کد خبر:44893
پ

چرا ساپینتو در دربی اخراج شد؟

افتضاح دربی 101 غیرقابل لاپوشانی است و به نظر می رسد مسئولین دیگر ابایی از برچسب حکومتی برای تیم محبوب خود ندارند و در بزنگاه های خاص که چاره ای برای نجات تیم محبوب اقایان نمانده، علنی اقداماتی علیه تیم رقیب یعنی استقلال انجام می شود. چه به صورت ناداوری چه به صورت مماشات با […]

افتضاح دربی 101 غیرقابل لاپوشانی است و به نظر می رسد مسئولین دیگر ابایی از برچسب حکومتی برای تیم محبوب خود ندارند و در بزنگاه های خاص که چاره ای برای نجات تیم محبوب اقایان نمانده، علنی اقداماتی علیه تیم رقیب یعنی استقلال انجام می شود. چه به صورت ناداوری چه به صورت مماشات با نشر اکاذیب یحیی گل محمدی و اتهام به ارکان فوتبال برای اهدای جام به استقلال باشد یا با اخراج عجیب و غیرموجه ساپینتو در دربی 101 و محرومیت عجیب تر او! داریوش یزدانی در خصوص این اتفاقات نظرات جالبی مطرح کرده که در ادامه می خوانید.

۱- اگر ساپینتو اخراج نمیشد با توجه به گل ثانیه آخر استقلال، بدون شک تیم استقلال از نظر ذهنی بر حریف برتری داشت!
۲- ساپینتو تنها فردی روی نیمکت بود که توانایی ایجاد تعادل از دست رفته ترکیب تیمش را به دلیلی تعویض‌های دقایق آخر داشت.
۳- شاید با توجه به برتری ذهنی استقلال دربی را می برد، و ساپینتو یک فصل فوق العاده را با جام پشت سر میگذاشت، و تیم استقلال با توجه به شناخت ساپینتو تقویت می‌شد و فصل نقل و انتقالات را مانند سال‌های گذشته از دست نمیداد.
۴- شاید دربی به پنالتی کشیده میشد. ۵- شاید پرسپولیس بازی را می برد و ما به مجموعه پرسپولیس تبریک می گفتیم. گوینده تلویزیون که گفت با دوازده دوربین بازی را پوشش می‌دهند و کادر فنی و سرپرستی تیم‌های لیگ برتری هم که همیشه مانند شمشیرزن یکدست، موبایل بدست هستند چگونه این صحنه را از دست داده اند؟ با چنین تصمیمی آینده باشگاه استقلال مبهم، و یک مربی خارجی دیگر را به بدترین شکل ممکن بدرقه کردیم و هزار و یک اما و اگر باقی ماند.

«داریوش یزدانی»

بر هیچکس پوشیده نیست که آقایان در تمام سالهای گذشته با مهره ای که به انواع فساد در دادگاه پرونده دارد، در راس فدراسیون فوتبال برای تیم محبوبشان کاپ و قهرمانی برای سالها عقب ماندگی و عقده جمع کرده اند تا به جای بطری آب معدنی، ویترین خالی تیمشان را با کاپ های مختلف تزئین کنند. به واقع آن افرادی که مدعی هستند ساپینتو به صورت داور تف انداخته چرا هیچ عکس یا فیلمی از این اتفاق ارائه نمی کنند؟ در تصاویر ویدئویی مشخص است که بعد از گل ثانیه های پایانی استقلال، ساپینتو با نیمکت نشینان استقلال شادی کرده و حتی به سمت نیمکت نشینان پرسپولیس هم حرکتی انجام نداده و اصلاً داوری در نزدیکی های او نبوده که بخواهد به صورت او تف بیاندازد و تنها داوری که به او نزدیک بوده زاهدی فر بود که برای دادن کارت قرمز به او نزدیک شد و طبیعیست که هر فرد دیگری هم جای ساپینتو بود بابت این کارت قرمز ناعادلانه در آن دقیقه حساس بازی عصبی می شد کما اینکه فردی محترم و متشخصی همچون بیژن طاهری هم به واسطه این اتفاق عجیب از کوره در رفت.
در تصاویر منتشر شده شانتاژ سرمربی پرسپولیس و شارلاتان بازی سرپرست آن تیم مشخص است که به داور چهارم صحبت های خلاف واقعی را منتقل می کنند و او نیز همین صحبتهای ندیده و نشنیده را به داور وسط منتقل می کند و …
هر چه که هست این قهرمانی ها به این صورت نه ارزش دارد و نه می توان به آن افتخار کرد و نه آن را تبریک گفت و تنها حکم قاقا لی لی برای جماعتی را دارد که سالهاست در پی رکورد و آمار و … در حسرت رسیدن به تیم استقلال بوده اند و امروز ا انواع و اقسام روش ها و امدادهای غیبی و غیرغیبی به این مهم رسیدند. امیدواریم پس از برآورده شدن آرزوی این جماعت، سرانجام var به فوتبال فاسد ایران وارد شود. (بدون شک تاخیر در ورود var به فوتبال ایران ریشه در مهندسی نتایج آقایان دارد چرا که با وجود var قدرت مانور آقایان در اشتباهاتی که امروز سهوی اعلامش می کنند، بسیار کمتر می شد)
آنچه مسلم است این است که دربی 101 و دربی 100 نباید با پیروزی استقلال به پایان می رسید چرا که در آن صورت سه جام به ویترین استقلال اضافه می شد و نه تنها فاصله دو تیم در کاپ ها زیاد می شد بلکه احدی هم نمی توانست ساپینتو را برای فصل بعد برکنار کند و با این سناریو، پروژه بی ثبات سازی نیمکت استقلال و همچنین رساندن تعداد کاپ های تیم محبوب آقایان به استقلال به طور همزمان انجام شد.
راستی امروز رئیس کمیته داوران چرا از لانه موش خود بیرون نمی آید تا مستندات اخراج ساپینتو را رسانه ای کند؟ چرا آن برنامه معلوم الحال که مدعی بود ده ها دوربین و میکروفن صحبت ها و حرکات افراد کنار زمین را ضبط می کنند، هیچ صحنه ای مبنی بر تخلف ساپینتو نداشته و ندارد که پخش کند؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید