کد خبر:31678
پ

آماده خوری اسکوچیچ از معدن طلای کیروش | اگر طارمی و سردار نبودند …

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی سومین بازی خود در مقدماتی جام جهانی 2022 را با پیروزی پشت سر گذاشت که عملکرد ضعیف تیم ملی در فاز دفاعی، بسیاری از کارشناسان را به فکر فرو برد.   آماده خوری اسکوچیچ از معدن طلای کیروش | اگر طارمی و سردار نبودند … اگرچه دراگان اسکوچیچ دهمین […]

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی سومین بازی خود در مقدماتی جام جهانی 2022 را با پیروزی پشت سر گذاشت که عملکرد ضعیف تیم ملی در فاز دفاعی، بسیاری از کارشناسان را به فکر فرو برد.

 

آماده خوری اسکوچیچ از معدن طلای کیروش | اگر طارمی و سردار نبودند …

آماده خوری اسکوچیچ از معدن طلای کیروش | اگر طارمی و سردار نبودند ...

اگرچه دراگان اسکوچیچ دهمین برد پیاپی خود با تیم ملی را جشن می گیرد اما کارشناسانی که فوتبال را به دور از هیجان و تعصب و از طریق فنی دنبال می کنند به این نکته اشاره داشته اند که تیم ملی در فاز دفاعی مشکلات زیادی دارد که احتمالاً این مشکلات در بازی های سخت تر، خود را نشان خواهد داد. تیم ملی روز گذشته در حالی مقابل امارات نه چندان قدرتمند با نتیجه 1 بر 0 پیروز شد که عملکرد ضعیف بازیکنان خط دفاعی تیم ملی در چند مرحله به امارات فرصت گلزنی داد. اتفاقی که در بازیهای قبلی نیز تکرار شده بود و تیم ملی با چاشنی شانس و البته بی دقتی مهاجمین حریف در زدن ضربات نهایی از پذیرش گل گریخته است.

اما نکته حائز اهمیت در تیم ملی فعلی، نقش و تاثیرگذاری بسیار بالای مهدی طارمی و سردار آزمون است که در دوران کیروش رشد کردند و امروز هر یک از این بازیکنان به برترین گلزنان لیگ روسیه و پرتغال تبدیل شده اند و کار به جایی رسیده که گلزنی مهدی طارمی به تیم های مطرحی همچون لیورپول و چلسی و … به اتفاقی عادی تبدیل شده است.

این دو بازیکن به همراه علیرضا جهانبخش بیش از 90 درصد بار تهاجمی تیم ملی را به دوش می کشند و با نبوغ و خلاقیت خود تا اینجای کار توانسته اند کار را برای اسکوچیچ در بیاورند. اتفاقی که اگر با مصدومیت یا محرومیت هر یک از این بازیکنان همراه شود، احتمالاً ضربه سختی به ساختار تیم ملی وارد خواهد کرد چرا که تیم ملی فعلی بیش از اینکه با کارهای تاکتیکی به گل برسد، به واسطه نبوغ و مهارت بالای سه بازیکن تاثیرگذار خود است که در بازیهای اخیر پیروز شده است و نه صرفاً هنر مربیگری اسکوچیچ.

 

قصد انتقاد از اسکوچیچ را نداریم چرا که همین پیروزی ها ولو به هر قیمتی برای صعود به جام جهانی کافی به نظر می رسد اما موضوع مهم، سبک بازی تیم ملی است که بسیار شکننده مقابل حریفان ظاهر می شود و اگر با همین سبک و سیاق در جام جهانی مقابل حریفان قدرتمندتر ظاهر شویم، احتمالاً با پذیرش 3 شکست در همان مرحله گروهی، باید از جام جهانی خداحافظی کنیم.

 

در پایان ذکر این نکته ضروریست که خود اسکوچیچ نیز به کیفیت بالای مهاجمین ایران اشاره کرد و مدعی شد، مهاجمین ایران را حتی رئال مادرید هم در اختیار ندارد که در واقع مهر تائیدی بر کیفیت بسیار بالای مهدی طارمی و سردار آزمون بود که از خوش شانسی مرد کروات در این مقطع در اختیار تیم ملی هستند. تیم ملی فعلی به قدری از بازیکن با کیفیت غنی است که نفراتی همچون مهدی قایدی، مهدی ترابی، سامان قدوس، احسان حاج صفی و … روی نیمکت قرار می گیرند و شاید اگر توصیه های کیروش برای خروج سریع بازیکنان از لیگ ایران و بازی در هر لیگی جز لیگ آماتور ایران نبود، امروز شاهد این موضوع نبودیم که کارلوس کیروش 2 تیم ملی آماده را در اختیار مربی بعدی تیم قرار داده است.

کلیدواژه : تیم ملی

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 8 اکتبر 2021 / 12:12 ب.ظ

    دقیقاً همینطور است ، الان تو کل فوتبال ایران بازیکن خوب به بالا اونقدر زیاده که راحت می شود سه تا تیم ملی در سطح بسیار بالا راهی مسابقات کرد شما نگاه کنید در تیم فعلی قدوس ، ترابی ، قائدی ، نیازمند ، و ….. ذخیره هستند و خیلی از بازیکنای مطرح ایران حتی دعوت هم نشده اند و این بازیکنان باکیفیت حتی بدون مربی هم می توانند به تیمهای ضعیفی مثل امارات عراق سوریه لبنان و هنگ کنگ 3 4 گل زده و برنده شوند در حالیکه بازیهای تیم در این 7 8 بازی اخیر زیاد فنی و دلچسب نبوده ، عیار واقعی تیم و مربی در بازیهای بزرگ معلوم خواهد شد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید