کد خبر:2925
پ

الگوریتم پاندای گوگل چیست و چطور بر روی سئو سایت اثر می گذارد؟

در اوایل سال 2011، گوگل پاندا را راه اندازی کرد، الگوریتمی برای نتایج جستجو که وب سایت های دارای محتوای با کیفیت پایین را فیلتر می کند. این شروع یک سری از کنترل های مهم کنترل کیفیت گوگل بود. Google Panda صفحات نتایج جستجو (SERP) از محتوای اسپم تولیدی ضعیف را از بین می برد […]

در اوایل سال 2011، گوگل پاندا را راه اندازی کرد، الگوریتمی برای نتایج جستجو که وب سایت های دارای محتوای با کیفیت پایین را فیلتر می کند. این شروع یک سری از کنترل های مهم کنترل کیفیت گوگل بود. Google Panda صفحات نتایج جستجو (SERP) از محتوای اسپم تولیدی ضعیف را از بین می برد و باعث می شود وب سایت های با کیفیت بالاتر به رتبه های بالاتر برسند. در ادامه به این موضوع می پردازیم که الگوریتم پاندای گوگل چیست و چطور بر روی سئو سایت اثر می گذارد؟

 

الگوریتم پاندای گوگل چیست و چطور بر روی سئو سایت اثر می گذارد؟

 

یکی از اهداف اصلی Google با Panda، “محتوا” بود؛ گوگل به دنبال سایت هایی هست که محتوای کم کیفیتی را ارائه می دهند. برای گوگل، همیشه ارائه نتایج با کیفیت بالا بسیار حائز اهمیت است.

از زمان راه اندازی این الگوریتم به یکی از سیگنال های رتبه بندی اصلی گوگل تبدیل شده است. این الگوریتم در حال توسعه مداوم است که به طور فزاینده ای در ارزیابی خود از آنچه به عنوان محتوای کم کیفیت تعریف می شود، پیچیده تر شود و سطح مورد نیاز وب سایت هایی که مایل به کسب رتبه خوب هستند را بالا ببرد.

 

الگوریتم پاندای گوگل

 
الگوریتم پاندا چگونه کار می کند؟

شناخت محتوای کم کیفیت و وب سایت های با کیفیت پایین ممکن است برای یک کاربر آسان باشد، اما برای موتورهای جستجو فرآیندی بسیار مشکل است، به خصوص در وب سایت های گسترده و متنوع. برای حل این مسئله پیچیده، روند باید تا حد ممكن علمی و ریاضی باشد.

محققان گوگل سپس مجموعه ای از سؤالات جدی را برای آزمایش کنندگان وب سایت ابداع کردند، تا یک انتخاب دامنه را بررسی کنند. از این سؤالات و بررسی ها، تیم Google مجموعه ای از سیگنال های رتبه بندی را تهیه کرد، که تعریف آنچه را که محتوای کم کیفیت در نظر گرفته می شود را تشکیل می دهند.

Google دائماً سیگنال ها و معیارهایی را که برای تعیین ارزش وب سایت استفاده می کند، در حال تغییر و پیشرفت است. این به Google این امکان را می دهد تا از آنچه محتوای خوب و بد در نظر گرفته می شود، بماند و به طور مداوم تجربه عالی کاربر را ارائه دهد.

 

هدف الگوریتم پاندا چیست؟

به روزرسانی Google Panda وب سایت ها را با موارد زیر هدف خود قرار می دهد:

1-محتوای “ضعیف”: دامنه هایی که فاقد محتوای با کیفیت در بسیاری از صفحات هستند، تمایل به ارائه تجربه کاربری ارزشمند ندارند. این می تواند به معنای صفحات فقط با چند جمله یا صفحات با توده غیرمعمول کلمات باشد.

2-محتوای تکراری: اگر حجم بالایی از مطالب تکراری، در صفحات با محتوای بسیار مشابه یا دقیقاً یکسان باشد، ممکن است این سیگنال دستکاری موتور جستجو باشد. در گذشته، دامنه ها ممکن است صفحات کپی شده ای را که یک کلمه کلیدی خاص را هدف قرار داده اند، امتحان کرده باشد و شانس رتبه بندی آنها را برای این اصطلاح افزایش دهند.

3-محتوای تولید شده توسط ماشین: همچنین به عنوان “محتوای چرخش” نیز شناخته می شود، این نسخه به صورت خودکار توسط نرم افزار تولید می شود تا صفحات وب را با کلمات کلیدی غنی اما در نهایت کیفیت پایین پر کند.

4-تبلیغات داخلی بیش از حد: صفحاتی که با تبلیغات غرق شده اند تجربه کاربر را به خطر می اندازند.

جلوگیری از تأثیر منفی Google Panda در سایت شما بسیار ساده است. بهترین راه برای اطمینان و پایدار بهبود سئو، تولید محتوای با کیفیت بالا و منحصر به فرد است.

 

چگونه از جریمه‌ی الگوریتم پاندا در امان باشیم؟

موارد گفته شده در قسمت بالا نکات مهمی هستند که باید به آنها توجه کنید. علاوه بر آنها رعایت موارد زیر توصیه می‌شود:

  • از ریدایرکت کردن کاربر به صفحات پر تبلیغ، نمایش تبلیغات پاپ‌آپ، زیاده روی در نمایش تبلیغات بپرهیزید.
  • هیچگاه از نرم‌افزار‌های تولید خودکار محتوا استفاده نکنید.
  • تکرار مصنوعی کلمات (keyword stuffing) را فراموش کنید.
  • کیفیت مطلب مهم‌تر از کمیت آن است. این نکته را نادیده نگیرید.
  • نکات کلیدی مهم برای موتورهای جستجو را بشناسید و آنها را رعایت کنید.

 

کلیدواژه : آموزش سئو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید