
هیچ‌گاه از بیش از یک تغییر مسیر برای رفتن به منبع جدیدی استفاده نکنید.

برای حذف تغییر مسیرها چند مرحله کلی زیر نیاز هست:

1. تغییر مسیرها رو پیدا کنید
2. علت اینکه چرا وجود دارن
3. اگر به اونا نیازی نیست حذفشون کنید
4. و اگر به اونا نیاز دارید سعی کنید به لینک های ریدایرکت، لینک ندید و به مقصد اونا لینک بدید
5. اگر سایتتون از امنیت مناسبی برخوردار هست، از HSTS برای حذف تغییر مسیرهای SSL استفاده کنید.

 

ماجرای SSL و رخ دادن خطای Minimize Redirects

تو برخی از پروژه های میزفا مشاهده کردیم که کارفرما یا حالا مدیر سایت اومده و SSL نصب کرده ولی انتقال درست انجام نداده.

درباره مشکلات بعد از نصب گواهی SSL باید بگم که اگر عمل ریدایرکت نکنید (با ممکنه عمل ریدایرکت بکنید ولی تغییرات در آدرس به صورت سابق باشه) با ارورهای Avoid landing page redirects و ارور Minimize Redirects روبه‌رو میشید. اگر سایت شما دوستان گرامی وردپرس هست با نصب افزونه Simple SSL می‌تونید تقریبا مشکل خودتون رو حل کنید.

کلیدواژه : آموزش سئو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید