کد خبر:38525
پ

جدول لیگ برتر 1401/1402 در فصل 22

قرعه کشی لیگ برتر ایران انجام شد و تیم ها حریفان خود را شناختند. شما می توانید جدول لیگ برتر 1401/1402 در فصل 22 را در پایان هر هفته یا جریان مسابقات به طور زنده در همین صفحه دنبال کنید. جدول لیگ برتر 1401/1402 در فصل 22 سایت توپ 90 نتایج زنده شما می توانید […]

قرعه کشی لیگ برتر ایران انجام شد و تیم ها حریفان خود را شناختند. شما می توانید جدول لیگ برتر 1401/1402 در فصل 22 را در پایان هر هفته یا جریان مسابقات به طور زنده در همین صفحه دنبال کنید.

جدول لیگ برتر 1401/1402 در فصل 22


شما می توانید جدول لحظه ای و زنده لیگ برتر را در پایان هر هفته در این صفحه ببینید. تفاضل گل تیم ها حاصل کسر گل خورده تیمها از گل زده آنهاست که در ستون مربوطه بروزرسانی خواهد شد.

با دانلود و نصب اپلیکیشن بتاکاپ، مسابقات لیگ برتر ایران را پیش بینی کنید. جایزه نقدی پیش بینی مسابقات لیگ ایران به صورت هفتگی پرداخت می شود.

جدول لیگ برتر 1401/1402 در فصل 22

لیگ برتر ایران

لیگ برتر خلیج فارس یا لیگ برتر فوتبال ایران یا لیگ سراسری ایران مسابقات لیگ حرفه‌ای و بالاترین سطح مسابقات باشگاهی لیگ فوتبال ایران است که پس از لیگ آزادگان آغاز به کار کرد. اکنون این مسابقات به صورت ۱۶ تیمی برگزار می‌شود.

نخستین فصل دورهٔ این لیگ در تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۸۰ با حضور ۱۴ تیم به‌طور رسمی آغاز شد.

در این لیگ طی ۲۱ دوره برگزاری، تیم‌های پرسپولیس (هفت بار، آخرین بار ۱۴۰۰)، سپاهان (پنج بار، آخرین بار ۱۳۹۴)، استقلال (چهار بار، آخرین بار ۱۴۰۱)، فولاد خوزستان (دو بار، آخرین بار ۱۳۹۳) و پاس تهران، سایپا و استقلال خوزستان هر کدام یک بار به مقام قهرمانی رسیده‌اند.

در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال در سال ۲۰۱۲ این لیگ، به عنوان «۳۶امین لیگ قدرتمند جهان» و «۴امین لیگ قدرتمند آسیا» انتخاب شده‌است.افزون بر این در رده‌بندی اعلام شده توسط این فدراسیون، لیگ برتر ایران رده ۴۷ام جهان و ۴ام آسیا را در قرن ۲۱ میلادی (۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲) کسب کرده و همچنین این لیگ در سال ۲۰۱۴ عنوان سومین لیگ قدرتمند آسیا را به دست آورده‌است.

بازیکنان خارجی

هر تیم به‌طور همزمان اجازه استفاده از چهار بازیکن خارجی در هر یک از دیدارهای لیگ خلیج فارس را دارد و در صورت استفاده بیش از چهار بازیکن، از طرف سازمان لیگ برتر و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال متخلف اعلام شده و جریمه می‌شود. از آغاز دورهٔ هشتم و نهم لیگ حرفه‌ای، بستن قرارداد جدید با دروازه‌بان‌های خارجی ممنوع اعلام شده بود، اما به دلیل انتقادات فراوان کارشناسان فوتبال و درخواست تعداد زیادی از مربیان تیمهای لیگ برتری برای تغییر این قانون، از ابتدای دورهٔ دوازدهم لیگ برتر به بعد، سازمان لیگ برتر فوتبال با ایجاد تغییراتی در این قانون، ضمن موافقت با درخواست مربیان مبنی بر لغو ممنوعیت جذب دروازه‌بان خارجی، تیمهای لیگ برتری را ملزم به جذب دروازه‌بان‌های ملی پوش خارجی کرده‌است. این بار در آغاز دوره بیستم تیم‌ها حق بستن قرارداد با بازیکنان جدید خارجی را نداشتند و فقط با بازیکنان خارجی فصل قبل خود می‌توانستند فصل را شروع کنند. هر تیم می‌تواند قرارداد بازیکن فصل قبل خود را تمدید کند.

محرومیت

هر بازیکن بلافاصله بعد از دریافت چهار کارت زرد یا یک کارت قرمز در طی یک دوره از برگزاری رقابت‌ها مشمول محرومیت از حضور در دیدار بعدی می‌گردد و در صورت ایجاد تشنج یا درگیری‌های شدید در میدان‌های فوتبال به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شده و در شرایطی که توضیحاتش به این کمیته قابل قبول و منطقی نباشد، مشمول جریمه‌های دیگری (از قبیل جریمه‌های نقدی و محرومیت از چند بازی بعدی) نیز می‌گردد. اگر بازیکنی در آخرین بازی فصل کارت قرمز دریافت کند اولین بازی فصل بعدی را از دست خواهد داد ولی کارتهای زرد به فصل بعدی موکول نمی‌شود.

دیدگاه کاربران 25 دیدگاه
  • zzzzzz 30 جولای 2022 / 9:44 ب.ظ

    استقلال برنده میشه 💙💙💙

  • اشکان 30 جولای 2022 / 9:11 ب.ظ

    امکان اینکه پرسپولیس قهرمان بشه بیشتره ولی استقلال شانسکی دوباره قهرمان میشه حالا ببینید!!🤑

  • hossein 4763 30 جولای 2022 / 3:55 ب.ظ

    قهرمان پرسپولیس میشه چون نقطه ضعف پارسال که مانع قهرمانیش شد یعنی دفاع و دروازبان خیلی خوب پوشش داده.
    نام کاربری : Hossein 4763

  • Hossein 4763 30 جولای 2022 / 3:53 ب.ظ

    قهرمان / پرسپولیس
    نام کاربری: Hossein 4763

  • سوسن بهادیوند چگینی 30 جولای 2022 / 12:33 ب.ظ

    پرسپولیس قهرمان میشه. چون مربی خوبی داره.
    نام کاربری : Susan chegini

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید