کد خبر:21142
پ

مشکل استقلال و پیشکسوتان سهم خواه| آقایان مربیگری در استقلال نوبتی نیست!

با انتخاب فرهاد مجیدی بار دیگر شاهد هجمه های عجیب از سمت خودی های استقلالی علیه کادر فنی جدید این تیم هستیم و حالا که محمود فکری از این تیم جدا شده بار دیگر شاهد مرثیه سرایی هایی هستیم که باید به فکری فرصت داده می شد و نباید مجیدی به عنوان سرمربی انتخاب می […]

با انتخاب فرهاد مجیدی بار دیگر شاهد هجمه های عجیب از سمت خودی های استقلالی علیه کادر فنی جدید این تیم هستیم و حالا که محمود فکری از این تیم جدا شده بار دیگر شاهد مرثیه سرایی هایی هستیم که باید به فکری فرصت داده می شد و نباید مجیدی به عنوان سرمربی انتخاب می شد و … مشکلی که در سالیان گذشته در استقلال وجود داشته و همواره شاهد انتقادات تند پیشکسوتان این تیم از مربی وقت بودیم اما به محض اینکه فرد مورد نظر در باشگاه استقلال پست یا سمتی گرفته این انتقادات خاموش شدند.

 

مشکل استقلال و پیشکسوتان سهم خواه| آقایان مربیگری در استقلال نوبتی نیست!

مشکل استقلال و پیشکسوتان سهم خواه| آقایان مربیگری در استقلال نوبتی نیست!

از انتقادات سالها پیش پرویز مظلومی و مرفاوی از قلعه نویی گرفته تا انتقادات عجیب پیروزز قربانی از استراماچونی تا انتقادات محمود فکری، محمد تقوی و اخیراً مجتبی جباری از مجیدی همگی نشان می دهند که پیشکوستان استقلال تصور می کنند مربیگری در استقلال نوبتی است و چون نوبت به آنها نرسیده و رهاد مجیدی خارج از نوبت نانش را گرفته (!) به آنها ظلم شده است!

 

نکته اینجاست که خوب یا بد، فرهاد مجیدی در چند سال گذشته در کنار تیم استقلال بوده و شرایط این تیم و بازیکنان را بهتر از هر فرد دیگری می شناسد. او در ابتدای همین امسال توانست با نمایش خیره کننده ای با 5  گل از سد الریان قطر در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بگذرد و با پیروزی در دربی به فینال جام حذفی صعود کند و اگر کارشکنی های مدیرعامل وقت استقلال نبود چه بسا اکنون یک جام به نام او نوشته شده بود و امرو شاهد این حجم از انتقادات عجیب از روی کار آمدن مجیدی نبودیم.

 

بر هیچکس پوشیده نیست که در شرایط فعلی بهترین گزینه برای مربیگری در استقلال فرهاد مجیدی بود چرا که استقلال زمانی برای از دست دادن نداشت که به خاطر شناخت مربیان جدید از شرایط بازیکنان تلف کند و در واقع تیم فعلی، تیم خود مجیدی است که سعادتمند با کارشکنی در کارش از او گرفت و مانع از کسب موفقیت توسط مجیدی یا تیم یکدستش در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا شد.

 

اشتباهی که بسیاری از پیشکسوتان استقلال در سالهای اخیر مرتکب شده اند را در تیم رقیب یعنی پرسپولیس شاهد نیستیم و آنها در هر شرایطی از سرمربی وقت حمایت می کنند. هنوز از نحوه روی کار آمدن یحیی گل محمدی در پرسپولیس زمان زیادی نگذشته که به شکلی عجیب و مافیایی و به عبارتی خارج از نوبت توانست سکان هدایت پرسپولیس را به دست بگیرد اما او با حمایت سایر پیشکسوتان باشگاه مواجه شد و اکنون در مسیر موفقیت گام بر می دارد اما در استقلال همواره رسم بر این بوده که پیشکسوتانی که به زعم خود حقشان در مربیگری استقلال خورده شده پس از روی کار آمدن یک مربی جدید در استقلال علیه او موضع می گیرند و خواهان موفقیت او نیستند تا هر چه سریعتر نوبت به آنها برسد.

 

در جدیدترین نمونه از این نوع حملات به سرمربی استقلال، شاهد حمله مجتبی جباری به فرهاد مجیدی هستیم که در نوع خود عجیب به نظر می رسد چرا که جباری رزومه قابل دفاعی ندارد که خواهان نشستن روی نیمکت استقلال چه به عنوان دستیار و چه به عنوان سرمربی باشد. پیشتر محمود فکری و علیرضا منوریان با مرتکب شدن این اشتباه بزرگ و به کارگیری مربیان بدون رزومه ای همچون خرمگاه، علی چینی آذری، آرش برهانی، حنیف عمران زاده در کادر فنی خود موجبات سقوط فنی استقلال را فراهم آوردند و اگر این افراد و جناب جباری به دانش فنی بالای خود اصرار دارند، شاید بهتر باشد اول این موضوع را در یک تیم دیگر به اثبات برسانند تا پس از آن به گزینه ای برای هدایت استقلال تبدیل شوند چرا که با ادامه این رویه غلط، استقلال به محله برو بیای آقایان و محل کسب تجربه و کارآموزی آنها تبدیل شده است.

در نهایت اینکه اگر پیشکوستی بخواهد در این مقطع معترض باشد نراتی همچون علیرضا اکبرپور، علی سامره رضا عنایتی هستند که یک روزمه مثبت از خود در فوتبال ایران بر جای گذاشته اند نه مجتبی جباری که هنوز اتاق خاصی را با هیچیک از تیمهای لیگ یکی یا لیگ برتری رقم نزده است.

 

پی نوشت: در تمام این سالها آیا پیشکسوتان استقلال دیده اند که علی کریمی نسبت به مربیگری در پرسپولیس سهم خواهی کند و معترض شود؟ حتی علی دایی که سابقه و رزومه ای در این فوتبال دارد نیز هرگز به خود اجازه چنین اظهار نظرهای نسنجیده و از روی حسادتی را نمی دهد.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • استراماچونی 3 مارس 2021 / 10:55 ب.ظ

    اگر فرهادم مثل علی کریمی می رفت یک تیم کم مهره معلوم میشد مربی هست یا نه. امیر قلعه نویی در برق و استقلال اهوار هم عالی بود. یا گل محمدی در نفت ذوب شهرخودرو. فرهاد تخم مرغ شانسیه. اگر دوباره امتیاز ۱۴ عقب افتاد چی؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید