کد خبر:46527
پ

پرسپولیس مقابل صنعت نفت 10 نفره مگر چه کرد | جوسازی سرخ ها علیه داوری

با سوت پایان دربی حساس و جنجالی 102 انتظار می رفت که استقلالی ها بابت اشتباهات داوری ولو با وجود VAR از داور مسابقه گله مند باشند اما باشگاه پرسپولیس و ارکان آن پیشدستی کرده و بر روی صحنه خطای حامدی فر که می بایست با کارت قرمز داور مواجه می شد، دست به یک […]

با سوت پایان دربی حساس و جنجالی 102 انتظار می رفت که استقلالی ها بابت اشتباهات داوری ولو با وجود VAR از داور مسابقه گله مند باشند اما باشگاه پرسپولیس و ارکان آن پیشدستی کرده و بر روی صحنه خطای حامدی فر که می بایست با کارت قرمز داور مواجه می شد، دست به یک جوسازی رسانه ای گروهی زدند.

پرسپولیس مقابل صنعت نفت 10 نفره مگر چه کرد | جوسازی سرخ ها علیه داوری

اما سوال اینجاست که به فرض اخراج حامدی فر، چه تضمینی وجود داشت که پرسپولیس مقابل تیم ده نفره استقلال به برتری برسد؟ آنها در همین فصل مقابل تیم کاندید سقوط صنعت نفت که در ورزشگاه آزادی ده نفره شد، یک 45 دقیقه کامل نتوانستند بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند و در ثانیه های پایانی مقابل این تیم یک گل دریافت کردند.

هواداران پرسپولیس فراموش نکرده اند که تیم یحیی مقابل النصری که حدود 90 دقیقه 10 نفره بازی می کرد نتوانست کاری از پیش ببرد.

آنها به لحاظ فنی بازنده محض دربی 102 بودند چرا که به جز موقعیت نیمه اول علی نعمتی که بر روی یک ضربه شروع مجدد به دست آمد و صحنه منجر به گل این تیم که با اشتباه آرمین سهرابیان رقم خورد، هیچ موقعیت دیگری بر روی دروازه استقلال خلق نکردند و به نوعی اصلا وارد محوطه 18 قدم استقلال نشدند. اوج هنر تیم یحیی این بود که در یک سوم دفاعی خودی با پاس های رو به عقب و عرضی تنها مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند و این مالکیت توپ به محض ورود به نیمه زمین استقلال از دست می رفت.

در نهایت اینکه 3 صحنه بحث برانگیز پنالتی برای استقلال رخ داد که داور تنها در یکی از آنها رای به اعلام پنالتی داد. اما کارشناسان داوری صحنه فن کمر کنعانی روی بلانکو که مانع از شوت زدن او شد را پنالتی دانستند و در صحنه بحث برانگیز دیگر کشیدن کتف پیمان بابایی توسط علی نعمتی از سوی کارشناسان داوری، پنالتی اعلام شد.

به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس قصد دارند با این جوساز اولاً ضعف فنی تیم خود در دربی را از چشم هواداران این تیم پنهان کنند؛ ثانیاً فضای فوتبالی در ادامه لیگ را به سمتی ببرند که در سالهای اخیر برده اند: “اونا نمی خوان ما قهرمان شیم و دستان پشت پرده خیالی برای جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس”

اکنون این انتقاد به جواد نکونام وارد است که چرا نتوانسته ضعیف ترین تیم پرسپولیس در سالهای اخیر را با شکست بدرقه کند.

اما اوج ماجرای جوسازی سپررسانه ای سرخ برای انحراف افکار عمومی هواداران پرسپولیس نسبت به بن بست تاکتیکی کامل گل محمدی در بازی های این فصل پرسپولیس جائیست که آنها شادی فرد دیگری پس از گل استقلال را که به کول افشاریان می پرد را به رئیس کمیته داوران نسبت می دهند غافل از اینکه اگر رئیس کمیته داوران به سمت ابی غش کرده بود و قرار بود توصیه ای به داور وسط کند، در همان نیمه اول، پنالتی روی بلانکو گرفته می شد و یا پنالتی روی پیمان بابایی اعلام می شد! حتی اتاق فکر سرخ به قدری کند ذهن هستند که فراموش کرده اند همین جناب افشاریان در برنامه زنده تلویزیونی در توجیه اشتباهات داوری به سود پرسپولیس مدعی شد برای اینکه هواداران و مسئولین پرسپولیس ناراحت نشوند چنین شده و چنان!!!

پی نوشت: چه بسا با ده نفره شدن استقلال، پرسپولیس از لاک دفاعی بیرون می آمد و با بالاتر باز کردن مدافعین این تیم، فضا برای مهاجمین استقلال بیشتر ایجاد می شد و بازیکنی همچون مهرداد محمدی با فرارهای خود موفق به گلزن می شد. وانگهی از این عدم اخراج ها در دربی های گذشته به اندازه کافی به سود پرسپولیس رخ داده اما تا این انداز مانور رسانه ای روی آن انجام نشده است.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 16 دسامبر 2023 / 4:19 ب.ظ

    کاملا اشتباه نوشتین حرکت کنعانی فن کمر نبود فت پا زد بعد خاکش کرد 2 امتیاز داشت تو کشتی ـ در مورد خطای حامدیفر اولا جدال دو بازیکن برای گرفتن توپه و هیچ عمدی توبرخورد نیست حتی این بازیکن لنگه که از توپ دورتره و پاش جلو میاره که توپو بگیره که برخورد میکنن و بدون تعادل می افتن رو هم ثانیا در لحظه برخورد ، بغل استوک حامدیفر ناخواسته برروی پای لنگیه اومد که خطاهای شدیدتر از این صحنه رو هم کارت زرد ندادن چه برسه به قرمز ، فقط قوانین داوری در مورد هند ترابی چی میگه ؟ اگه اطلاع دارین یه اشاره بکنین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید